Zamknięty przez: Ayene Nie 27 Lis, 2011 12:48 |
Podpowiedz w sprawie przełączników. |
Autor |
Wiadomość |
Scyther669
Preferowany:
Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 3
|
Wysłany: Sob 08 Paź, 2011 11:58
|
|
Podpowiedz w sprawie przełączników.
|
Witam,
Jestem nowy w świecie RPG makera, pracuję w RM VX i mam pewien problem, a mianowicie:
Chcę zrobić zwykłe zcinanie drzew, czyli podchodze do grafiki drewna, wciskam "zetnij", grafika zamienia się w powalone drzewo, znów do niego podchodzę wybieram co chcę z niego zrobić. Deski, belki, czy je całkowicie podnieść.
Wszystko to zrobiłem i działa. Robiąc deski potem je moge podnieść i robi się pusta kratka. i o to mi chodziło.
Lecz, i tu jest problem.
Gdy chcę zrobić duży las, gdzie można wycinać drzewa. Poprostu kopiuję to zdarzenie w inne miejsca.
I tak mając już jakieś 10 drzew podchodzę do jednego, zcinam i nagle wszystkie naraz się zcinają. Robie z jednego deski to z wszystkich się robią. :/
Podejrzewam że to za sprawą przełączników. Raczej na pewno. Bo:
Np. Klikając zetnij drzewo to przełącznik 0001 zmienia się na on, i grafiki wszystkich drzew przemieniają się w zcięte drzewa.
Mógłbym temu zapobiec robiąc każde drzewo osobno i w kazdym dawać nowe przełączniki 0030,0400 itd, cholernie dużo by tego było, cholernie dużo czasu by to zabierało :/
Jest jakieś rozwiązanie tego problemu? |
|
|
|
Finwe
Preferowany:
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 322 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 08 Paź, 2011 14:31
|
|
|
Tak! Przyszło mi to do głowy. Znajdź te przełączniki o jakże wdzięcznej nazwie A,B,C,D i to są przełączniki tylko tego zdarzenia. Będzie można kopiować zdarzenia spokojnie
PS A jaką grę robisz? Rpg rozbudowanego czy RTS-a? |
|
|
|
Scyther669
Preferowany:
Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 3
|
Wysłany: Sob 08 Paź, 2011 17:09
|
|
|
Już poradziłem sobie z tym ale dzięki wielkie. Jak narazie nie robię gry tylko ogarniam RPG makera :)
I mam kolejny problem:
Drzewo po ścięciu, przerobieniu na materiały po jakimś czasie powinno odrosnąć i tu mam problem.
Wiem jak zrobić że po wszystkich tych zdarzeniach poprostu dam funkcje "CZEKAJ' X minut i pojawi się drzewko.
Ale pojawi się drzewko jako zwykły obrazek, a nie drzewko z cała serią zdarzeń które można na nim robić.
Grzebałem coś w pętlach, ale zapętlić mogę chyba tylko zdarzenia na jednej stronie. A mi chodzi o to by po jakimś czasie zdarzenie znów się pojawiało.
Być może piszę troche nie jasno, ale mam nadzieję że ktoś mnie rozumie :D
(Można by to było rozwiązać tak: Przykładowo mam 7 stron z zdarzeniami o drzewie. 8 strona to czekaj 5 min. Potem wstawiam tamte 7 stron i tak w kółko. Tak działa. Ale wiadomo że nie zrobie 1000000000 stron żeby drzewa respiły się do końca gry :) )
Ktoś ma jakiś pomysł jak to zapętlić? Może istnieje coś jak ponowne wywoływanie zdarzeń? |
|
|
|
Finwe
Preferowany:
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 322 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 08 Paź, 2011 17:19
|
|
|
Ja pamiętam takie coś ze spawnowaniem zwierząt na ABS-a. Dajesz że pierwsza strona ma zero warunków i kolejne mają inne na A,B,C i D. Dajesz stronę pustą aktywowaną np. B i dajesz że po iluś tam minutach B=OFF |
|
|
|
Scyther669
Preferowany:
Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 3
|
Wysłany: Sob 08 Paź, 2011 17:30
|
|
|
Mniej więcej rozumiem o co Ci chodzi, ale i tak sobie z tym nie mogę poradzić;/ Mógłbyś mi to jaśniej powiedzieć? |
|
|
|
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Nie 09 Paź, 2011 00:50
|
|
|
1. Drzewo, polecenie zetnij, włączasz switch A, brak warunków
2. Ścięte drzewo, polecenie przerób, switch B, warunkiem switch A
3. Pusta kratka, czekaj 5 minut, switch A i B na off, warunkiem switch B |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
|