Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
[Kurs PJ] Bronie, czyli ciachnąć i uciec
Autor Wiadomość
PaayJer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 86
  Wysłany: Nie 23 Paź, 2011 13:08
[Kurs PJ] Bronie, czyli ciachnąć i uciec
SŁOWA OD AUTORA
Witam, a więc po raz drugi chciałbym udziwnić waszą grę i dać
moment sławy tym zapomnianym w grze rzeczach. Dzisiaj
postaram się wytłumaczyć wielu (oj wielu), że używanie broni
nie kończy się na dwóch walkach, bo stać nas na lepszą...

1.O wy bezsensowne narzędzia walki!!!
Co grę to samo... Rola broni dla naszej postaci kończy się
na paru walkach... Już nawet nie mówię o pancerzu i dodatkach,
bo o tym mam inny tutek. Zacznijmy od tego, że w większości
gier mamy starcie z bossem. No to trzeba się przygotować!
A więc do handlarza po bronie. Co my tu mamy... O! Stać mnie
na to i na to... O! I na to też! To jest niezłe...Broń za 1000 złota...
Mamy z misji 10000... No super! Ale dobra idziemy na bossa!
Zabijamy i możemy za drop sobie kupić najlepszy miecz w grze!
Wow! No najtrudniejsza gra na świecie, a nawet jeśli ma być taka
"trudna" to i tak kicha...

2.Trochę modyfikacji
Zacznijmy może od ważnego aspektu: Trudność. Zdobycie jakiś magicznych
broni raczej nie powinno być akcją kupowania w sklepie... Trzeba jakiegoś
zadania lub wymagań! Warto zaopatrzyć się w skrypt "Wymagania broni i
pancerza" co z pewnością polepszy grę. Co to za broń jak kupiliśmy ją za
drop z bossa, a ona taka silna!!! Żadna... Aby grający chciał grać musimy
dać mu jakieś wymaganie... Przecież Miecza Bogów nie znajdziesz po prostu
w skrzynce w labiryncie... Chyba każdy wie jak to "udziwnić". Wystarczy dać
jakieś zadanie, pokombinować ze zmiennymi, zagadki!!! I niech to nie będzie
zdobyte podczas gry... Niech to będzie poboczne, opcjonalne! Zwykle bronie
w grach są po prostu zwykłe. A powinny dzielić się na: zwykłe, unikatowe
czy może legendarne! Trzeba trochę wysilić swoje szare komórki i zaczerpnąć
z wyobraźni. Ale legendarna broń nie będzie miała po prostu większego ataku...

3.Bonusiki!!! Ważna rzecz!
No to ok! Jesteśmy koło kupca. W ogóle o handlarzach też porozmawiamy...
Co on ma? Stalowy miecz... Krótki nóż... Magiczna różdżka... Hmm... Różdżka
ma bonus od ognia... A czemu miecz nie?! Nie no tak nie może być!!!
Biorę ten stalowy i biegnę do tego bossa! Padł!!! Hura!!! I co z niego
wypadło? Miecz Bogini Iythis! Opis: "Ten miecz był używany przez pradawną
boginię walki!" No i git majonez! Taki miecz się założy i już się o nim
zapomni... Bezsens! Dajcie jakąś historię! Dajcie misję!!! Niech staruszek
wam opowie jak to zły Altarash zaklął ten miecz, gdy dzierżyła go w ręku
bogini Iythis! Tak... A bonusy? Bonusy są fajne... Dajcie graczowi
wybór! Niech w grze nie będzie zasady: Im droższe tym lepsze,
jak mam kasę to mam lepszy miecz. A czemu jeden miecz nie będzie
się bardziej różnił niż tylko atakiem? Stalowy miecz - Atak 34...
Złoty miecz - Atak 42... Miecz Ognia - Atak 37, bonus do ognia 30%...
Lodowa włócznia - Atak 39, bonus do lodu 24%... Już jest wybór... Ten
boss jest słaby w starciu z ogniem... Ale jest też dosyć silny i może
szybciej go bym zabił mocniejszym mieczem... Ma słabą obronę i...
Ach... Muszę pomyśleć... Takim oto sposobem nasz gracz zacznie
rozmyślać aż wybierze najlepszą dla siebie opcją, dostosowaną do
jego umiejętności, przedmiotów i statystyk!

4.Ogólnie o kupnie broni
Żeby już nie przedłużać powiem ogólnie o handlu takimi broniami
co dokładniej wyjaśnię kiedy indziej... Zacznijmy od tego iż
jak idziemy np. po bułki to w sklepie sprzedają też chleb. To znaczy,
że nie można dostosowywać wszystkich sklepów z broniami do
naszej postaci. Postacią jest wojownik, więc w sklepach są ogólnie
miecze... Nie! Daj tam różdżki nawet jeśli są niepotrzebne! Daj włócznie!
Daj tam... No wszystko!!! Oczywiście umiar... No bo nie w każdym sklepie
w mieście muszą być te same rzeczy albo przynajmniej nie ceny...
No i jest też coś takiego jak handel... Na stronie... Jakiś złodziej
coś ukradł i zaczepiając go zapyta czy kupimy... I w końcu nasze bronie
też mają swoją chwilę sławy... Ale nie tylko one chcą ją mieć!

[Wymagania broni i pancerza VX] by Ayene - Kliknij tutaj!
________________________
Tutki od PJ!!!
[Kurs 1] Kliknij tutaj!
[Kurs 2] Kliknij tutaj!
[Kurs 3] Kliknij tutaj!
[Kurs 4] Kliknij tutaj!
 
 
Finwe 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 322
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 23 Paź, 2011 18:17
Brawo, brawo piękne! Daje 9/10 za to że teraz moje bronie nie będą takie sztywne ( no może z wyjątkiem trybu areny...).
 
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Nie 23 Paź, 2011 18:36
Świetne tuty ostatnio piszesz, brawo, to się chwali :-D
Ja jeszcze może dodam od siebie, że warto też - prócz questów na mistyczne bronie - wprowadzić również system ich "składania". Może na jakimś odludziu mieszkać stary kowal, który za flaszkę bimbru i 100 sztuk złota wkuje ci Kryształ Ognia do twojego Stalowego Długiego Miecza. Oczywiście ów kryształ trzeba zdobyć, chociażby z uber-mocnych Żywiołaków Ognia, z których wypada z szansą 1/50. Albo stary, zardzewiały miecz znaleziony w rozkopanym grobowcu. Wyrzucić, czy zostawić? Cóż, za jakiś czas znajdzie się kowal, który odnowiłby go... A pod warstwą rdzy jakieś dziwne napisy. Idziemy do maga/mędrca/druida, on mówi nam, że to Miecz Megakogośtam, którego duch włóczy się po pobliskich ruinach... Idziemy, zabijamy Megakogośtam, wtedy litery na mieczu zaczynają świecić na niebiesko, a on sam zyskuje do obrażeń i ma bonus od lodu...
Takie kilka przykładów, wena mnie poniosła :mrgreen:
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
PaayJer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 86
Wysłany: Nie 23 Paź, 2011 18:42
Dzięki za kolejne miłe słowa :) Angius - twórcze :)
________________________
Tutki od PJ!!!
[Kurs 1] Kliknij tutaj!
[Kurs 2] Kliknij tutaj!
[Kurs 3] Kliknij tutaj!
[Kurs 4] Kliknij tutaj!
 
 
Vrona 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 236
Skąd: ty się tu wziąłeś?
Wysłany: Nie 23 Paź, 2011 19:52
Ładne tuty piszesz,PaayJer. Angius, też dobry poradnik :D
________________________
Pomogłem daj "Pomógł",BIJAAACZ!



 
 
PaayJer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 86
Wysłany: Nie 23 Paź, 2011 20:00
Kolejny miły post ;)
Bardzo dziękuję! Ciągle zbieram propozycje na tutki!
Następny na 100% będzie o armorze, a potem przerobię z wami handlarzy :)

Co jeszcze?
________________________
Tutki od PJ!!!
[Kurs 1] Kliknij tutaj!
[Kurs 2] Kliknij tutaj!
[Kurs 3] Kliknij tutaj!
[Kurs 4] Kliknij tutaj!
 
 
Narfann 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 20
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011 18:52
Kolejny tutek i kolejny wspaniały sam w sobie. To co piszesz przypomina o rzeczach równie ważnych co skrypty i skomplikowane zdarzenia. Podczas tworzenia gry trzeba nie tylko posiadać umiejętności informatyczne ale i zdolności twórcze, gra musi być przepełniona wyobraźnią i pomysłowością, ma zaciekawić...
Za całość 10/10 jestem pełen podziwu i dla PaayJer, jak i bardzo podoba mi się historia Angius, , aż z przyjemnością się was czyta... Jeszcze raz macie odemnie BRAWA :mrgreen: :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene