Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Nie 27 Lis, 2011 12:48
Podpowiedz w sprawie przełączników.
Autor Wiadomość
Scyther669 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 3
Wysłany: Sob 08 Paź, 2011 11:58
Podpowiedz w sprawie przełączników.
Witam,

Jestem nowy w świecie RPG makera, pracuję w RM VX i mam pewien problem, a mianowicie:

Chcę zrobić zwykłe zcinanie drzew, czyli podchodze do grafiki drewna, wciskam "zetnij", grafika zamienia się w powalone drzewo, znów do niego podchodzę wybieram co chcę z niego zrobić. Deski, belki, czy je całkowicie podnieść.

Wszystko to zrobiłem i działa. Robiąc deski potem je moge podnieść i robi się pusta kratka. i o to mi chodziło.

Lecz, i tu jest problem.
Gdy chcę zrobić duży las, gdzie można wycinać drzewa. Poprostu kopiuję to zdarzenie w inne miejsca.
I tak mając już jakieś 10 drzew podchodzę do jednego, zcinam i nagle wszystkie naraz się zcinają. Robie z jednego deski to z wszystkich się robią. :/

Podejrzewam że to za sprawą przełączników. Raczej na pewno. Bo:

Np. Klikając zetnij drzewo to przełącznik 0001 zmienia się na on, i grafiki wszystkich drzew przemieniają się w zcięte drzewa.

Mógłbym temu zapobiec robiąc każde drzewo osobno i w kazdym dawać nowe przełączniki 0030,0400 itd, cholernie dużo by tego było, cholernie dużo czasu by to zabierało :/

Jest jakieś rozwiązanie tego problemu?
 
 
Finwe 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 322
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 08 Paź, 2011 14:31
Tak! Przyszło mi to do głowy. Znajdź te przełączniki o jakże wdzięcznej nazwie A,B,C,D i to są przełączniki tylko tego zdarzenia. Będzie można kopiować zdarzenia spokojnie ;-)
PS A jaką grę robisz? Rpg rozbudowanego czy RTS-a?
 
 
 
Scyther669 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 3
Wysłany: Sob 08 Paź, 2011 17:09