Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Angius
Sro 09 Lis, 2011 15:00
Skrypt HUD
Autor Wiadomość
Michu_1999 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 43
Wysłany: Nie 06 Lis, 2011 16:52
Skrypt HUD
Witajcie!Czy mógłby ktoś zrobić dla mnie taki oto podobny HUD (BEZ tych kółek pod kreskami z życiem i maną)



Życie Zielone, a Mana Niebieska.Nad Życiem Imię bohatera,a w wielkim kole jego twarz.W małym kole przy twarzy LVL. Za HUD'a dziękuje !!!
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Nie 06 Lis, 2011 17:17
Reino RPG HUD chyba dałoby się przerobić nieco.
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
Michu_1999 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 43
Wysłany: Nie 06 Lis, 2011 18:22
A umiałbyś??? Naprawdę potrzebuje.
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Nie 06 Lis, 2011 19:56
Wątpię, czy dałbym radę, bądź co bądź - RUBY-stą nie jestem, rzucam tylko pomysły...
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
Michu_1999 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 43
Wysłany: Pon 07 Lis, 2011 15:38
Umiałby ktoś. Naprawdę tego potrzebuje. ;-(
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 07 Lis, 2011 16:03
Ten HUD nie jest trudny. Jednak jest pewien problem: jak wstawić kwadratową twarz w to koło :?: Będzie to głupio wyglądać. Jeśli będziesz mieć dopasowany obrazek twarzy (w kształcie koła i w odpowiednim rozmiarze), to mogę spróbować to zrobić. Albo wstaw obrazek twarzy, to sama będę mogła wyciąć. Napisz też, gdzie ten HUD ma być widoczny. To postaram się Ci to zrobić, ale raczej nie na dzisiaj.
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
tracersgta 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 612
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Pon 07 Lis, 2011 16:04
Przeglądnij inne skrypty Hud-ów... Może inne spodobają ci bardziej niż ten ;-)
________________________
I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!

Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł" ;-)
 
 
 
Michu_1999 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 43
Wysłany: Pon 07 Lis, 2011 19:09
Avara napisał/a:
Ten HUD nie jest trudny. Jednak jest pewien problem: jak wstawić kwadratową twarz w to koło :?: Będzie to głupio wyglądać. Jeśli będziesz mieć dopasowany obrazek twarzy (w kształcie koła i w odpowiednim rozmiarze), to mogę spróbować to zrobić. Albo wstaw obrazek twarzy, to sama będę mogła wyciąć. Napisz też, gdzie ten HUD ma być widoczny. To postaram się Ci to zrobić, ale raczej nie na dzisiaj.


Tutaj masz obrazek . Najlepiej jak by był w górnym lewym rogu.
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 08 Lis, 2011 10:38
Oto Twój skrypt:
Spoiler:

Wrzuć nad Main w edytorze skryptów.
Kod:
=begin
********************************************************************
*                  HUD WoW VX for Michu_1999 by Avara             *
*                            Autor:  Avara                         *
*                            ultimateam.pl                          *
**********************************************************************
Hud stworzony na zamówienie dla Michu_1999. Wrzucić nad Main w edytorze skryptów.
Grafika wzięta z gry "World of Warcraft". Należy ją umieścić w folderze
Graphics\System.
Proszę nie zapomnieć o wspomnieniu o twórcy skryptu w swoim projekcie.
Życzę miłego kożystania ;-)
=end
module HUD_WoW_by_Avara # <- nie usuwać!
#                              KONFIGURACJA
  HUD_WOW_WIDOCZNY_START = true    #czy hud ma być widoczny od samego początku gry (true/false)
  HUD_WOW_WIDOCZNY = 20            #numer przełącznika, włączający/wyłączający hud
  HUD_WOW_UKRYJ = true             #ukryj HUD, gdy bohater znajduje się za nim
  HUD_WOW_UKRYJ_NP = 100           #poziom "nieprzezroczystości" (0 - przezroczyste;
                                   #255 - nieprzezroczyste), gdy uktywanie jest włączone
#                           KONIEC KONFIGURACJI
#                    Dalej zmieniać na własne ryzyko!
end


class HUD_WoW < Window_Base
 
  def initialize(x = - 12, y = - 12, width = 231, height = 110)
    super(x,y,width,height)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.contents.font.size = 16
    self.opacity = 0
    ukryj
    refresh
  end
 
  alias oldupdate update
  def update   
    refresh
    oldupdate
  end
 
  def refresh
    self.contents.clear
    ukryj
    img = Cache.system("hud.png")
    p_hp = Cache.system("pasek_zycia.png")
    p_mp = Cache.system("pasek_many.png")
    bohater = $game_party.members[0]
    hp = bohater.hp
    maxhp = bohater.base_maxhp
    mp = bohater.mp
    maxmp = bohater.base_maxmp
    zycie = p_hp.width * hp / maxhp
    mana = p_mp.width * mp / maxmp
    self.contents.blt(0, 0, img, Rect.new(0, 0, img.width, img.height), 255)
    self.contents.blt(73, 34, p_hp, Rect.new(0, 0, zycie, img.height), 255)
    self.contents.blt(73, 45, p_mp, Rect.new(0, 0, mana, img.height), 255)
    self.contents.draw_text(73, 12, 123, 17, bohater.name, 1)
    self.contents.draw_text(5, 49, 18, 17, bohater.level, 1)
  end
 
  def ukryj
    if HUD_WoW_by_Avara::HUD_WOW_UKRYJ == true
      if $game_player.screen_x - 16 < 187 and $game_player.screen_y - 28 < 60
        self.contents_opacity = HUD_WoW_by_Avara::HUD_WOW_UKRYJ_NP
      else
        self.contents_opacity = 255
      end
    end
  end
end


class Scene_Map < Scene_Base
 
  alias hud_wow_by_avara_st start
  def start
    hud_wow_by_avara_st
    @hud_wow_by_avara = HUD_WoW.new
    if $game_switches[HUD_WoW_by_Avara::HUD_WOW_WIDOCZNY] == false
      @hud_wow_by_avara.visible = false
    end
  end
 
  alias hud_wow_by_avara_term terminate
  def terminate
    hud_wow_by_avara_term
    @hud_wow_by_avara.dispose
  end
 
  alias hud_wow_by_avara_up update
  def update
    hud_wow_by_avara_up
    if $game_switches[HUD_WoW_by_Avara::HUD_WOW_WIDOCZNY] == true
      @hud_wow_by_avara.update
      @hud_wow_by_avara.visible = true
    else
      @hud_wow_by_avara.visible = false
    end
  end 
end


class Scene_Title < Scene_Base
 
  alias hud_wow_by_avara_cr_ga_ob create_game_objects
  def create_game_objects
    hud_wow_by_avara_cr_ga_ob
   
    $game_switches[HUD_WoW_by_Avara::HUD_WOW_WIDOCZNY] = HUD_WoW_by_Avara::HUD_WOW_WIDOCZNY_START
  end
end

@edit 13:27 : Dodałam zanikanie okna z hudem, gdy postać się za nim znajduje. Przetestuj ;-)

Nie zapomnij wspomnieć o mnie w swoim projekcie (w napisach końcowych/twórcach) ;-)

Grafikę wrzuć do folderu Graphics\System.
Spoiler:

Nieważne gdzie wrzucam, zmieniają się nazwy obrazków. Zapisz obrazki jako:
hud.png


pasek_zycia.png


pasek_many.png

Jakbyś chciał coś zmienić/dodać, to napisz w tym temacie.
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Michu_1999 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 43
Wysłany: Wto 08 Lis, 2011 16:58
Coś nie działa ;-(
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 08 Lis, 2011 17:14
wrzuć screena błędu, u mnie wszystko działało i nie powinno się z niczym gryźć.
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Michu_1999 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 43
Wysłany: Wto 08 Lis, 2011 17:27
Nie ma błędu, tylko się wogóle nie pokazuje
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 08 Lis, 2011 17:36
1. Czy w linijce 16. ustawiłeś na pewno nieużywany dotąd przełącznik :?:
2. Jeśli włączyłeś jakiś zapis gry, to ten przełącznik najprawdopodobniej jest wyłączony. Zrób zdarzenie i zmień wybrany przełącznik na on.
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Michu_1999 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 43
Wysłany: Wto 08 Lis, 2011 17:47
Dzięki :-) :-) :-) Byłem taki głupi/Wszystko Działa!
A dałoby się aby doświadczenie było wokół Głowy Postaci (Jak w Wiedźminie) i było żółte???
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Wto 08 Lis, 2011 17:49
Musiałbyś użyć skryptu pozwalającego generować okrągłe paski - pierścienie. To tzw. Scripter's Tool", więc jeśli Avara zechce, moge jej podrzucić.
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene