Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zrobić klimatyczne miasto?
Autor Wiadomość
Finwe 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 322
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 17 Lis, 2011 18:29
Jak zrobić klimatyczne miasto?
Tutorial by Finwe
Jak zrobić klimatyczne miasto?

Od autora:
To mój drugi tut i pierwszy dot. klimatu. Proszę o szczere oceny w skali 1-10



1. Jak zrobić to tak by ktokolwiek tam zawitał?
Czego o to pytamy? Bo gracz może go inaczej nie znaleźć! I wtedy już tak łatwo nie będzie. Ale wracając do tematu.Sposoby są proste.Najczęściej jest to miasto fabularne ( np. Zenbar w mojej grze )do którego zawitamy NA PEWNO.Jednak czy gracz ucieszy się widząc je? Raczej nie. Dlatego miasto trzeba upiększać! Nie wolno go zrobić mono tematycznym. Nie ma tam miejsca na proste domy prawie wszystkie podobne. Trzeba robić każdy, tak KAŻDY DOM tak jakby się go projektowało ( pomijając Kamienice ). Trzeba też dać plac główny! Bez placu ani rusz! Miasto bez placu to praktycznie miasteczko. Nie ma gdzie upchać placu? Zrób miejsce! Nawet wioska czasami potrzebuje udeptanej ziemi na której będzie ktoś przemawiał. Miasto jest podobne, tylko większe, i zamiast ziemi jest kostka. Co z odkrywaniem miast? Niech gracz odkryje je pół na pół. O co chodzi? Niech główny bohater będzie miał wybór. Typu:
"Gildia asasynów zadecydowała... Jednak nie możemy podjąć decyzji... Wybierz, gdzie chcesz jechać. Do miasta A czy B? A może po prostu zostaniesz tutaj". I wtedy sympatie gracza decydują gdzie się udaje... Więc skończyliśmy 1 punkt. Lecimy na drugi, czyli:


2. Jak stworzyć wrażenie wielkiego miasta.
Ok. Zaczniemy od podstawowych różnic między Wsią =>Miasteczkiem => Miastem ( metropolią jak to niektórzy nazywają )
Wieś to kilka domów przy drodze.
Miasteczko to wieś z większą ilością domów, + (czasami) mury
Miasto powinno mieć takie rzeczy jak:
-zorganizowany plan ( czyli ulice i uliczki według planu( najlepiej prostopadłe))
-wiele, wiele domów
-targ
-duży ratusz
-duży plac
-park
Wszystkie rzeczy możemy dodawać i odejmować, ale powinny być takie rzeczy jak park dla umilenia wzroku gracza, a i dodaje to realizmu. Często stosowana, bardzo dobra sztuczka to
Rozdzielanie miasta na kilka map.
Plusy tego:
+ mniej lagów
+miasto wydaję się większe
Minusy:
-wymaga czasami więcej eventów itp.
Więc to jest DOBRA metoda. Często lepiej usadzić miasto nad brzegiem rzeki lub morza. Przydałyby się jakieś drogi handlowe w mieście, co w połączeniu z tutorialami PaayJera daje nam naprawdę realistyczne miasto ( chociaż trzeba się napracować ). Nie należy też zapomnieć że w takim mieście więcej niż 80% domów to domy kamienne, a przy najmniej nie drewniane. Mogą się zdarzać wyjątki, ale tego nie przewiduję :-P Można też wykorzystać sztuczkę z rozrostem miasta. Chodzi o to że robimy chary domków, i stawiamy je kiedy rozrasta się miasto. Na tej samej zasadzie może upadać. Pozostało 1 pytanie- co z post apokalipsą? Proste! Robimy zwykłe miasto i używamy czaru "Tornado" lub niszczymy je w edytorze. To jest lepsze niż robienie ruin.


3.Klimat
Klimat... Umiarkowany, zimny itp. Nie, to nie żart! Temperatura ma wpływ!. Np. Im zimniej, ty więcej ludzi ma kurtki itp. Im cieplej, tym lżej się ubierają. DODATEK DO 4 TUTKA PAAJERA: Handlarze w zimniejszych miastach, będą się zajmować magią ognistą. Nie, to nie pomyłka! Jak jest Ci zimno to rozpalasz ogień czy idziesz tarzać się w śniegu? I tak odwrotnie możemy stosować w miastach ciepłych. Klimat ma wpływ nawet na architekturę! Im cieplej tym domy bielsze by odbijały światło i nie było w nich za gorąco. Ale koniec gadania o TAKIM klimacie. Pomyślmy o czymś co się nazywa średniowiecze. Tam domy mogą być nawet w miastach drewniane... Tam architektura jest prosta, są duże świątynie ( w porównaniu do domów ). Im nowocześniejsze tym nowszy materiał. Np. Renesans to kamień, w nowożytności zaczyna się cegła i kamień... Dzisiaj beton, cegła. A przyszłość to jakieś metale czy coś takiego. Do tego można pozmieniać dialogi:
-"Witaj waćpanie. Potrzebuje pan czegoś?"-średniowiecze
-"Ja być robot. Ja zabijać ludzie"-przyszłość
-"Do you have got any problem?"- angielskie dresy dzisiaj.

Więc mam nadzieję że wykorzystacie to chociaż trochę, bo mam dość miast w których po rozwaleniu się o drewniana chatę, mijam mega-robotyczną budowlę.

Pozdrawiam - Finwe
 
 
 
Gordon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 21
Skąd: Prypeć
Wysłany: Czw 17 Lis, 2011 21:35
Hehe, fajne ale nie wiem czy mi to pomogło. Każdy wie że w mieście musi być plac/park/główna ulica. W przyszłości to nie jestem pewien czy będę spał w metalowym domu :lol:

Oceniam to na 6/10.
________________________
:) Aktualności&Zapowiedzi :(

Nothin' here.


 
 
PaayJer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 86
Wysłany: Pią 18 Lis, 2011 15:02
Przeczytałem z czystej życzliwości ale też, bo pojawił się mój nick (żartuję oczywiście)
Tutek dobry, może pomóc ale mam parę zastrzeżeń szczególnie
co do... A nieważne... Mogę powiedzieć, że dosyć dobrze opisałeś
co powinno się i gdzie znaleźć... Tutek rzeczywiście przydatny.

A i ocena: 7,5/10
Szukam w tutkach tego "czegoś", a niestety twój ma tego mało

A i pierwszy tutek to właśnie o "domkowych zdarzeniach", tak?
________________________
Tutki od PJ!!!
[Kurs 1] Kliknij tutaj!
[Kurs 2] Kliknij tutaj!
[Kurs 3] Kliknij tutaj!
[Kurs 4] Kliknij tutaj!
 
 
Finwe 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 322
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 18 Lis, 2011 15:53
Dzięki za ocenę :-D
Miło że ktoś w ogóle przeczytał. Wiadomość dla was:
-Gordon rób City 18 :lol2:
-PaayJer zrób tut o walce :lol2:
 
 
 
maks-vx 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 27
Wysłany: Pią 25 Lis, 2011 18:39
ocena
ocena: 10.

Brawo! Wszystko pięknie rozpisane.
________________________
Obecnie pracuję nad grą: Edaria. Wszystkie pytania dot. gry pisać na priw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene