Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i Odpowiedzi
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012 23:33
Jest kilka sposobów, polegają one na sprawdzeniu, czy w folderze z grą znajduje się jakikolwiek zapis. Można to zrobić zapytaniem:
Kod:
   for i in 0..3
      if FileTest.exist?("Save#{i+1}.rxdata")
        ...
      end
    end

Kod:
   if Dir.glob('Save*.rxdata').size > 0
        ...
   end

Kod:
   if !Dir.glob('Save*.rxdata').empty?
        ...
   end
________________________


 
 
 
miki55 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 4
Wysłany: Sro 18 Kwi, 2012 15:15
Jak zrobić grę multiplayer ?
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Sro 18 Kwi, 2012 15:20
Nauczyć się przynajmniej C++, napisać własny silnik, wykupić serwer dedykowany...

Och, pytasz się, jak zrobić MMO w Makerze? W takim razie zajrzyj do IRAQ i spojrzyj na punkt 13-sty.
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
miki55 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 4
Wysłany: Sro 18 Kwi, 2012 18:58
ale to nie miała być gra mmo tylko żeby było można grać w nią singleplayer i multiplayer
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Czw 26 Kwi, 2012 21:33
Multiplayer, MMO - i jedno i drugie polega na rozgrywce w sieci, wobec czego - patrz mój post wyżej.
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
sled 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 93
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Pią 27 Kwi, 2012 06:38
zaskoczę Cię ale multiplayer często nie wymaga podłączenia do internetu (np multi w grach na konsole choćby na podzielonym ekranie i wówczas same gry miały/mają w opcji nazwę "MULTIPLAYER" mimo iż nie wymagają podłączonego internetu i nie są to pojedyncze wyjątki co widać zwłaszcza np w grach wydanych na konsole sony zarówno tych starszych jak i nowszych) podczas gdy mmo jest rozgrywką która odbywa się na postawionym serwie w efekcie czego bez podłączenia online nie zagrasz w grę :-P

Co zaś się tyczy multi był pewien skrypt że można sterować 2postaciami jednocześnie (oczywiście każda postać ma inną configurację klawiszy)na mapie lecz prawdę mówiąc ciężko to nazwać multiplayerem... :lol:
 
 
Pawelsar1 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 29 Kwi, 2012 17:31
Próbuję sobie napisać dziennik misji
Coś tam kiedyś programowałem w paru językach i pomyślałem sobie, że napiszę dziennik misji. Umiem napisać okno w Ruby, tylko:

tekst wstawiamy za pomocą linijki:
Kod:
    self.contents.draw_text(0, 0, 288, 32, "Losowy tekst służący do zapełnienia okna", 1)

Jeżeli skopiujemy tą linijkę, tylko zamiast "1" wpiszemy "2", i zmienimy parametry będziemy mięli nowe okno.
Aby wywołać oba okna musimy wkleić do skrypty Scene_Map
Kod:
@okienko = Window_okno.new

Czy jest możliwe wywołanie, jeżeli przełącznik np, 0001 jest ON (to akurat umiem) tylko okna np. "2"?
________________________
ZAGŁOSUJ


Jeśli pomogłem, daj !!!POMÓGŁ!!!
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Nie 29 Kwi, 2012 20:52
Po co wywołujesz okna? Lepiej odpalić Scene, bo Window może lagować.
Co do Twojego pytania:
Kod:
if $game_switches[ID] == true
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Pawelsar1 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon 30 Kwi, 2012 15:00
Melvin, nie chodzi mi o przełącznik. Mógłbyś przeczytać dokładniej przeczytać pytanie?
________________________
ZAGŁOSUJ


Jeśli pomogłem, daj !!!POMÓGŁ!!!
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Pon 30 Kwi, 2012 21:19
Wiem, że myślenie jest ciężkie...
Zmień X i Y okna, tak, żeby wykraczały poza okno gry. Oczywiście wtedy, kiedy switch[id] jest OFF.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 13 Cze, 2012 10:16
Nieoczekiwanie pojawił się pewien problem i nie mam pojęcia, jakim cudem to się stało.
Stworzyłam zwykłe tablice wielowymiarowe:
Kod:
x = 10
for i in 1...10
  $zmienna[x][0] = 0
end

Problem występuje, gdy chcę zmienić wartość zmiennej:
Kod:
$zmienna[1][0] = 1

Wówczas wszystkie zmienne
Kod:
$zmienna[x][0]

zmieniają wartość na "1" :!: Dlaczego :?: Projekt robiłam na twierdzówce, ale skopiowałam kody do angielskiej wersji i błąd się powtarza. Nie raz tak robiłam w innych projektach i nigdy nie miałam takiego błędu...
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 14 Cze, 2012 08:20
Gdzie tworzysz tablicę wielowymiarową? Jedyne co robisz to za jakąś dziwną zmienną podstawiać po prostu 1.
W tym fragmencie
Kod:
x = 10
for i in 1...10
  $zmienna[x][0] = 0
end

jedynie co robisz to podstawiasz za zmienną "$zmienna[10][0]" wartość 0.
Czy jeszcze gdzieś deklarujesz czym jest w ogóle $zmienna?
________________________


 
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 14 Cze, 2012 08:35
Wyżej wszystko uprościłam i faktycznie niepotrzebnie w ogóle to x zrobiłam (chciałam zrobić x od 1 do 10, ale nieważne). Nie tu jest problem. Po stworzeniu zmiennej wszystko działa jak należy. To podczas próby zmiany jednej zmiennej coś się dzieje. Gdy wpisuję
Kod:
$zmienna[1][0] = 1

to wszystkie 10 zmiennych zmienia swoją wartość na 1 :!: Nie wiem, czemu tak się dzieje. Mam Ci podesłać małe demo :?: Bo to może coś z moim kompem się porobiło :?: Nie wiem już :-(


Edit 14.06.2012 11:17
Wysłałam Ci już na PW demo, gdzie starałam się wszystko uprościć do minimum. Błąd wystąpił podczas pisania nowego skryptu. Szukając powodu, skopiowałam wszystko do nowego projektu, niepotrzebne rzeczy usunęłam i zostawiłam tylko to co niezbędne, a i tak dzieje się, co chce :-/
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012 13:47
W konfiguracji zmiennej za $zmienna[i] podstawiasz całą tablicę 'tab'. Tylko że podstawiasz ją zawsze tę samą, czyli każda zmiana powoduje zmianę tylko tej tablicy, nie przyporządkowania do zmiennej - mam nadzieję, ze dobrze tłumaczę. Innymi słowy podstawiając za zmienną tablicę powinno się ją klonować, tak aby nie odwoływała się ona do zawsze tej samej tablicy tab, tylko do każdej zmiennej była przyporządkowywana nowo, skopiowana. Czyli fragment:
Kod:
$zmienna[i] = tab

powinien wyglądać:
Kod:
$zmienna[i] = tab.clone
________________________


 
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012 15:26
Wszystko działa. Dziękuję Ci Ayene po 100-kroć :przytul2:

TAK :!: Pora zabrać się za kończenie skryptu :!: :jeeej: [Wiem, wariatka ze mnie :zeby: ]



Edit 23.06.2012 12:40
Usunęłam post z dzisiaj 00:21, ponieważ problem rozwiązałam sama. Osobom, które zaczęły się nad nim głowić, dziękuję za chęć pomocy :-)
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene