Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Nie 27 Lis, 2011 12:52
Dłuższe animacje
Autor Wiadomość
flang3r 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 51
Skąd: Katowice
  Wysłany: Nie 13 Lis, 2011 20:54
Dłuższe animacje
Przede wszystkim chciałbym się przywitać ze społecznością makerów, bo jest to mój pierwszy post:)

Moja prośba, pytanie do was:
Jaka jest najdłuższa animacja, która zostanie odpalona w makerze XV?

Chodzi mi głównie o maxymalną ilość frame'ów. Intuicja mi podpowiada ze 99, bo grafika numer 2 jst oznaczana od numerów 101.
Jeśli odpowiedziałem sobie na to pytanie to pytanie następne:
Jak połączyć dwie animacje? Mam tu na myśli tylko i wyłącznie szeregowe połączenie kilku animacji (np składam jedną animację z 3 animacji po 30 klatek, jedna po drugiej).

Zależy mi na ładnych animacjach, bogatych aranżacyjnie, porównywalnych do summonowych z Final Fantasy Tactics, FF7, FF8 np.;)

3 pytanie.

Czy istnieje jakiś skrypt który mógłby powodować rozmazywanie ekranu i jego kontrolowanie podczas aktywowanej animacji?


Z góry dziękuję za odpowiedź:)
 
 
Ogr78 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 47
Wysłany: Nie 13 Lis, 2011 21:56
Mozna miec maksymalnie 200 klatek
________________________
Potrzebuje kogos kto poprawi bledy w mojej grze!!!!!
 
 
tracersgta 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 612
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Pon 14 Lis, 2011 15:02
Animacje ą jedną ze znienawidzonych przeze mnie części makera ;-) ... Animacje mogą mieć maksymalnie 200 klatek, a każda klatka maksymalnie 16 obrazów... Łączenie animacji to tylko przenoszenie obrazków, nic więcej nie robisz ;-) A co do rozmazywania ekranu, to jest taki skrypt, albo da się zrobić na zdarzeniach, bo ja takie coś zrobiłem, ale dawnoooooo, więc ci nie powiem ;-)

P.S: Witamy na Ultimie ;-)
________________________
I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!

Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł" ;-)
 
 
 
flang3r 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 51
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 14 Lis, 2011 21:40
Rozumiem;) A czy jest jakiś sposób żeby można było połączyć więcej grafik?
Większość które pościągałem z sieci oscyluje w granicach 25-30 klatek.
A ja chciałbym np wrzucić 2 grafiki wypełnione 100-tką klatek. Czy nie ma innego sposobu jak łączenie tego w gimpie? (np fuzja 3 animacji 30 klatkowych w jedną 90klatkową)
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Wto 15 Lis, 2011 08:31
A po co łączyć, skoro na animacji możesz użyć kilku różnych grafik? Dać sobie jedną klatkę z tej animacji, drugą z innej, etc...
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
tracersgta 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 612
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Wto 15 Lis, 2011 13:13
Albo odtworzyć dwie naraz...
________________________
I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!

Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł" ;-)
 
 
 
flang3r 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 51
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 15 Lis, 2011 22:48
wiem, że można dwie na raz;) Ale zazwyczaj taka animacja jest "rozbudowana na jakieś 20-30 frame'ów tzn jest zbudowana z 20-30 obrazków i rozciąganie tej grafiki np na 60 frameów powoduje wrażenie jak gdyby "przycinania". Mnie chodzi raczej o to ażeby można było wrzucić więcej niż dwie grafiki. Z tego co widziałem są dwa sloty, ale skoro można je zapełniać grafikami do 100 klatek, to nie lepiej z tego skorzystać i połączyć 3 grafiki w jedną i w ten sposób mieć możliwość wrzucenia do 2 slotów 6ciu różnych grafik ;-> ? Ponawiam pytanie: Czy jest jakiś inny sposób niż gimp na połączenie kilku grafik w jedną :P?
 
 
tracersgta 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 612
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Sro 16 Lis, 2011 14:15
KAŻDY edytor graficzny... Lepszy lub gorszy... Paint, Gimp, Photoshop itp. itd. ;-)
________________________
I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!

Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł" ;-)
 
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Sro 16 Lis, 2011 17:29
Może się zdziwisz, ale można, można. Ustawiasz zielone tło i importujesz z cieniem i półcieniem :)
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
LordVitas 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 115
Skąd: Września
Wysłany: Sro 16 Lis, 2011 21:30
Ja bym stawiał że można tak zrobić skryptem. Wiem jak wygląda summoner'owanie
(że tak to nazwę) z Final Fantasy i fajnieby było jakby się dało dawać po 3 animacje.
Ale możesz też naturalnie posiedzieć w jakimś edytorze i pozlepiać je
________________________
...
 
 
flang3r 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 51
Skąd: Katowice
Wysłany: Sro 16 Lis, 2011 21:31
Ok, dziękuje wszystkim za info:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene