Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
[Kurs PJ] Przechodnie, czyli cześć i do zobaczenia później
Autor Wiadomość
PaayJer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 86
  Wysłany: Sob 22 Paź, 2011 12:30
[Kurs PJ] Przechodnie, czyli cześć i do zobaczenia później
SŁOWA OD AUTORA
Witam w moim pierwszym kursie od PJ (PaayJer)!
Dzisiaj zajmiemy się modyfikacją nudnych NPC! Zaczynamy:
Przechodząc ulicą i zagadując kogoś nigdy nie odpowie ci
po prostu miłego dnia... Czemu tak ma być w twojej grze?

1.Co chwilę to samo
Najczęściej w grach robionych w RPG Maker postacie dzieli się na wrogie, czyli
niby ważne ale jednak chwilowe, czarne charaktery, czyli wbijający nam nóż w
plecy mordercy, przyjaciół, czyli bardzo chętnych do pomocy ludzi oraz postacie
neutralne czyli takie, które zapomniane przez autora nie mają nic do powiedzenia
mądrego w fabule... Są bo są... Ale tak na prawdę to oni powinni nam podpowiadać...
Jak w normalnym świecie istnieją plotkary, które wiedzą może coś czego ty nie wiesz,
a chciałbyś się dowiedzieć... Czemu jakieś dziecko nie może ci powiedzieć, że widziało
UFO tylko, żebyśmy go nie zaczepiali, bo zawoła tatę... Czemu rozmawiając z psem
on tylko zaszczeka? Takie są prawie wszystkie gry...

2.Rozbudowane dialogi
Zacznijmy od przykładowego kupca w sklepie. Daje nam wybór czy chcemy kupić czy
nie... Zwykle zaczyna: "Czy mogę w czymś pomóc?" A czemu nie: "Od czasu kiedy
przybyły tu te wilki nie ma w wiosce spokoju... Warto by było się z nimi rozprawić
ale przydałby się też jakiś miecz..." Teraz mamy więcej do wyboru... "Masz coś dobrego
do walki?" - "Oczywiście zobacz!" I proszę! Pierwsza opcja wygląda nieźle... "Od dawna
was atakują?" - "No niestety... W nocy lepiej nie wychodzić na dwór, jeśli życie ci miłe"
Kolejny wybór, który może pojawić się po tym i pierwszym (startowym) dialogu może
się zwać: "Chętnie bym wam pómógł z tymi wilkami" - "Na serio?! To świetnie... Jeśli
nie wyposarzyłeś się jeszcze w broń mogę ci ją sprzedać!" Zaczynamy nową misję!
Warto też zawsze dać wybór by sobie pójść, bo może nie jesteśmy zainteresowani...

3.Jak umilić rozmowę
Ze zwykłej rozmowy z kupcem otrzymaliśmy rozbudowaną rozmowę, z której dowiedzieliśmy
się pięć razy więcej informacji, co zaciekawia grającego. Podejdźmy może do jakiejś
kobiety co suszy pranie na dworzu... Czemu ona nam mówi tylko dzień dobry albo, co robi...
Niech powie: "Mam nadzieję, że dzisiaj w dzień nie będzie padać... W nocy wychodzą te
wilki z kryjówki, a ja chcę wysuszyć ubrania". Może być... Co to za chłopak pod drzewem?
Ciekawe co mówi... "Lubię siedzieć pod drzewem w upalne dni..." No... Bardzo ciekawe...
Świetne do serialu komediowego ale nie do gry... Po transformacji: "Pod tym drzewem
jest cień... W takie upalne dni jest tu niesamowicie... Jedynym minusem jest to, że ciągle
słyszę tu wilki..." Załóżmy, że w lesie jest dziupla... O!!! Wilki ukryły się w dziupli!!! Wchodzimy!
No i tak dzięki paru rozmowom o wiele ciekawiej potoczyło się zadanie... Widzę pieska!
Tylko szczeka... To jest nudne! Dajmy wybór... "Rzuć patyk" "Pogłaszcz" "Odejdź" I co?
Dodajemy opisy i już jest ciekawie: "Piesek machając ogonem pobiegł w stronę patyka.
Następnie wrócił do ciebie i oddał jakiś świecący kamyk" To jescze bardziej umila rozmowę...
Dajcie grającym od zrozumienia, że nie jest to kolejna gra, w której po rozmowie z NPC
dowiemy się, że musi przygotować obiad...

4.O tym o czym nie wiesz
Niektórzy NPC mogą cię po prostu zaciekawić np. "Słyszałem, że w Wiosce Wichrów
ukrył się czarodziej, który posiada zdolność teleportacji. Może jeśli się mu zapłaci przeniesie
kogoś daleko, gdzie piechotą szło by się godzinami..." Widać, że warto rozmawiać w takiej
grze z NPC. Co by się nie stało nie kończcie wypowiedzi dziecka na dzień dobry czy miłego
dnia... Nawet ta najmniej warta w grze opowieść o przygodach staruszka z dawnych lat.
 
 
Finwe 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 322
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 22 Paź, 2011 14:12
Brawo! Piękny tutek, łzy chciały lecieć! Ok. Tutek dobry, nawey
t bardzo. Przyda się do gry. :brawa: Dzięki!
 
 
 
PaayJer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 86
Wysłany: Sob 22 Paź, 2011 18:23
Dziękuję :) Cieszę się, że został pozytywnie oceniony...
Zbieram propozycje na następne tutki od PJ.

Póki co rozmyślam nad: "Bronie, czyli ciachnąć i uciec"
________________________
Tutki od PJ!!!
[Kurs 1] Kliknij tutaj!
[Kurs 2] Kliknij tutaj!
[Kurs 3] Kliknij tutaj!
[Kurs 4] Kliknij tutaj!
 
 
Aruka21 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 129
Skąd: Samo dno piekieł.
Wysłany: Nie 23 Paź, 2011 08:48
Geniusz :-D dzięki tobie dialogi w moim projekcie będą znaczące.

Ocena tutka: 9,5/10

Pozdrawiam Aruka21
________________________
Mój aktualny projekt: Edeon
Oto link:http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?p=73129#73129

Zyska Sławę Królem Będzie,
Kto Się Uświadomi We Śnie,
Kto Zdobędzie Szczyt W Błękicie,
Będzie Tym Co Jest Na Szczycie.
 
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Nie 23 Paź, 2011 11:56
Nieźle ^^
W większości gier z charakterami postaci jest, a co, podam sobie przykład, mniej więcej tak:
Zła postać: czyste zło, chęć zniszczenia, zabijania, tak sobie bez większego powodu.
Dobra postać: niczym anioł, praworządna, zawsze pomoże potrzebującym.
Do czego zmierzam? do udowodnienia, że takie skrajności są NIENATURALNE. Świat nie składa się z bieli i czerni. To wszystko są odcienie szarości.
Może ten, który morduje kryminalistów, złych ludzi, chce uczynić świat lepszym?
Skąd pewność, że przyjaciel, któremu najbardziej ufamy, nie wbije nam noża w plecy, gdy tylko się odwrócimy?
Król może mieć powody, aby prowadzić srogie rządy. Zagrożenie wojną, chociażby.
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
PaayJer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 86
Wysłany: Nie 23 Paź, 2011 13:26
Ok! Kolejny tutek napisany...

http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=7770

Dziękuję za pozytywne posty. Nie spodziewałem, że tak się spodoba!!!
Ta seria tutków ma na celu przypomnienie autorowi o dawno zapomnianych
rzeczach, czyli tych, które zostały kompletnie wyrzucone z fabuły a jednak są :)
________________________
Tutki od PJ!!!
[Kurs 1] Kliknij tutaj!
[Kurs 2] Kliknij tutaj!
[Kurs 3] Kliknij tutaj!
[Kurs 4] Kliknij tutaj!
 
 
Narfann 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 20
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011 18:42
... Brawo, dla mnie 10/10, rzeczy które wprowadzasz są bardzo ważną częścią gry i miło, że ktoś na forum o tym przypomina, masz odemnie GRATULACJE... :-D :-D
 
 
Tjef 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 163
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011 21:41
PaayJer, świetny tutek :P W części pierwszej też tak robiłem.. Beznsensowne i krótkie dialogi.
Dam Ciebie do creditsów do TS II :)
________________________
SAGA TS ( ThiefStory )
Rozdział I: Same Game http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=4978
Rozdział II: Terror http://www.ultimateam.pl/...p?p=64366#64366
Pozostałe rozdziały mogą nawet nie wyjść :P
Lista elity: http://i.imgur.com/Li9fU.jpg
 
 
Moliven 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 8
Wysłany: Wto 13 Gru, 2011 18:53
Wiele się nauczyłem, dzięki :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene