Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Budowanie miasta
Autor Wiadomość
Finwe 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 322
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 22 Paź, 2011 16:01
Budowanie miasta
Nie od dzisiaj wiadomo że w Rpg Makerze, miasto powinno być... Prawdziwe, by zdobyć uznanie graczy. Ja znalazłem sposób by dać wam: Domy usuwane i wstawiane!

Zastosowanie:
Często miasta mają problemy, itp. itd. ogą się też rozwijać. Oto sposób na to:

Wiadomo że są ludzie którzy będą stać pod jakimiś tam warunkami... Ale co z domami? Otóż...

Spoiler:


Na tej brzydkiej mapie widać 2 domy... Sprawdźmy jak to wygląda w edytorze
Spoiler:


Widzicie? Teraz bierzemy się za wstawianie takich rzeczy. Po pierwsze musimy zrobić tak:
Spoiler:


I mamy w skopiowany dom. Co z tym domem zrobić? Ok, ostatni już screen:
Spoiler:



I git. Tylko trzeba dokładnie to zrobić ( tutaj odstaje ). I poprzedzić znakiem "!".
Np: !domy

I co teraz? Wchodzisz pod dom?
Są dwa rozwiązania:
a)zdarzeniowe
b) tilesetowe

Pierwsze rozwiązanie jest zawarte w 2 screenie, a mianowicie ta obwódka. To zdarzenia które blokują wejście na nie. UWAGA! Warstwa MUSI być ustawiona na "Normalne" by blokowało!

Drugie: Wstawiasz wokół domku blokujące rzeczy. Np. płotki.

Jak wejść do domu?
Proste, dajesz tam drzwi. Tylko zrób dom z "czarną dziurą" jeśli ma się do niego wchodzić, bo deski za drzwiami są... Dziwne...

Ostatnie, i najważniejsze pytanie: Jaki ma to wpływ na rozwój miasta?
Proste. Dajemyże warunkiem istnienia jest przełącznik, lub zmienna. Można by też zrobić to na "zasłanianie" budynku, ale to jest trudne, i nie takie proste na większą sprawę.
Pozdrawiam, Finwe.
 
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Sob 22 Paź, 2011 16:44
Gut ajdija! Tylko czy cały dom będzie jako jedno zdarzenie? RM obsługuje takie rozmiary charów? No i co z większymi budynkami, trzeba by je rozbijać na kilka takich charodomów... Aje ogólnie, to podoba mi się, można wykorzystać przy parallaxowaniu :mrgreen:
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
Finwe 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 322
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 22 Paź, 2011 17:08
Angius, 1: Jeden dom-jedno zdarzenie.
2: Można zrobić tak: małe domy, średnie domy, i takie duże.
 
 
 
PaayJer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 86
Wysłany: Sob 22 Paź, 2011 18:28
No, może się przydać ale sporo z tym kombinowania...
Tak czy siak pomysł bardzo dobry!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene