Ogłoszenie |
Administracja Forum
|
Jak zrobić klimatyczne miasto? |
Autor |
Wiadomość |
Finwe
Preferowany:
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 322 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 17 Lis, 2011 18:29
|
|
Jak zrobić klimatyczne miasto?
|
Tutorial by Finwe
Jak zrobić klimatyczne miasto?
Od autora:
To mój drugi tut i pierwszy dot. klimatu. Proszę o szczere oceny w skali 1-10
1. Jak zrobić to tak by ktokolwiek tam zawitał?
Czego o to pytamy? Bo gracz może go inaczej nie znaleźć! I wtedy już tak łatwo nie będzie. Ale wracając do tematu.Sposoby są proste.Najczęściej jest to miasto fabularne ( np. Zenbar w mojej grze )do którego zawitamy NA PEWNO.Jednak czy gracz ucieszy się widząc je? Raczej nie. Dlatego miasto trzeba upiększać! Nie wolno go zrobić mono tematycznym. Nie ma tam miejsca na proste domy prawie wszystkie podobne. Trzeba robić każdy, tak KAŻDY DOM tak jakby się go projektowało ( pomijając Kamienice ). Trzeba też dać plac główny! Bez placu ani rusz! Miasto bez placu to praktycznie miasteczko. Nie ma gdzie upchać placu? Zrób miejsce! Nawet wioska czasami potrzebuje udeptanej ziemi na której będzie ktoś przemawiał. Miasto jest podobne, tylko większe, i zamiast ziemi jest kostka. Co z odkrywaniem miast? Niech gracz odkryje je pół na pół. O co chodzi? Niech główny bohater będzie miał wybór. Typu:
"Gildia asasynów zadecydowała... Jednak nie możemy podjąć decyzji... Wybierz, gdzie chcesz jechać. Do miasta A czy B? A może po prostu zostaniesz tutaj". I wtedy sympatie gracza decydują gdzie się udaje... Więc skończyliśmy 1 punkt. Lecimy na drugi, czyli:
2. Jak stworzyć wrażenie wielkiego miasta.
Ok. Zaczniemy od podstawowych różnic między Wsią =>Miasteczkiem => Miastem ( metropolią jak to niektórzy nazywają )
Wieś to kilka domów przy drodze.
Miasteczko to wieś z większą ilością domów, + (czasami) mury
Miasto powinno mieć takie rzeczy jak:
-zorganizowany plan ( czyli ulice i uliczki według planu( najlepiej prostopadłe))
-wiele, wiele domów
-targ
-duży ratusz
-duży plac
-park
Wszystkie rzeczy możemy dodawać i odejmować, ale powinny być takie rzeczy jak park dla umilenia wzroku gracza, a i dodaje to realizmu. Często stosowana, bardzo dobra sztuczka to
Rozdzielanie miasta na kilka map.
Plusy tego:
+ mniej lagów
+miasto wydaję się większe
Minusy:
-wymaga czasami więcej eventów itp.
Więc to jest DOBRA metoda. Często lepiej usadzić miasto nad brzegiem rzeki lub morza. Przydałyby się jakieś drogi handlowe w mieście, co w połączeniu z tutorialami PaayJera daje nam naprawdę realistyczne miasto ( chociaż trzeba się napracować ). Nie należy też zapomnieć że w takim mieście więcej niż 80% domów to domy kamienne, a przy najmniej nie drewniane. Mogą się zdarzać wyjątki, ale tego nie przewiduję Można też wykorzystać sztuczkę z rozrostem miasta. Chodzi o to że robimy chary domków, i stawiamy je kiedy rozrasta się miasto. Na tej samej zasadzie może upadać. Pozostało 1 pytanie- co z post apokalipsą? Proste! Robimy zwykłe miasto i używamy czaru "Tornado" lub niszczymy je w edytorze. To jest lepsze niż robienie ruin.
3.Klimat
Klimat... Umiarkowany, zimny itp. Nie, to nie żart! Temperatura ma wpływ!. Np. Im zimniej, ty więcej ludzi ma kurtki itp. Im cieplej, tym lżej się ubierają. DODATEK DO 4 TUTKA PAAJERA: Handlarze w zimniejszych miastach, będą się zajmować magią ognistą. Nie, to nie pomyłka! Jak jest Ci zimno to rozpalasz ogień czy idziesz tarzać się w śniegu? I tak odwrotnie możemy stosować w miastach ciepłych. Klimat ma wpływ nawet na architekturę! Im cieplej tym domy bielsze by odbijały światło i nie było w nich za gorąco. Ale koniec gadania o TAKIM klimacie. Pomyślmy o czymś co się nazywa średniowiecze. Tam domy mogą być nawet w miastach drewniane... Tam architektura jest prosta, są duże świątynie ( w porównaniu do domów ). Im nowocześniejsze tym nowszy materiał. Np. Renesans to kamień, w nowożytności zaczyna się cegła i kamień... Dzisiaj beton, cegła. A przyszłość to jakieś metale czy coś takiego. Do tego można pozmieniać dialogi:
-"Witaj waćpanie. Potrzebuje pan czegoś?"-średniowiecze
-"Ja być robot. Ja zabijać ludzie"-przyszłość
-"Do you have got any problem?"- angielskie dresy dzisiaj.
Więc mam nadzieję że wykorzystacie to chociaż trochę, bo mam dość miast w których po rozwaleniu się o drewniana chatę, mijam mega-robotyczną budowlę.
Pozdrawiam - Finwe |
|
|
|
Gordon
Preferowany:
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 21 Skąd: Prypeć
|
Wysłany: Czw 17 Lis, 2011 21:35
|
|
|
Hehe, fajne ale nie wiem czy mi to pomogło. Każdy wie że w mieście musi być plac/park/główna ulica. W przyszłości to nie jestem pewien czy będę spał w metalowym domu
Oceniam to na 6/10. |
________________________ :) Aktualności&Zapowiedzi :(
Nothin' here.
|
|
|
|
PaayJer
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 86
|
Wysłany: Pią 18 Lis, 2011 15:02
|
|
|
Przeczytałem z czystej życzliwości ale też, bo pojawił się mój nick (żartuję oczywiście)
Tutek dobry, może pomóc ale mam parę zastrzeżeń szczególnie
co do... A nieważne... Mogę powiedzieć, że dosyć dobrze opisałeś
co powinno się i gdzie znaleźć... Tutek rzeczywiście przydatny.
A i ocena: 7,5/10
Szukam w tutkach tego "czegoś", a niestety twój ma tego mało
A i pierwszy tutek to właśnie o "domkowych zdarzeniach", tak? |
________________________ Tutki od PJ!!!
[Kurs 1] Kliknij tutaj!
[Kurs 2] Kliknij tutaj!
[Kurs 3] Kliknij tutaj!
[Kurs 4] Kliknij tutaj! |
|
|
|
Finwe
Preferowany:
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 322 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 18 Lis, 2011 15:53
|
|
|
Dzięki za ocenę
Miło że ktoś w ogóle przeczytał. Wiadomość dla was:
-Gordon rób City 18
-PaayJer zrób tut o walce |
|
|
|
maks-vx
Preferowany:
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 27
|
Wysłany: Pią 25 Lis, 2011 18:39
|
|
ocena
|
ocena: 10.
Brawo! Wszystko pięknie rozpisane. |
________________________ Obecnie pracuję nad grą: Edaria. Wszystkie pytania dot. gry pisać na priw. |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|