Skrypt modyfikuje okno statusu. Od teraz wygląda to o wiele lepiej... Problem jest
w tym, że potrzebne są obrazy tułowia i twarzy bohatera (przykłady poniżej).
Skrypt
Spoiler:
Kod:
#==============================================================================
# Window_Status_profile Ver. 1.01
# Autor: Ehime
# Przetłumaczone przez PaayJer
# www.ultimateam.pl
#------------------------------------------------------------------------------
# <Dodatkowe funkcje>
# Wyświetla okno statusu,
# zmienia w pełni jego układ.
# Wyświetla twarz bohatera wraz z klatką piersiową.
#==============================================================================
module Vocab
# Poniżej możesz zmienić napis wyświetlany przy liczbie zdobytego Expa
# oraz przy liczbie, która mówi ile go potrzeba do awansu.
ExpTotal = "Exp"
ExpNext = "Do następnego"
end
#//////////////////////////////////////////
# Wymień prawdziwe imię bohatera ON/OFF
# 0: należy zwrócić uwagę na jego aktualną nazwę
# 1: tylko jego prawdziwe imię
#//////////////////////////////////////////
DRAW_ACTOR_STATUS_NAME_ONOFF=0
#///////////////////////////////////////////////// /
# Tu jest wyświetlane prawdziwe imię bohatera
# By działało wpisz u góry odpowiednią liczbę
# Proszę, wpisz prawdziwą nazwę bohatera
# Pamiętaj, by przyporządkować odpowiednie ID bohatera
#///////////////////////////////////////////////// /
DRAW_ACTOR_STATUS_NAME={
0=>"",
1=>"Ralph Bindebaruto",
2=>"Ulrikebu Baden",
3=>"John Bennett, Tony",
4=>"Okusensheruna Iruva",
5=>"",
6=>"Oscar Shutaineru",
7=>"",
8=>"Elmer Lazarus",
9=>"",
10=>""
}
#///////////////////////////////////////////////// /
# Tutaj przyporządkuj grafiki do bohatera
# Wpisz odpowiednią nazwę grafiki i przyporządkuj ją do odpowieniego ID bohatera
# Wpisuj nazwy: Cache.face ("") do grafiki twarzy, Cache.picture ("") do grafiki postaci
#///////////////////////////////////////////////// /
DRAW_ACTOR_STATUS_FACE={
0=>Cache.picture(""),
1=>Cache.picture("ray2"),
2=>Cache.picture("nana2"),
3=>Cache.picture("palm"),
4=>Cache.picture("mily"),
5=>Cache.picture(""),
6=>Cache.picture(""),
7=>Cache.picture(""),
8=>Cache.picture(""),
9=>Cache.picture(""),
10=>Cache.picture("")
}
#///////////////////////////////////////////////// /
# W tym rozdziale konfiguracji możesz zmienić rozmiar grafik
# Konfiguruj je w X i Y
#///////////////////////////////////////////////// /
DRAW_ACTOR_STATUS_FACE_X=272
DRAW_ACTOR_STATUS_FACE_Y=288
#///////////////////////////////////////////////// /
# Teraz wybierz miejsce gdzie mają się pokazywać
# Dobierz odpowiednie koordynaty (X i Y)
#///////////////////////////////////////////////// /
DRAW_ACTOR_STATUS_FACE_X2=0
DRAW_ACTOR_STATUS_FACE_Y2=78
class Window_Status < Window_Base
#--------------------------------------------------------------------------
# Odświerzenie całej konfiguracji
#--------------------------------------------------------------------------
def refresh
self.contents.clear
draw_actor_status_class(@actor, 264, 32)
draw_basic_info(264, 64)
draw_parameters(264, 172)
draw_exp_info(398, 64)
draw_equipments(264, 228)
draw_actor_status_face(@actor, DRAW_ACTOR_STATUS_FACE_X2, DRAW_ACTOR_STATUS_FACE_Y2)
if DRAW_ACTOR_STATUS_NAME_ONOFF==1
draw_actor_status_name(@actor, 264, 0)
else
draw_actor_name(@actor, 264, 0)
end
end
def draw_actor_status_name(actor, x, y)
self.contents.font.color = hp_color(actor)
self.contents.draw_text(x, y, 288, WLH, DRAW_ACTOR_STATUS_NAME[actor.id])
end
def draw_parameters(x, y)
draw_actor_status_parameter(@actor, x, y + WLH * 0, 0)
draw_actor_status_parameter(@actor, x, y + WLH * 1, 1)
draw_actor_status_parameter(@actor, x+130, y + WLH * 0, 2)
draw_actor_status_parameter(@actor, x+130, y + WLH * 1, 3)
end
def draw_actor_status_class(actor, x, y)
self.contents.font.color = normal_color
self.contents.draw_text(x, y, 288, WLH, actor.class.name)
end
end
Kompatybilność Tylko VX!
Screen
Demo
Dodatkowe Informacje
Aby skrypt działał poprawnie potrzebne są obrazy bohaterów (tułów i twarz),
których przykłady są poniżej. Pamiętaj! Nazwy obrazów muszą być jak poniżej!
Potrzebne pliki
Spoiler:
Spoiler:
mily.png
Spoiler:
palm.png
Spoiler:
ray2.png
Spoiler:
nana2.png
Spoiler:
yao2.png
Spoiler:
vivi.png
Instalacja
Spoiler:
Wchodzisz w swoim projekcie w edytor skryptów. Zaznaczasz Main, po czym klikasz
na niego PPM (prawy przycisk myszy) i wybierasz Wstaw. Wybierz nowo
utworzone pole na skrypt. Zaznacz całe pole wyżej napisane pod Skrypt i wklej w puste pole w edytorze skryptów, w zaznaczonym oknie.
Nazwij skrypt np. Window Status Profile i wybierz przycisk OK.Zaimportuj
pliki wymienione wyżej do folderu z grą do Graphics/Pictures i ZMIEŃ ICH NAZWY JAK
WYŻEJ NAPISANE! Zainstalowałeś skrypt!
W razie problemów przeczytaj jeszcze raz proces instalacji lub pobierz demko.
Jeśli to nie pomogło pisz w komentarzach!
Czy w skrypcie można zedytować te nazwy? Bo są po angielsku. Chyba, że to co na screenie jest trochę nieaktualne. I jeszcze jedno, to modyfikuje TYLKO okno statusu, czy ma to wpływ także na menu?
Screen jest na angielskiej wersji...
Zmieniasz jak normalnie, wiesz :)
Co do grafiki chodzi ci o to, że np. zamieniasz jakichś bohaterów i chcesz aby w
statusie była inna grafika? Pokombinuję... Ostatnio trochę się w tym szkoliłem :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum