Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Window Status Profile
Autor Wiadomość
PaayJer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 86
Wysłany: Sro 09 Lis, 2011 18:06
Window Status Profile
Window Status Profile


Krótki opis:
Autor: Ehime
Tłumaczenie: PaayJer

Skrypt modyfikuje okno statusu. Od teraz wygląda to o wiele lepiej... Problem jest
w tym, że potrzebne są obrazy tułowia i twarzy bohatera (przykłady poniżej).

Skrypt
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# Window_Status_profile Ver. 1.01
# Autor: Ehime
# Przetłumaczone przez PaayJer
# www.ultimateam.pl
#------------------------------------------------------------------------------
# <Dodatkowe funkcje>
# Wyświetla okno statusu,
# zmienia w pełni jego układ.
# Wyświetla twarz bohatera wraz z klatką piersiową.
#==============================================================================
 
module Vocab
 # Poniżej możesz zmienić napis wyświetlany przy liczbie zdobytego Expa
 # oraz przy liczbie, która mówi ile go potrzeba do awansu.
  ExpTotal        = "Exp"
  ExpNext         = "Do następnego"
end


#//////////////////////////////////////////
# Wymień prawdziwe imię bohatera ON/OFF
# 0: należy zwrócić uwagę na jego aktualną nazwę
# 1: tylko jego prawdziwe imię
#//////////////////////////////////////////
DRAW_ACTOR_STATUS_NAME_ONOFF=0

#///////////////////////////////////////////////// /
# Tu jest wyświetlane prawdziwe imię bohatera
# By działało wpisz u góry odpowiednią liczbę
# Proszę, wpisz prawdziwą nazwę bohatera
# Pamiętaj, by przyporządkować odpowiednie  ID bohatera
#///////////////////////////////////////////////// /
DRAW_ACTOR_STATUS_NAME={
   0=>"",
   1=>"Ralph Bindebaruto",
   2=>"Ulrikebu Baden",
   3=>"John Bennett, Tony",
   4=>"Okusensheruna Iruva",
   5=>"",
   6=>"Oscar Shutaineru",
   7=>"",
   8=>"Elmer Lazarus",
   9=>"",
  10=>""
}

#///////////////////////////////////////////////// /
# Tutaj przyporządkuj grafiki do bohatera
# Wpisz odpowiednią nazwę grafiki i przyporządkuj ją do odpowieniego ID bohatera
# Wpisuj nazwy: Cache.face ("") do grafiki twarzy, Cache.picture ("") do grafiki postaci
#///////////////////////////////////////////////// /
DRAW_ACTOR_STATUS_FACE={
   0=>Cache.picture(""),
   1=>Cache.picture("ray2"),
   2=>Cache.picture("nana2"),
   3=>Cache.picture("palm"),
   4=>Cache.picture("mily"),
   5=>Cache.picture(""),
   6=>Cache.picture(""),
   7=>Cache.picture(""),
   8=>Cache.picture(""),
   9=>Cache.picture(""),
  10=>Cache.picture("")
}

#///////////////////////////////////////////////// /
# W tym rozdziale konfiguracji możesz zmienić rozmiar grafik
# Konfiguruj je w X i Y
#///////////////////////////////////////////////// /
DRAW_ACTOR_STATUS_FACE_X=272
DRAW_ACTOR_STATUS_FACE_Y=288

#///////////////////////////////////////////////// /
# Teraz wybierz miejsce gdzie mają się pokazywać
# Dobierz odpowiednie koordynaty (X i Y)
#///////////////////////////////////////////////// /
DRAW_ACTOR_STATUS_FACE_X2=0
DRAW_ACTOR_STATUS_FACE_Y2=78


class Window_Status < Window_Base
  #--------------------------------------------------------------------------
  # Odświerzenie całej konfiguracji
  #--------------------------------------------------------------------------
  def refresh
    self.contents.clear
    draw_actor_status_class(@actor, 264, 32)
    draw_basic_info(264, 64)           
    draw_parameters(264, 172)         
    draw_exp_info(398, 64)             
    draw_equipments(264, 228)         
    draw_actor_status_face(@actor, DRAW_ACTOR_STATUS_FACE_X2, DRAW_ACTOR_STATUS_FACE_Y2)   
    if DRAW_ACTOR_STATUS_NAME_ONOFF==1
      draw_actor_status_name(@actor, 264, 0)   
    else
      draw_actor_name(@actor, 264, 0)
    end
  end
 
  def draw_actor_status_name(actor, x, y)
    self.contents.font.color = hp_color(actor)
    self.contents.draw_text(x, y, 288, WLH, DRAW_ACTOR_STATUS_NAME[actor.id])
  end
 
  def draw_parameters(x, y)
    draw_actor_status_parameter(@actor, x, y + WLH * 0, 0)
    draw_actor_status_parameter(@actor, x, y + WLH * 1, 1)
    draw_actor_status_parameter(@actor, x+130, y + WLH * 0, 2)
    draw_actor_status_parameter(@actor, x+130, y + WLH * 1, 3)
  end
 
  def draw_exp_info(x, y)
    s1 = @actor.exp_s
    s2 = @actor.next_rest_exp_s
    s_next = sprintf(Vocab::ExpNext, Vocab::level)
    self.contents.font.color = system_color
    self.contents.draw_text(x, y + WLH * 0, 90, WLH, Vocab::ExpTotal)
    self.contents.draw_text(x, y + WLH * 2, 90, WLH, s_next)
    self.contents.font.color = normal_color
    self.contents.draw_text(x, y + WLH * 1, 110, WLH, s1, 2)
    self.contents.draw_text(x, y + WLH * 3, 110, WLH, s2, 2)
  end
 
  def draw_actor_status_parameter(actor, x, y, type)
    case type
    when 0
      parameter_name = Vocab::atk
      parameter_value = actor.atk
    when 1
      parameter_name = Vocab::def
      parameter_value = actor.def
    when 2
      parameter_name = Vocab::spi
      parameter_value = actor.spi
    when 3
      parameter_name = Vocab::agi
      parameter_value = actor.agi
    end
    self.contents.font.color = system_color
    self.contents.draw_text(x, y, 70, WLH, parameter_name)
    self.contents.font.color = normal_color
    self.contents.draw_text(x + 80, y, 36, WLH, parameter_value, 2)
  end
 
  def draw_actor_status_face(face_name,x, y)
    bitmap = DRAW_ACTOR_STATUS_FACE[face_name.id]
    rect = Rect.new(0, 0, 0, 0)
    rect.x = 0
    rect.y = 0
    rect.width = DRAW_ACTOR_STATUS_FACE_X
    rect.height =DRAW_ACTOR_STATUS_FACE_Y
    self.contents.blt(x, y, bitmap, rect)
   
  end
 
  def draw_actor_status_class(actor, x, y)
    self.contents.font.color = normal_color
    self.contents.draw_text(x, y, 288, WLH, actor.class.name)
  end
end



Kompatybilność
Tylko VX!

Screen

Demo


Dodatkowe Informacje
Aby skrypt działał poprawnie potrzebne są obrazy bohaterów (tułów i twarz),
których przykłady są poniżej. Pamiętaj! Nazwy obrazów muszą być jak poniżej!

Potrzebne pliki
Spoiler:

Spoiler:

mily.png


Spoiler:

palm.png


Spoiler:

ray2.png


Spoiler:

nana2.png


Spoiler:

yao2.png


Spoiler:

vivi.png


Instalacja
Spoiler:

Wchodzisz w swoim projekcie w edytor skryptów. Zaznaczasz Main, po czym klikasz
na niego PPM (prawy przycisk myszy) i wybierasz Wstaw. Wybierz nowo
utworzone pole na skrypt. Zaznacz całe pole wyżej napisane pod Skrypt i wklej w puste pole w edytorze skryptów, w zaznaczonym oknie.
Nazwij skrypt np. Window Status Profile i wybierz przycisk OK.Zaimportuj
pliki wymienione wyżej do folderu z grą do Graphics/Pictures i ZMIEŃ ICH NAZWY JAK
WYŻEJ NAPISANE! Zainstalowałeś skrypt!

W razie problemów przeczytaj jeszcze raz proces instalacji lub pobierz demko.
Jeśli to nie pomogło pisz w komentarzach!

________________________
Tutki od PJ!!!
[Kurs 1] Kliknij tutaj!
[Kurs 2] Kliknij tutaj!
[Kurs 3] Kliknij tutaj!
[Kurs 4] Kliknij tutaj!
 
 
Tjef 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 163
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: Sro 09 Lis, 2011 18:12
Czy w skrypcie można zedytować te nazwy? Bo są po angielsku. Chyba, że to co na screenie jest trochę nieaktualne. I jeszcze jedno, to modyfikuje TYLKO okno statusu, czy ma to wpływ także na menu?
________________________
SAGA TS ( ThiefStory )
Rozdział I: Same Game http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=4978
Rozdział II: Terror http://www.ultimateam.pl/...p?p=64366#64366
Pozostałe rozdziały mogą nawet nie wyjść :P
Lista elity: http://i.imgur.com/Li9fU.jpg
 
 
Finwe 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 322
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro 09 Lis, 2011 18:22
Samo okno. Co do ang. to pewnie Vocab. A da się później zmienić tą grafikę?
 
 
 
Tjef 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 163
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: Sro 09 Lis, 2011 18:32
Da się. Wystarczy podmienić te pliki i nazwać tak samo.
________________________
SAGA TS ( ThiefStory )
Rozdział I: Same Game http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=4978
Rozdział II: Terror http://www.ultimateam.pl/...p?p=64366#64366
Pozostałe rozdziały mogą nawet nie wyjść :P
Lista elity: http://i.imgur.com/Li9fU.jpg
 
 
Finwe 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 322
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro 09 Lis, 2011 18:55
Ale nie... Miałem na myśli na przełącznik.
@Up. Ale prościej zmienić nazwę. Mniej się myli.
 
 
 
PaayJer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 86
Wysłany: Sro 09 Lis, 2011 19:16
Screen jest na angielskiej wersji...
Zmieniasz jak normalnie, wiesz :)

Co do grafiki chodzi ci o to, że np. zamieniasz jakichś bohaterów i chcesz aby w
statusie była inna grafika? Pokombinuję... Ostatnio trochę się w tym szkoliłem :)
________________________
Tutki od PJ!!!
[Kurs 1] Kliknij tutaj!
[Kurs 2] Kliknij tutaj!
[Kurs 3] Kliknij tutaj!
[Kurs 4] Kliknij tutaj!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene