Ogłoszenie |
Administracja Forum
|
Zamknięty przez: Ayene Nie 27 Lis, 2011 12:49 |
Prośba o radę dt. map |
Autor |
Wiadomość |
Critetus
Preferowany:
Dołączyła: 15 Sie 2011 Posty: 11
|
Wysłany: Sob 08 Paź, 2011 17:12
|
|
Prośba o radę dt. map
|
A więc pracuje w wolnych chwilach (których mam mało) nad małą gierką. Fabułę już mam i powoli próbuje ją wcielić do gry. Ale potrzebowałabym kilku rad:
1. Co zrobić, aby miejscowość wyglądała na pełną życia? Jak dużo postaci powinno byc na ulicach, aby grafika się nie zacinała, ale miejsce zdawało się bardzo zaludnione?
Mapa miejscowości w tej chwili:
2. Co myślicie o tych mapach? Co byście jako gracze i twórcy zaproponowali do zmiany?
Wygląd w grze:
3. Czy wie ktoś jak zrobić, by jakaś postac poruszała się tylko w danym obszarze na mapie? Jest to w ogóle możliwe?
Za wszystkie podpowiedzi dziękuje z góry :) |
|
|
|
Vrona
Preferowany:
Pomógł: 26 razy Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 236 Skąd: ty się tu wziąłeś?
|
Wysłany: Sob 15 Paź, 2011 14:58
|
|
|
1.Po pierwsze,dobrze by było,żeby dało się do niektórych domów wejść.Po drugie,niech nie każdy NPC walnie krotką gadkę.Może być to długi dialog czy monolog,czy dana osoba nie będzie chciała z nami rozmawiać,bo jest zajęta.Angius kiedyś już mówił o tym,żeby postacie nie były sztywne!W końcu,maja imitować mieszkańców wioski,a nie sztywne pachołki.
2.Mapy przyrody wychodzą ci lepiej niż domów.
3.Nie wiem. |
________________________
|
|
|
|
Finwe
Preferowany:
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 322 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 15 Paź, 2011 15:10
|
|
|
3. Ustawiasz zdarzenia bez grafiki z warstwą środkową i ustaw wzdłuż obszaru. |
|
|
|
sled
Preferowany:
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Kwi 2010 Posty: 93 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Nie 16 Paź, 2011 00:39
|
|
|
3. Up-dokładnie. Tym samym ustawiając by postać przez owe zdarzenie nie mogła przejść (w angielskiej wersji - event). Jednak uważaj gdyż jest to jednocześnie przestroga przed zacinaniem o którym wspomniałeś - im więcej eventów na danej mapie tym większa szansa że owa mapa może zacząć przycinać. Przesadne użycie skryptów (podobnie chodzi przede wszystkim o ilość) także może spowodować zwolnienie gry na słabszych sprzętach więc jeśli masz problemy z płynnością, a nawrzucałeś już dużo owych skryptów to spróbuj pokombinować z kasacją niektórych, a może uzyskasz odpowiedź na pytanie pierwsze
Co do map... popraw nieco domki tzw nadaj mi większej różnorodność, wstaw jakiekolwiek drzwi (event - są nawet takie na 2kratki więc nie powinno być problemów z dostosowaniem ich do twych map) |
|
|
|
Konfundus
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2011 Posty: 39 Skąd: Verra w Helladonie
|
Wysłany: Nie 16 Paź, 2011 10:35
|
|
|
Miasto zbytnio nie przypada mi do gustu, zbyt dużo zostawionego pustego pola. Mapy przyrodnicze są jednak bardzo ładne. |
|
|
|
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Nie 16 Paź, 2011 11:29
|
|
|
Duży screen oznaczmy numerem zero. Odpowiednio w kolejności więc:
Cytat: | 0. Budynki nie wyglądają naturalnie. Znaczy, te domy pośrodku. Są jednolite, w części z nich dziwnie wygląda ten wysunięty za daleko dach. Ścieżki są porobione chaotycznie, podobnie, jak stawy i ich ogrodzenie. Domy zresztą też ustawione bez ładu i składu. Powiedz, kto chciałby mieszkać w szarym domu z szarym dachem i szarymi oknami? Lepiej wyszłyby na RTP, tam masz do dyspozycji choćby okna z kwiatami. Co zacz do kwiatów, mógłbyś dać ich trochę w tych pustych miejscach. Tak jak i drzew - nie gęsto, ale trochę by się zdało. Nie powiesz mi, że w leśnej wiosce ani jedno nie rośnie? No i dodałbym plażę na wybrzeżu.
1. Nie mam nic do zarzucenia.
2. j/w. Osobiście preferuję drzewa 2x2, ale tobie się udało z tymi 2x1.
3. Ścieżka nienaturalna, niepotrzebnie dajesz gdzieniegdzie podwójną szerokość. Polecam ścieżki z mojej paczki - wyglądają naturalniej.
4. Za dużo dziur! To po pierwsze. Po drugie, dwa identyczne łóżka w identycznym położeniu. I półki nie na ścianie, a na środku pokoju...
5. Nie ma drzwi, a te dziury w ścianach nie wyglądają najlepiej. Poza tym, widziałbym jakieś mostki poprowadzone do łodzi - jak mają zacumować na piasku?
6. Tutaj drzewka 2x1 ujawniają swą niższość. Las w zbliżeniu nieco zbyt symetryczny.
7. Oświecisz mi, co to ten Roztaj? Nie chodziło ci czasem o rozstaje? Drogi mogą być rozstajne, ale nie mogą być roztajowe...
8. Wszędzie masz za wysokie drzwi. Tutaj daje do szczególnie się we znaki. |
I to chyba tyle. |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
Critetus
Preferowany:
Dołączyła: 15 Sie 2011 Posty: 11
|
Wysłany: Pią 28 Paź, 2011 15:30
|
|
|
1. Dzięki za wszystkie rady i podpowiedzi :)
2. Angius chodziło o rozstaj. Literówka :P
3. Miejscowość przebuduje i domy też. Na razie zrobiłam, aby zobaczyć jak będzie to wyglądać i co pozmieniać. Chwilowo koncentruje się na głównej fabule oraz niezbędnych skryptach (choć te ostatnie to będą jeszcze nie raz zmienione) w wolnych chwilach, których ze względu na studia mam mało.
4. Jakie półki na podłodze? Akurat tego nie rozumiem :/
5. Co do szarych domów... Akurat takie mi są potrzebne ze względu na fabułę: zaniedbane, zniszczone, stare, szare i takie, w których nikt nie chce mieszkać. Chodziło mi o to, aby zrobić taką małą miejscowość, która jest daleko od wielkiego świata i którym są biedni, biedniejsi i bogaci, a szansy na zmianę nie ma. Tak jakby miało być, że jedni mają wszystko a drudzy nic. Wiem, że to zbytnie uproszczenie, ale na razie nie wpadłam na lepszy pomysł jak spowodować takie wrażenie na pierwszy rzut oka. Chyba, że ktoś ma jakiś pomysł... |
________________________ Uśmiechnij się, jutro będzie gorzej...
Projekt: Kanashii ame |
|
|
|
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Pią 28 Paź, 2011 15:42
|
|
|
To na czerwono to półki :P
A, no i jeszcze ściany mogłyby mieć 2 kratki wysokości. Nie powiesz, że u ciebie w domu sięgasz głową sufitu? |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
Critetus
Preferowany:
Dołączyła: 15 Sie 2011 Posty: 11
|
Wysłany: Pią 28 Paź, 2011 15:49
|
|
|
A już wiem o co Ci chodzi. xP
A ja byłam cały czas przekonana, że to wąskie stoliki ::facepalm::
No właśnie zauważałam, że najlepiej wygląda jak ściany mają 2 kratki wysokości. Dzięki za rady :) |
________________________ Uśmiechnij się, jutro będzie gorzej...
Projekt: Kanashii ame |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|