Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 115 Skąd: Września
Wysłany: Sob 05 Lis, 2011 23:10
Czarnoksiężnik
Witam wszystkich.
Chce przedstawić mój pierwszy projekt w Rpg VX a raczej go zapowiedzieć
bo jak narazie jestem na początku.
Jedyne czego potrzebowałem to Title ale skoro Angius (dzięki wielki) je dla mnie
wykonał mogę już projekt zapowiedzieć.
Nie spodziewajcie się fajerwerków. To jakby eksperyment jaka gra mi
wyjdzie w Rpg VX. No to miłej lektury.
Fabuła:
Czarodzieje, magowie, czarnoksiężnicy to ludzię, którzy nauczyli się tworzyć
eliksiry, runy itp oraz ich używać. Są specjalistami od duchów, demonów
i każdego rodzaju bestii. Potrafia położyć wielu ludzi trupem za pomocą
run więc ludzie się ich boja ale i szanują. Chcą też często ich usług w dziedzinie
alchemii i runoznastwa. Taki właśnie czarnoksiężnikiem jest nasz
bohater, któremu sami tworzymy imię ( u mnie Vitas naturalnie ).
Pewnego dnia pojawia się u nas zwykły klient. Opowiada nam o zabiciu kogoś
za pomocą tadycyjnej trucizny. No i ją dla niego sporządzamy. Potem idziemy
do zielarza w domku obo po jakąś przesyłkę. Wyciągamy z nim wino i wkońcu
nasz kolega się upija a my jeszcze jakoś się trzymamy.
Nasz bohaterek wraca do domu a tam zastaje strażników i poprzedniego klienta.
Pojmują oni naszego bohatera, który wkońcu ucieka z więzienia i z miasta.
Tak kończy się prolog. Potem prubójemy zdobyć dom itp. Poznajemy innego
czarodzieja i bogatą pannę. Nie pojawiają się jakieś wątki do końca 1 roździału.
Wtedy pojawia się postać Szpona. Psychopatycznego maga pracującego dla
klanu Tarantuli. Wtedy historia się rozkręca i nabiera wątków. Przeżywamy różne
przygody związane z obroną miasta, przyjaciół a potem i kraju przed...
A tego już nie zdradzam! W ostatnim roździale(8) wszystko się pięknie łączy w całość tzn. każdy wątek do siebie zaczyna pasować itp.
Więcej dowiecie się jak zagracie oczywiście po premierze, której daty nie ustalam bo różnie bywa.
No i tyle na fabułę
Skrypty:
Nic wielkiego. System zdrowia pokazujący serduszka w górnym rogu
Dzień i noc:
Nic wielkiego. Wybieramy do kiedy śpimy (noc, ranek) i budzimy się za dnia lub w nocy
co tylko zmieni osoby jak np (ludzi na ulicach)
Walka:
Jako że nieznoszę podstawowego z VX ( a nieznoszę to mało powiedzianę )
stworzyłem własny opierany na zmiennych.
Do początku pierwszego roździału walka ogrtanicza się do bezmyślnego klikania
przycisku akcji i liczenia na szczęście i przychylnosć zmiennych i odjęcie
zdrowia przeciwnikowi. Potem jednak wrogowie robi się twardzi i bez misktur
nie mamy szans pokonać chodźby 1. Wkońcu pojawiają się runy. Polega to
na przelączaniu się w zdolnoście pomiędzy rodzajami run( ogień, lód, prąd) a atakiem
fizycznym. Runy szybko się kończą więc trzeba dużo ich produkować w dodatku
poszczegulne typy wrogów odporne są na jeden z typów run (humanoidy, demony, duchy)
a niektóe bestię wrażliwę na inny rodzaj run. Dochodzi też możliwość noszenia
specjalnych różdzek zwiększających obrażenia od run czy ciosu fizycznego.
Trochę to wszystko zagmatwane ale nie walczymy jakoś super skąplikowanie.
Cechy charaktrystyczne:
Mimo że gra ma dość poważny temat i mrocznych momentów ma baardzo cukierkowe
facesety co ją troszkę wyróżnia. Dla powagi dodam że jest zamtuz, burdel, dom publiczny jakby tego nie nazywać ( Nie liczcie na to! Nie można korzystać z jego usług ma on być tylko dla side-questów itp)Dodałem te facesety ponieważ mi się strasznie podobają i są taką pewną formą żartu.
Chce też dodać że to będzie jedna z niewielu gier, w których nie bronimy świata przed
Evil Bossem. Raz będziemy bronić kraju ale przed czym nie powiem!
Mam nadzieję że spodobał wam się ten przecudnowny/beznadziejny projekt
(niewłaściwe skreślić proszę)
No brawo, brawo, nareszcie jakaś w miarę nieszablonowa fabuła i mechanika. BS na zmiennych - również ciekawe.
Mimo, że całość wygląda dość minimalistycznie, to zaciekawiłeś mnie, a to nie zdarza się często
Co do screenów - w mieście mylisz tiles - ta pastelowa trawa i małe drzewka, które dałeś chyba jako krzaczki, to trawa mapy świata. Można też uczepić się konstrukcji domów - wolę jednak, gdy okna zaczynają się w tym rzędzie, co drzwi, a domy nie przekraczają 2 kratek wysokości. Wnętrze nieco zbyt ciemne, nic nie widać. No i w takich sytuacjach Edison pokazuje, jak jest przydatny...
Czekam. Czekam, powodowany czystą ciekawością, bo hit się nie szykuje, ale odmiana - jak najbardziej.
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
Fabuła(?): Fajne streszczenie akcji. Nie... To nie jest fabuła.
Cytat:
W ostatnim roździale(8)
Rozdziale*
Sam tak robiłem, ale przestałem, a więc zacznę się wypowiadać co do ,,Ostatecznego oszacowania"
Dawniej, kiedy jeszcze zaczynałem zabawę z rpg makerem - szacowałem. Rok później - szacowałem. Półtora roku później - szacowałem. Kilkanaście(?) miesięcy później - szacowałem. Teraz - przestałem.
Wiesz w jaki sposób nie tracę motywacji lub pomysły same mi przychodzą? - Ofcourse wyobraźnia, ale i zabawa oraz konieczność poznania dalszej historii. Tak. Ja jako autor, nie mogę się doczekać co będzie dalej w mojej grze, powieści/książce.
Do czego zmierzam?(raczej każdy powinien wiedzieć...)
A no do tego... Że z czasem, bez oszukiwania samego Siebie, zrozumiesz, że szacowanie utrudnia życie.
Nie... Nie przestawaj robić gry. Im więcej, im dłużej tym bardziej będziesz się śmiał z swoich wcześniejszych produkcji. Co jeszcze pomocnego by tu...
A ortografia.
Staraj się z całych sił nie robić błędów typu ,,tadycyjnej" lub ,,prubójemy" to razi. Jakbym tak pisał powieści, to opinie większości, jak i moje by były: "Najwyższy czas poćwiczyć ortografie...", "tego nie da się czytać :O" Wiem to po mojej 1 powieści ^^
Co do klimatu.
Skoro mówisz, że poważny klimat i cukierkowe facesety to to nie jest poważny klimat. To jest bardziej(z tymi facesetami) dziwny klimat(dla mnie) Poważny klimat to dopasowane tło muzyczne, mroczne(niekoniecznie) mapy, wciągające, ciekawe i tajemnicze czasem dialogi oraz interesujące(czyt. poważne) facesety. Oczywiście... Większość może powiedzieć coś typu: ,,To jest poważny, cukierkowy(wtf:O) przez facesety klimat co ją wyróżnia.
Krótko:
Wcześniej sam myślałem, że gry robi się łatwo i nie zwracałem na nic uwagi. Teraz? Co prawda nie zamierzam robić długo gier(znaczy w czasie tworzenia). Nie szacuję, a świat sam się buduję.
Uwagi;
- Ortografia
- Streszczenie akcji(tzw. Fabuła(?))
- Facesety(Jakbyś nie nazwał tego poważnym klimatem, a dosyć mrocznym, to bym sobie darował.
- Zakończenie(chodzi o opis tutaj:D ,,
Cytat:
Mam nadzieję że spodobał wam się ten przecudnowny/beznadziejny projekt
"
Może być, ale to ani beznadziejne nie jest, ani cudne. Takie nijakie.
Plusy:
+ Mapy
+ Dobra fabuła(Nie mówię o streszczeniu. Ja mogę sobie wyobrazić jaka fabuła będzie z tego streszczenia(pewnie inni też).
Edit: Co prawda to prawda Kapitanie ^^ Odmiana się szykuję, a i również z ciekawości zagram ^^
Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 115 Skąd: Września
Wysłany: Nie 06 Lis, 2011 00:31
No. Cieszę się że kogoś zaintrygowało i mówicie że to "odmiana".
Jeszcze bardziej się motywuje do pracy jeśli czytam coś typu.
"Zagram" nawet jeśli z ciekawości. I dzięki Feniks. Przemyślę co napisałeś i postaram się
to wcielić w życię. A co do ortografi, to niektóre były literówkami lub przyzwyczajeniem
do kliknięcie jakiegoś przycisku.
A co do Angiusa to na screenie jest ciemno bo jak pisałem jest systemn dnia
i nocy a to był side-quest polegający na przegnaniu duchów z domu,
które pojawiają się nocą. Więc zrobiłem ciemny domek a że noc
to wyszła jedna wielka ciemnica.
vitas, Dobra gra. Myślę że zagram. Popraw trochę mapy (Proszę spójrz tutaj ) Fabuła ciekawa, tylko przyczepiłbym się do facesetów jak wymienił Feniks. Zmień je na te standardowe z emocjami ;D
Życzę powodzenia i z zapałem czekam na choćby wersję demonstracyjną.
________________________ Szukam kogoś do grania ze mną w Minecraft Multiplayer przez Hamachi - coś więcej w temacie
Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 115 Skąd: Września
Wysłany: Nie 06 Lis, 2011 08:56
No okej. Jako że bardziej zależy mi na osobach, które zagrają sam wykonam
facesety z emocjami jak napisał Killerczyc, jak napisał Angius,
poprawie te mapki z tilesami i jak to Feniks, przeszukam wszystkie dialogi
w poszukiwaniu błędów. Opóźni to premięrę bo mimo że jestem w drugim roździale
to gra ma być dłuuuga więc mam trochę roboty.
Proszę o więcej takich uwag, dziękuje.
Mój pierwszy post wiec najpierw się przywitam SIEMA WSZYSTKIM! a teraz do rzeczy...
Z mila checia bym pogral w demo bo wizualnie fajnie to wyglada, chociaz ostatni screen malo widoczny. Ciekawi mnie ten zdarzeniowy system walki, jak to moze wygladac. Fabula taka jakas moze jakbym zagral to bym bardziej ogarnal.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 115 Skąd: Września
Wysłany: Nie 06 Lis, 2011 15:21
Demo raczej nie będzie. Projekt był moim pierwszym projektem i skończyłem
go dawno temu około półtora roku i po formacie jak kopiowałem pare bzdetów go
znalazłem. Już wtedy był na etapie jaki powinnien być w demo ale zacząłem
robić i 2 godziny i spory postęp faburalny zbyt duży na demo.
To nie istotne ile będzie miało te "demo" po prostu wrzuć je tutaj Ocenimy i ogarniemy bardziej to wszystko! Z pewnością otrzymasz pozytywne komentarze.
________________________ Szukam kogoś do grania ze mną w Minecraft Multiplayer przez Hamachi - coś więcej w temacie
Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 115 Skąd: Września
Wysłany: Nie 06 Lis, 2011 16:35
Aaa tam poczekacie sobię na premierę. Oszacowując jak szybko idą nad projektem pracę i to że mam
motywację do tworzenia co dodatkowo przyśpiesza pracę ( bo kilka osób chce zagrać, niewiele ale zawsze coś) To premiara gdzieś pod koniec roku albo na początku stycznia.
Jak dla mnie zapowiada się ciekawie :D póki co to jedyna produkcja wykonana w RMVX która mnie ujęła fabułą i ogólnym wykonaniem. Chociaż faktycznie, rozjaśniłbym nieco wnętrza :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum