Gry typu margonem czyli jak zrobić taką grę? |
Autor |
Wiadomość |
maks-vx
Preferowany:
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 27
|
Wysłany: Nie 11 Gru, 2011 21:29
|
|
Gry typu margonem czyli jak zrobić taką grę?
|
Witam! Ten poradnik jest dla tych co chcą stworzyć grę typu margonem. Od razu mówię na wstępie że u mnie gra typu margonem oznacza grę gdzie jest wolny świat, chodzisz gdzie chcesz. A więc do rzeczy. Stworzenie gry typu margonem jest bardzo trudne. Trzeba mieć
doświadczenie w robieniu gier, oraz znać się na przełącznikach i oczywiście trzeba być kreatywnym!! Ja sam robię grę z otwartym światem i powiem wam że trudno taką zrobić.
Planowanie:
Na początku musimy zaplanować miejsce akcji gry. Czy o będzie pustynia czy wielkie królestwo to zależy od was. Najlepiej wypisać sobie wszystko o tej krainie czyli kultura mieszkańców, co produkuje się w danych regionach itp. I stanowczo odradzam tworzenia własnych religii na potrzeby gry. Znam pewnego gościa który przez rok się zastanawiał nad bogami i zasadami religii do gry. Te wszystkie informacje zapiszcie na kartce lub w wordzie.
Przeniesienie planu do gry:
Proponuję wam tak jak ja robić grę w fazach. Czyli możecie wydać grę ale potem będziecie ja ulepszać. Ja tak robię i to według mnie jest świetne rozwiązanie. Dzięki temu mogę poznać opinię ludzi i pracować dalej nad grą.
A teraz trochę o początku gry. W margonem gra się zaczyna od zbudzenia się w jakiejś chatce i dowiadujemy się że coś nas zaatakowało. Pewnie wielu pomyśli:
To super pomysł! Też tak zacznę moją grę. A ja wam powiem: Tego typu rozpoczęcia są nudne. Nie lepiej zrobić taki początek że został skazany na banicję albo musiał uciekać?
Od razu lepiej. Teraz questy czyli jak wielu sądzi najważniejszy element w tego typu grze.
Questy rób zróżnicowane. Czyli nie tylko przynieś mi np. rumianek. Według mnie questy
powinny być dobierane w zależności do regionu i klimatu wydarzeń. Czyli np. na pustyni jakiś podróżnik poprosi cię o trochę wody, a w górach górnik poprosi cię żebyś przyniósł
mu nowy kilof.
Jeszcze drobne dodatki:
Czyli czemu gracz nie może stać się mieszkańcem jakiejś miejscowości i żyć jak zwykły
mieszkaniec? Fajnie tak zakosztować życia zwykłych ludzi.
Na koniec:
Tworzenie gier typu margonem jest trudne. Jeśli macie jakiś problem z tego typu grą to napiszcie do mnie.
I jeszcze jedno. Jeśli nie jesteś zainteresowany poradnikiem to pomysł o tych co im jest potrzebny i nie usuwajcie od razu tego poradnika.
maks-vx |
________________________ Obecnie pracuję nad grą: Edaria. Wszystkie pytania dot. gry pisać na priw. |
|
|
|
Finwe
Preferowany:
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 322 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 11 Gru, 2011 22:07
|
|
|
`Jak w margonem... Ludzie, bardziej jak w gothic'u
Ale serio. Poradnik wg. nie najlepszy, ale nie najgorszy. Tyle że jak robisz grę z otwartym światem to wywal fabułę i zrób mmorpg
A tak serio to raczej z przełącznikami głowić się nie trza, co najwyżej przy questach.
Ogółem 6/10 |
|
|
|
maks-vx
Preferowany:
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 27
|
Wysłany: Pon 12 Gru, 2011 17:27
|
|
|
Druga część tego poradnika:
Skrypty:
Do tego typu gier warto dodać nowy system walk. Dajcie jaki chcecie chociaż nie polecam
walki taktycznej. Warto dodać następujące skrypty:
bestiariusz lub skrypt na dziennik zadań. (niestety oba ze sobą nie chodzą )
Polecam również skrypty:
minimapa
notatnik
możliwość przechowywania przedmiotów (czyli depozyt, lub skrzynia w domu gracza)
Jeśli jakieś jeszcze warto dodać to piszcie.
To na razie tyle. Poradnik będę uzupełniać. |
________________________ Obecnie pracuję nad grą: Edaria. Wszystkie pytania dot. gry pisać na priw. |
|
|
|
arczaniol1
Preferowany:
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 80 Skąd: Holandia/Lelystad
|
Wysłany: Czw 15 Gru, 2011 21:04
|
|
|
To nic nie da jeśli nie masz ich silnika .
Ten silnik jest naszczescie dostepny na internecie mi sie tam nie podoba poradnik bo nic nie pomaga |
________________________ Wkrotce
|
|
|
|
maks-vx
Preferowany:
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 27
|
Wysłany: Pią 16 Gru, 2011 18:33
|
|
|
Może według ciebie trzeba mieć ich silnik żeby zrobić grę z otwartym światem. A wcale tego silnika nie trzeba mieć. |
________________________ Obecnie pracuję nad grą: Edaria. Wszystkie pytania dot. gry pisać na priw. |
|
|
|
Aesen
Preferowany:
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 154 Skąd: Kurowa
|
Wysłany: Pią 16 Gru, 2011 19:14
|
|
|
Tak tak poradnik dobry ale chyba są potrzebne pliki serwerowe?
Znalazłem jedne które miały tyle bugów. |
________________________ Chcecie za darmo grę ?
Klik
rejestrować się
Można wygrać wspaniałe rzeczy. |
|
|
|
maks-vx
Preferowany:
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 27
|
Wysłany: Pią 16 Gru, 2011 19:19
|
|
|
Może i są, mnie one nie interesują. |
________________________ Obecnie pracuję nad grą: Edaria. Wszystkie pytania dot. gry pisać na priw. |
|
|
|
shiwt
Preferowany:
Pomógł: 13 razy Dołączył: 02 Lip 2010 Posty: 131 Skąd: z Polski
|
|
|
|
maks-vx
Preferowany:
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 27
|
Wysłany: Pią 16 Gru, 2011 20:00
|
|
|
Możesz zrobić grę bez przełączników. Niestety bez nich gra ma mniejsze możliwości. |
________________________ Obecnie pracuję nad grą: Edaria. Wszystkie pytania dot. gry pisać na priw. |
|
|
|
MrBoomGood
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 17 Gru, 2011 12:43
|
|
|
maks-vx napisał/a: | Możesz zrobić grę bez przełączników. Niestety bez nich gra ma mniejsze możliwości. |
To był sarkazm^^ |
|
|
|
Mayubori
Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 5
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011 21:25
|
|
|
prawie wszystko co tu jest napisane to bujda. Tworzę grę bez przełączników , z otwartym swiatem i dosyć ciekawą fabułą w 90% gra jest unikalna i wymyślona przeze mnie i mojego kuzyna. Niedługo demo! |
|
|
|
Mayubori
Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 5
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011 21:29
|
|
|
żeby osiągnąć fajny efekt morzna porobić kilka drzwi zamkniętych na klucz. w ten sposób:
robimy w bazie danych w przedmiotach jakiś klucz do drzwi. Potem na drzwiach robimy warunek: Klucz do drzwi jest w posiadaniu. Jeżeli posiadamy taki klucz to robimy otwieranie się drzwi i teleport do domku. A zaś jeżeli klucza takiego nieposiadamy to w innych zdarzeniach robimy text: drzwi są zamknięte na klucz. |
|
|
|
Vrona
Preferowany:
Pomógł: 26 razy Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 236 Skąd: ty się tu wziąłeś?
|
Wysłany: Sob 31 Gru, 2011 10:33
|
|
|
Double post.Krążą plotki,że istnieje na tym forum opcja "Edytuj".
Mayubori napisał/a: | Tworzę grę bez przełączników |
Pewnie dlatego,że nie umiesz się nimi posługiwać.
Mayubori napisał/a: | żeby osiągnąć fajny efekt morzna porobić kilka drzwi zamkniętych na klucz. w ten sposób:
robimy w bazie danych w przedmiotach jakiś klucz do drzwi. Potem na drzwiach robimy warunek: Klucz do drzwi jest w posiadaniu. Jeżeli posiadamy taki klucz to robimy otwieranie się drzwi i teleport do domku. A zaś jeżeli klucza takiego nieposiadamy to w innych zdarzeniach robimy text: drzwi są zamknięte na klucz. |
Ameryki nie odkryłeś.Taka zdarzeniówkę umiem z pamięci.Na wyrywki. xD
Wracając do tematu: Tut fajny.Przyda się przy robieniu gry z otwartym światem. |
________________________
|
|
|
|
Gordon
Preferowany:
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 21 Skąd: Prypeć
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012 15:30
|
|
|
Osobiście znasz gościa który wymyślał rok włąsną religię i bóstwa?
I mu się udało? To zapoznaj mnie z nim, a ja mu osobiście pogratujuję i postawie 0.5 litra. Serio.
Margonem wersja alpha była tworzona 2,5 roku, przy współpracy 20 osób.
Więc... fiknąć takim poradnikiem jest cholernie trudno.
I żartujesz z tymi przełącznikami! W margonem wszystko jest oparte na silniku i skryptach. Margonem to nie jest gra z RMesa. Dotarło? Mam nadzieję że tak.
A, i by zrobić taką grę, potrzebujesz: kilkunastu kumpli-programistów, mapperów, skrypterów itp. Chęci. Dużo sprzętu (nie myśl, że twój PC wystarczy.) No i oczywiście KASA. Tak, tak. Trzeba kasy.
Poradnik 2/10 |
________________________ :) Aktualności&Zapowiedzi :(
Nothin' here.
|
|
|
|
Vrona
Preferowany:
Pomógł: 26 razy Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 236 Skąd: ty się tu wziąłeś?
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012 19:36
|
|
|
Gordon
Nazwa tematu: "Gry typu "
Czytaj,my chcemy tylko się na Margo wzorować. |
________________________
|
|
|
|
|