Jak zrobić FACESETY na zdarzeniach w RMXP
============================================================.
1.Na początku pobieramy program - FaceMaker, najlepiej 3.2, dostępny na twierdzy Maker'a = www.rpgmaker.pl (Jeśli już macie stworzone facesety, w wymiarach 96x96, pomińcie ten krok.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.Teraz wchodzimy w edytor gry, zakładka typowe zdarzenia
a)Importujemy nasze facesety 96x96 do gry.
b)Tworzymy nowe typowe zdarzenie, nazywamy je Np. Chaz - Normalny
c)Teraz tworzymy treść zdarzenia
1).delete picture - 1/usuń obrazek - nr.1
2).Show picture 1/Pokaż obrazek 1 - w X oraz Y dajemy miejsca, metoda prób i błędów :(, ponieważ każdy woli inne miejsce
Można też udoskonalić pokazywanie faceset'ów:
Spoiler:
1).delete picture - 1/usuń obrazek - nr.1
2).Wait/ Czekaj - Ustawiamy na tyle jednostek czasu - 3/5
3)Show picture 1/Pokaż obrazek 1 - Ustawiamy przezroczystość na 0!!!
4)Move picture/ Ruszaj obrazkiem nr.1 - X oraz Y dajemy miejsca, które wybraliśmy poprzednio, ustawiamy przezroczystość na 255, czas na tyle ile poprzednio
Użycie:
Podczas rozmowy dajemy - Typowe zdarzenia Np. Chaz - Normalny (Przed rozpoczęciem rozmowy)
Gdy nadejdzie koniec rozmowy, dajemy Delete picture/ Usuń obrazek nr.1
Myślę że niedługo podrzucę demo
Mam nadzieję że pomogłem
Jeśli czegoś nie rozumiecie, napiszcie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum