Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
[Kurs PJ] Handlarze, czyli idziemy po bułki

O czym ma być kolejny tutrioal?
Walka [Średnio-trudny]
25%
 25%  [ 13 ]
Questy [Średnio-trudny]
51%
 51%  [ 27 ]
Muzyczka [Trudny]
23%
 23%  [ 12 ]
Głosowań: 52
Wszystkich Głosów: 52

Autor Wiadomość
PaayJer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 86
  Wysłany: Sro 16 Lis, 2011 17:43
[Kurs PJ] Handlarze, czyli idziemy po bułki
Słowa od autora
Zapraszam na już trzeci tutrioal ode mnie. Wiem, wiem...
Dosyć dużo czasu minęło ale mam nadzieję, że się nie gniewacie,
bo w zamian teraz, by was do tego zachęcić zrobiłem ankietę
dotyczącą kolejnego tutrioala. Dzisiaj kilka słów o handlarzach.

1.Gdy najczęściej bułki są twarde
Mówiąc o nowych rzeczach do kupienia w sklepach gracz nigdy
by nie pomyślał, że będzie to coś więcej niż, jakby pójście do
sklepiku na rogu po chleb i coś do smarowania np. dżem bądź
jakąś szynkę. Wyobraźmy sobie, że bułki to zwykły handlarz.
Najczęściej suchy, twardy i stary. I taka stara bułka chyba nie
jest taka smaczna. Jeśli już to lepiej by smakowała z dżemem,
czyli tutaj z jakąś ozdobą, różnorodnością lub może z szynką,
której można przypisać miano gracza. Gdy szynka wchodzi
w bułkę chce być dobrze pogryziona, połknięta i strawiona ale
często przeszkadza jej, jakby ochronny pancerz przed czymś
miłym czyli stara, twarda bułka. Czas na dostawę świeżego
pieczywa i ździebko modyfikacji!

2.Jak upiec świeże bułki w swojej grze?
Skoro już wiemy, że sucha bułka jest zła możemy więc się
postarać by była smaczna i miękka. Zacznijmy od tego, że
najczęściej autor w swoim projekcie daje takiemu
handlarzowi wszystko co przyda nam się w aktualnym
stanie i położeniu w grze. Na przykład jakiś gościu w starej
wiosce, do której można przejść dopiero po pokonaniu jakiegoś
bossa - ma jakieś uber-hiper mocne miecze. Parę miast
powinno być trochę dalej. Parę sprzedawców powinno
sprzedawać nam w ciemno, gdzieś w ukryciu. Jeszcze
inni nakazują nam przynieść potrzebne materiały do
wykucia jakiejś broni i potem czekać na jej wykonanie.
Ale to nie jest do końca to co nas najbardziej interesuje.
Nas interesują bułki, czyli handlarze. A do asortymentu
mogę dodać tylko coś, co już było wcześniej - czemu
skoro gracz jest magiem w sklepie nie będzie mogło
być jakichś oddzielnych mieczy, tarcz itp., których może
nawet nie użyjemy ale dodadzą realizmu w grze.

3.Co dodać lub jak zmienić bułki?
Po pierwsze: W każdym mieście zazwyczaj (w grach
oczywiście) jest tylko jeden handlarz, bądź parę,
którzy sprzedają dosłownie wszystko! A my
powinniśmy się postarać i dorobić parę wnętrz
domków i postawić tam np. krawcową, zbrojmistrza
bądź kowala. Po drugie: Niech oni sprzedają inne
rzeczy. W mieście powinna być konkurencja. Dajmy
grającemu możliwość wyboru komu chce pomagać.
Np. jeden kowal prosi go o sztabkę żelaza, a potem
o jakiś super kryształ. Teraz siły drugiego handlarza
spadną. Zacznie on mieć mniej klientów i będzie
miał przez to drożej. Zawsze może być ciekawie!
A skoro mowa o klientach to... Po trzecie: Handlarz
zwykle stoi patrząc się ciągle w jedną stronę, dzień
i noc, w burzę i w trakcie walki. Nie zauważyłby nawet
gdyby zaczynał się koniec świata. Niech on coś robi!
Jest na prawdę mnóstwo animacji do takich rzeczy np.
kowal kujący coś przy kowadle itp. A klienci? Zwykle
ich nie ma, a mówi nam, że ma dzisiaj tłok. Niech
parę ludzi pochodzi sobie obok niego. Niech jedni - tak
jak my wcześniej wspomagają tego handlarza, inni
o tym powiedzą coś miłego... Przecież jest tak dużo
możliwości, a zwykle w swoich grach z nich nie
korzystamy... Błąd numer jeden!

4.Sposoby handlowania bułkami i halabardami
Teraz czas w końcu na to co zwykłem nazywać obsadą
handlarską... Dobra, to żart. Niczego tak nie nazywam.
Chodzi mi o najczęstszy ustrój handlarzy i ich domów
bądź straganów. Stragany? Czemu nie zwykłe sklepy?
Stragany to na... No właśnie! Zróbmy targowisko! Niech
w naszym mieście powstanie targ o jakim nikomu się
nie śniło, bo nie wiedział, że coś takiego może powstać.
Niech sklepów będzie mnóstwo! Zróbcie parę podobnych
przedmiotów. Niech jeden gościu sprzedaje po tej cenie -
drugi po tej cenie, a trzeci niech sprzedaje po tej ale
na przykład niech doda jakieś jabłko itp. Większość
rzeczy oczywiście da się zrobić na zdarzeniach. A no
właśnie - promocje! Niech w określonych terminach
niektórzy sprzedawcy zmieniają swoje ceny bądź
przeceniają niektóre przedmioty lub w ogóle usuwają
je z listy sprzedawanych. A dodatkowo - na targu
jest mnóstwo oszustów. Jedni mówią nam, że taniej
nie znajdziemy ale musimy się teraz zdecydować i
albo to prawda albo kłamstwo, którego gracz będzie
żałował. A drudzy może będą próbowali nas okraść,
no bo przecież są tacy ludzie nawet teraz. A może
spotkajmy tam cyganów ^^ Mam jeszcze dla was
taki pomysł: Niech zaczepiając innych ktoś sam nas
się zapyta czy mamy coś na zbycie by sprzedać albo
po prostu o tym wspomni lub głośno pomyśli na co
nasz gracz będzie mógł zareagować lub nie. I jak
mówiłem - niech oni nie robią nic! Tak samo nabywcy...
Jeśli chodzi o sklepy niech wystrój dostosuje się do
sprzedawanych produktów. Dobrze by też było, gdyby
nasz bohater mógł udzielać rad dotyczących kupna innym.
To na pewno polepszyłoby rozgrywkę.

5.Trochę realizmu ludzie
Powiedzmy, że zamówiliśmy coś sobie, ale gdy chcemy
to odebrać (właśnie! zamówienia to dobry pomysł do
twojej gry) to okazuję się, że nie udało się czegoś
zrobić. Może to być prawda ale może też się zdarzyć, że
ktoś inny zaproponował handlarzowi wyższą cenę, a ten
żądny pieniędzy oczywiście przyjął jego ofertę. I co my
teraz robimy? Nic, bo o tym nie wiemy. A co by było gdybyśmy
wiedzieli? Heh... No ale poważnie... Jak to do licha zrobić?!
A to jest akurat bardzo proste. Tak jak w normalnym życiu
aby wywołać napięcie i negatywne emocje względem innych
trzeba wywołać zamieszanie nad daną sprawą. Może się zacząć
od tego, że ktoś tam widział bogatego szlachcica z mieczem, który
miał być dla nas. Albo może ten gościu miał nam w czymś pomóc, a
niestety los chciał byśmy zobaczyli go z tym mieczem. No i do niego
podchodzimy przez co zaczynamy awanturę. Bogacz każe
straży wypędzić nas z jego dworu. Ale my się tak łatwo nie
poddajemy. Zdobywamy informacje, poznajemy jego słabe punkty
i napadając na niego okazuje się, że on to zabrał jakiemuś
gościowi z innego królestwa. Historia gotowa, a zaczęło się
normalnie. Oczywiście dajmy graczowi wybór, żeby go
specjalnie nie mieszać w całą akcję...

6.Podsumowanie dotyczące handlu
Bardzo długi tutrioal ale nawet nie najtrudniejszy... Mówiąc
w skrócie, gdyż samo pisanie zajęło mi z pół godziny widać,
że jeśli się chce można zrobić niemożliwe z czegoś zupełnie
normalnego. A pomysłów na to jest tyle, że aż nie chciało
by się pomyśleć. Ogólnie handlarze zwykle w grach są
nudni, a zmodyfikować ich można bardzo oj bardzo...
Jeśli nic nie zrozumieliście to powiem wam tylko jedno
tak by było czarno na białym, że:
JEŚLI BUŁKI MAJĄ BYĆ DOBRE TO NIE MOGĄ BYĆ STARE I OKLEPANE!
A dodatkowo trochę dżemu i szynka jest zadowolona!

Na koniec chciałbym wam wszystkim z ultimateam.pl podziękować
za miłe przyjęcie mnie do waszego grona użytkowników oraz za miłe
komentarze dotyczące moich tutrioali :) Ja tu jeszcze wrócę!
Oczekujcie mnie... Cześć i do przeczytania później........

Zachęcam do głosowania w ankiecie!
________________________
Tutki od PJ!!!
[Kurs 1] Kliknij tutaj!
[Kurs 2] Kliknij tutaj!
[Kurs 3] Kliknij tutaj!
[Kurs 4] Kliknij tutaj!
 
 
Tjef 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 163
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: Sro 16 Lis, 2011 17:46
Doczekaliśmy się kolejnego, długo oczekiwanego tutka od PJ-a :-)
Btw. Tutek superowy! Zawsze robiłem takie proste błędy ;sss

Jak oceniać? W skali 1-6? :aww:
________________________
SAGA TS ( ThiefStory )
Rozdział I: Same Game http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=4978
Rozdział II: Terror http://www.ultimateam.pl/...p?p=64366#64366
Pozostałe rozdziały mogą nawet nie wyjść :P
Lista elity: http://i.imgur.com/Li9fU.jpg
 
 
PaayJer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 86
Wysłany: Sro 16 Lis, 2011 17:49
Już przeczytałeś O_O
Dziwne jest to, że to co ja piszę 30 minut wy przeczytacie w 2...

Oceniamy oczywiście 1-10 xD
A, i jeszcze ankieta u góry tematu!
________________________
Tutki od PJ!!!
[Kurs 1] Kliknij tutaj!
[Kurs 2] Kliknij tutaj!
[Kurs 3] Kliknij tutaj!
[Kurs 4] Kliknij tutaj!
 
 
Vrona 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 236
Skąd: ty się tu wziąłeś?
Wysłany: Sro 16 Lis, 2011 17:50
I po raz kolejny...TWOJE TUTY WYMIATAJĄ!Nawet lepszy od tego z Twierdzy :shock: .Pisz dalej!
________________________
Pomogłem daj "Pomógł",BIJAAACZ!



 
 
Tjef 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 163
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: Sro 16 Lis, 2011 17:52
Tak, już przeczytałem. Na początku na serio wyobrażałem sobie te bułki :-) I aż głodny się zrobiłem :roll: . To oceniam 10/10 :-) I następny tutek napisz o muzyczce :mrgreen: bo bardzo jestem jej ciekawy, czy wszystko robię ok :-D

EDIT:

I czy to nie jest twój czwarty tutek?
Bo napisałeś:

Cytat:
Zapraszam na już trzeci tutrioal ode mnie.p


EDIT2: Btw. widzę, że już podpis zmieniony :aww:
________________________
SAGA TS ( ThiefStory )
Rozdział I: Same Game http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=4978
Rozdział II: Terror http://www.ultimateam.pl/...p?p=64366#64366
Pozostałe rozdziały mogą nawet nie wyjść :P
Lista elity: http://i.imgur.com/Li9fU.jpg
 
 
PaayJer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 86
Wysłany: Sro 16 Lis, 2011 18:01
No tak, tak...
Jeśli jakiś mod by tu zajrzał to proszę o zmianę :)
________________________
Tutki od PJ!!!
[Kurs 1] Kliknij tutaj!
[Kurs 2] Kliknij tutaj!
[Kurs 3] Kliknij tutaj!
[Kurs 4] Kliknij tutaj!
 
 
tracersgta 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 612
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Sro 16 Lis, 2011 19:17
Ja ostatnio coś nie mam weny na tutka, więc ty piszesz za mnie(sława dla mnie!)... Za tutek 9,5/10 i oby tak dalej... Zrób tutek o questach, to wyślę niektórych buraków do twojego tutka...
________________________
I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!

Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł" ;-)
 
 
 
Gordon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 21
Skąd: Prypeć
Wysłany: Sro 16 Lis, 2011 23:01
Super tutorial, poradnik czy tam PaayJeradnik! Naprawdę, aczkolwiek myli mi się ta bułka...
i nie wiem o co chodzi z tym zdaniem:

Cytat:
4.Sposoby handlowania bułkami i halabardami


Sposoby handlowania handlarzami i halabardami? WTF?!

Oprócz tego tutek,poradnik czy tam PaayJeradnik na 9/10
________________________
:) Aktualności&Zapowiedzi :(

Nothin' here.


 
 
Vrona 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 236
Skąd: ty się tu wziąłeś?
Wysłany: Czw 17 Lis, 2011 16:42
Cytat:
Zrób tutek o questach, to wyślę niektórych buraków do twojego tutka...

Nie odeślesz.Większość buraków pyta się o wykonanie "kłista",a Paay nie pisze o oprawie "technicznej". ;-)
________________________
Pomogłem daj "Pomógł",BIJAAACZ!



 
 
Finwe 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 322
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 17 Lis, 2011 17:02
Ja tam mam standardową reakcję.
TO RZĄDZI! Creditsy niepewne. Czekam na tutka o walce. Jakby co - daj coś w rodzaju Tutka, pt. Jak zrobić klimatyczne miasto (-eczko).
Tut 8.9/10.


PS. Co masz z j.pol?
 
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Czw 17 Lis, 2011 18:11
Cóż za ciekawy neologizm, Tutrioal! ^^
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Narfann 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 20
Wysłany: Czw 17 Lis, 2011 19:09
Po prostu... super... nic dodać nic ująć...

Ps. Liczę, że szybko napiszesz i podzielisz się z nami innymi twoimi pomysłami ;D
 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 17 Lis, 2011 21:17
Super jak zwykle 10/10 , czekam na tutek z Questami!
 
 
 
PaayJer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 86
Wysłany: Pią 18 Lis, 2011 14:52
@Gordon
A no taki żart, bułeczek nie bierzemy na serio xD

No i widzę, że ciekawi was walka...

@Finwe
Wyprzedziłeś mnie xD ale nie miałbym zamiaru go robić...
Zajmuję się bardziej tym co zapomniane w projektach, a często mogłoby zaskakiwać...
________________________
Tutki od PJ!!!
[Kurs 1] Kliknij tutaj!
[Kurs 2] Kliknij tutaj!
[Kurs 3] Kliknij tutaj!
[Kurs 4] Kliknij tutaj!
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Czw 24 Lis, 2011 22:02
Tak swoją drogą - walka? Czy robienie tego jest aż tak trudne?
1. Potwory powinny mieć słabości zgodne logicznie:
Bohater: o, żywiołak lodu! rzućmy w niego fireball'em, jest podatny na ogień!
Żywiołak Lodu: Nope! *trollface*
Taki luźny przykład.
2. W trakcie walki z mocniejszymi przeciwnikami możemy dodać kilka linijek dialogu po rozpoczęciu, jak i w trakcie walki. Oczywiście nie jest to sztywna zasada, możemy też dać dialogi do słabszych przeciwników.
3. Dropy z potworów nie powinny być zbyt przesadzone
*Żywiołak Lodu zostaje pokonany*
Zdobyto Ultranabuchodonozorotron +5000! ... hę? (kuźwa, tego nawet wymówić nie idzie xD)
4. Unikajmy random encounter'ów! psują rozgrywkę. Starajmy się umieszczać przeciwników na mapie jako eventy, ale bez przesadzania z ilością.
5. Zbalansowane statystyki, obrażenia. Lepiej, żeby postać zadawała 20 obrażeń zwykłym atakiem niż 20 000 obrażeń.
To samo tyczy się magii, żeby nie zżerała nam astronomicznych ilości magicznych energii, zdolnych do implodowania układu słonecznego.
6. Dać graczowi do wyboru wiele różnych rodzajów broni. No i oczywiście jak już o tym napomknąłem, to nie mogę pominąć wystrzegania się typowej sztampy, jaką jest miecz będący bronią głównego bohatera. Zbyt "mainstreamowe", a przecież tyle innych rozwiązań. Włócznie, topory, kostury, łuki, kusze, sztylety, młoty, sierpy, morgenszterny, maczugi, pałki, tasaki, halabardy, kosy, chakramy, nunchaku... Ciekawym rozwiązaniem jest też to, że nie każda postać posługuje się różnym orężem równie dobrze co inne.

W niewiele więcej niż 20 minut wypisane 6 podpunktów... może nie aż tak rozbudowane jak twoje, ale i tak sporo ^^
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene