Ten HUD nie jest trudny. Jednak jest pewien problem: jak wstawić kwadratową twarz w to koło Będzie to głupio wyglądać. Jeśli będziesz mieć dopasowany obrazek twarzy (w kształcie koła i w odpowiednim rozmiarze), to mogę spróbować to zrobić. Albo wstaw obrazek twarzy, to sama będę mogła wyciąć. Napisz też, gdzie ten HUD ma być widoczny. To postaram się Ci to zrobić, ale raczej nie na dzisiaj.
Ten HUD nie jest trudny. Jednak jest pewien problem: jak wstawić kwadratową twarz w to koło Będzie to głupio wyglądać. Jeśli będziesz mieć dopasowany obrazek twarzy (w kształcie koła i w odpowiednim rozmiarze), to mogę spróbować to zrobić. Albo wstaw obrazek twarzy, to sama będę mogła wyciąć. Napisz też, gdzie ten HUD ma być widoczny. To postaram się Ci to zrobić, ale raczej nie na dzisiaj.
Tutaj masz obrazek . Najlepiej jak by był w górnym lewym rogu.
=begin
********************************************************************
* HUD WoW VX for Michu_1999 by Avara *
* Autor: Avara *
* ultimateam.pl *
**********************************************************************
Hud stworzony na zamówienie dla Michu_1999. Wrzucić nad Main w edytorze skryptów.
Grafika wzięta z gry "World of Warcraft". Należy ją umieścić w folderze
Graphics\System.
Proszę nie zapomnieć o wspomnieniu o twórcy skryptu w swoim projekcie.
Życzę miłego kożystania ;-)
=end
module HUD_WoW_by_Avara # <- nie usuwać!
# KONFIGURACJA
HUD_WOW_WIDOCZNY_START = true #czy hud ma być widoczny od samego początku gry (true/false)
HUD_WOW_WIDOCZNY = 20 #numer przełącznika, włączający/wyłączający hud
HUD_WOW_UKRYJ = true #ukryj HUD, gdy bohater znajduje się za nim
HUD_WOW_UKRYJ_NP = 100 #poziom "nieprzezroczystości" (0 - przezroczyste;
#255 - nieprzezroczyste), gdy uktywanie jest włączone
# KONIEC KONFIGURACJI
# Dalej zmieniać na własne ryzyko!
end
def ukryj
if HUD_WoW_by_Avara::HUD_WOW_UKRYJ == true
if $game_player.screen_x - 16 < 187 and $game_player.screen_y - 28 < 60
self.contents_opacity = HUD_WoW_by_Avara::HUD_WOW_UKRYJ_NP
else
self.contents_opacity = 255
end
end
end
end
class Scene_Map < Scene_Base
alias hud_wow_by_avara_st start
def start
hud_wow_by_avara_st
@hud_wow_by_avara = HUD_WoW.new
if $game_switches[HUD_WoW_by_Avara::HUD_WOW_WIDOCZNY] == false
@hud_wow_by_avara.visible = false
end
end
alias hud_wow_by_avara_term terminate
def terminate
hud_wow_by_avara_term
@hud_wow_by_avara.dispose
end
alias hud_wow_by_avara_up update
def update
hud_wow_by_avara_up
if $game_switches[HUD_WoW_by_Avara::HUD_WOW_WIDOCZNY] == true
@hud_wow_by_avara.update
@hud_wow_by_avara.visible = true
else
@hud_wow_by_avara.visible = false
end
end
end
class Scene_Title < Scene_Base
alias hud_wow_by_avara_cr_ga_ob create_game_objects
def create_game_objects
hud_wow_by_avara_cr_ga_ob
$game_switches[HUD_WoW_by_Avara::HUD_WOW_WIDOCZNY] = HUD_WoW_by_Avara::HUD_WOW_WIDOCZNY_START
end
end
@edit 13:27 : Dodałam zanikanie okna z hudem, gdy postać się za nim znajduje. Przetestuj
Nie zapomnij wspomnieć o mnie w swoim projekcie (w napisach końcowych/twórcach)
Grafikę wrzuć do folderu Graphics\System.
Spoiler:
Nieważne gdzie wrzucam, zmieniają się nazwy obrazków. Zapisz obrazki jako:
hud.png
pasek_zycia.png
pasek_many.png
Jakbyś chciał coś zmienić/dodać, to napisz w tym temacie.
1. Czy w linijce 16. ustawiłeś na pewno nieużywany dotąd przełącznik
2. Jeśli włączyłeś jakiś zapis gry, to ten przełącznik najprawdopodobniej jest wyłączony. Zrób zdarzenie i zmień wybrany przełącznik na on.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum