Pomógł: 26 razy Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 236 Skąd: ty się tu wziąłeś?
Wysłany: Sob 17 Gru, 2011 09:58
Prośba o spolszczenie skryptu
Witam.
Mam prośbę.Czy ktoś by mi stłumaczył skrypt Advanced Crafting System?Sam z tym sobie nie mogę dać rady.Ewentualnie,można się zgłosić do pomocy przy tłumaczeniu tego "na spółę".Byłbym też wdzięczny,gdyby ktoś wytłumaczył obsługę skryptu .
Pomógł: 26 razy Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 236 Skąd: ty się tu wziąłeś?
Wysłany: Sob 17 Gru, 2011 19:38
Yoroiookami Nie rozumiem.Najbardziej chodzi mi o stłumaczenie instrukcji obsługi,resztę bym spotrafił.A co do opcji "Crafting" - okazało się,że można to ustawić w konfiguracji.A jakby ktoś miał problemy z pobieraniem (trzeba mieć konto),to mogę wrzucić na MediaFire.
module Vocab
def self.crafting
#zmień ten warunek, jeżeli chcesz nazwać crafting inaczej w swojej grze; po prostu zmienia nazwę
return "Crafting"
end
end
module Sound
#graj 'krytyczny sukces'(pewnie chodzi o sukces w tworzeniu), zmień jeśli chcesz inny dźwięk
def self.play_critical
Audio.se_play("Audio/SE/Chime2", 100, 100)
end
end
Przepisy są zdefiniowane w pliku recipes.txt w folderze /data/ twojej gry. Instrukcje formatu są w Game_Crafting
(Wygląda na to że krytyczny sukces zdarza się rzadko i sprawia, że tworzymy lepszą wersją przedmiotu):
Spoiler:
Kod:
#----------------------------------------------------------------------------
# Przywraca nowy przedmiot w Przepisach.
#Plik recpies.txt powinien mieć dane w następującym formacie:
# name: Nazwa nowostworzonego przedmiotu
# itemType: 0 dla przedmiotu, 1 dla broni, 2 dla zbroi. Normalna
# i krytyczna forma MUSI być tym samym rodzajem przedmiotu.
# numOfIngs: liczba różnych składników od 1 to 9
# ingreds 01..2999: numer indeksu składników. Pierwsza liczba
# określa rodzaj przedmiotu dla każdego
# składnika. 0 dla przedmiotu, 1 dla broni, 2 dla zbroi
# amounts 1..999: ilość każdego składnika który jest wymagany
# normalItem: wskaźnik przedmiotu stworzonego przy 'zwyczajnym sukcesie'
# normalAmount: ilość zwyczajnych przedmiotów stworzonych po sukcesie
# criticalItem: przedmiot stworzony po krytycznym sukcesie
#(lepsza wersja tego samego przedmiotu)
# critAmount: liczba stworzonych przedmiotów krytycznych po 'krytycznym sukcesie'
# critChance: szansa na krytyczny sukces (na /100), zdaje się że w procentach
# difficulty: liczba całkowita od 0 do 9 gdzie 0 jest najłatwiejsze a 9 najtrudniejsze
# bonusStat: statystyka określająca szansę na krytyczność
# 0 dla ataku, 1 dla obrony, 2 dla ducha/inteligencji, 3 dla szybkości
# czyli od której statystyki zależy szansa na 'sukces krytyczny' czy
# na samą krytyczność
# bonusInterval: liczba wymaganych dodatkowych statów na 1%
# większą szansę krytyczną
# category: rodzaj kraftowania/craftingu (kowalstwo, stolarstwo, itp.)
# Jako liczba całkowita od 0 do 9!
#
#
#
# #Praca na skórze
# Rough_Leather 0 1 0204 2 205 1 205 3 10 0 2 10 1
#
# NOTKA: puste miejsca w nazwie muszą być uzupełniane podkreśleniami!!!
#
#----------------------------------------------------------------------------
Game_Crafting zawiera także "kustomizację"(określenie) dla wartości progowej statów dla poziomów trudności:
W Window_Crafting_Status, możesz określić wskaźniki ikon których chcesz użyć do wyznaczenia zwyczajnych, zwiększonych, lub zmniejszonych statystyk. Każda grupa 4 ikon(góra,dół...) musi przylegać do siebie w iconset'cie:
#---------------------------------------------------------------------------
# Wpisz nazwy kategorii kraftowania tutaj. Jak sam widzisz,
# nie musisz użyć wszystkich 10-ciu miejsc! Pamiętaj o użyciu przecinka
# po cytatach dla każdego przedmiotu PRÓCZ ostatniego.
#---------------------------------------------------------------------------
@categoryLabels = [ #Kategoria 0
"Krawiectwo",
#Kategoria 1
"Kuśnierstwo",
#Kategoria 2
"Alchemia",
#Kategoria 3
"Kowalstwo",
#Kategoria 4
"Wykuwanie Broni",
#Kategoria 5
"Wykuwanie Zbroi",
#Kategoria 6
"Stolarstwo",
#Kategoria 7
"Obróbka Kamieni Szlachetnych"
#Kategoria 8
#Kategoria 9
]
#---------------------------------------------------------------------------
# Każdy numer odnosi się do numeru wymaganego narzędzia. Powinieneś
# mieć w tym miejscu te same liczby, co powyżej!
# Miej pewność, że przy każdej klamrze jest przecinek [] PRÓCZ ostatniej.
#---------------------------------------------------------------------------
@requiredTools = [ #Kategoria 0
[196],
#Kategoria 1
[196, 197],
#Kategoria 2
[190, 191],
#Kategoria 3
[194, 195],
#Kategoria 4
[194, 195],
#Kategoria 5
[194, 195],
#Kategoria 6
[198],
#Kategoria 7
[192, 193]
#Kategoria 8
#Kategoria 9
]
#---------------------------------------------------------------------------
# To jest tekst który pojawia się w okienku pomocy w menu kraftowania.
# Pamiętaj o przecinkach!
#---------------------------------------------------------------------------
@categoryText = [ #Kategoria 0
"Tworzy ubrania i zbroje.",
#Kategoria 1
"Tworzy średnie zbroje ze skór.",
#Kategoria 2
"Tworzy mikstury i różne inne substancje.",
#Kategoria 3
"Wykuwa sztabki i łączy niewielkie części zbroi.",
#Kategoria 4
"Pozwala na wykuwanie broni z metalu.",
#Kategoria 5
"Skuwa ze sobą silne metalowe zbroje.",
#Kategoria 6
"Tnie drewno i tworzy drewniane bronie.",
#Kategoria 7
"Oczyszcza kamienie szlachetne."
#Kategoria 8
#Kategoria 9
]
Nazwy dla każdej statystyki które są pokazywane w oknie, mogą być modyfikowane w Game_Crafting:
Spoiler:
Kod:
#----------------------------------------------------------------------------
# Zmienia nazwę wybranych statystyk
#----------------------------------------------------------------------------
def statName(stat)
case stat
when 0
return "Atak"
when 1
return "Obrona"
when 2
return "Inteligencja"
when 3
return "Szybkość"
end
end
Wyłącza możliwość wejścia w okienko kraftowania:
Spoiler:
Kod:
#--------------------------------------------------------------------------
# Ustaw na "true" jeżeli chcesz wyłączyć możliwość wejścia do okienka kraftowania w menu
#--------------------------------------------------------------------------
@disableMenuChoice = false
Możliwe określenie 'zachowania przepisów' w Recipe:
(Czyli po prostu jak działają przepisy)
Spoiler:
Kod:
#--------------------------------------------------------------------------
# Określenie zachowania przepisów zaczyna się tutaj
#
# @allowDiscoveryByItems: Pozwala graczowi na odkrycie przepisu
# gdy składnik przepisu został znaleziony.
# @requireAllItems: Wymaga znalezienie wszystkich składników
# przepisu, żeby go poznać
# @allowStatBonuses: Pozwala na dodatkową szansę krytyczną dzięki
# obecnym statystykom drużyny.
# @requireStatThreshold: Wymaga pewnej liczby dodatkowych statystyk
# aby stworzyć przedmiot.
# @requireTools: Wymaga obecności narzędzi do kraftowania
# aby stworzyć przedmiot.
#--------------------------------------------------------------------------
@allowDiscoveryByItems = true
@requireAllItems = false
@allowStatBonuses = true
@requireStatThreshold = true
@requireTools = true
Możesz zmienić przycisk który pokazuje 'okno ze szczegółami' w Scene_Crafting:
Spoiler:
Kod:
#---------------------------------------------------------------------------
# Jeżeli nie lubisz wyświetlania szczegółów po kliknięciu Y, zmień
# to na inny przycisk
#---------------------------------------------------------------------------
@detailButton = Input::Y
Okno z przepisami ma kilka opcji do tworzenia kategorii. Możesz modyfikować je w Window_Crafting_Recipes:
Spoiler:
Kod:
#---------------------------------------------------------------------------
# Numery ikon dla pokazania/ukrycia kategorii przepisów
#---------------------------------------------------------------------------
@showIcon = 1807
@hideIcon = 1806
#---------------------------------------------------------------------------
# Zmień to na false jeżeli nie chcesz żeby gra zapamiętywała
# gdy kategoria była pokazana lub ukryta, ostatnim razem gdy gracz użył
# systemu kraftowania.
#---------------------------------------------------------------------------
@rememberCategoryStates = true
#---------------------------------------------------------------------------
# Jeżeli nie chcesz pamiętać stanu kategorii, wtedy domyślna kategoria jest
# wybrana przy włączeniu okna do kraftowania. Zmień to na true jeżeli chcesz
# włączać menu z 'rozszerzonymi' kategoriami.
#---------------------------------------------------------------------------
@defaultShowState = false
#---------------------------------------------------------------------------
# Zmień to na false, jeżeli chcesz wyłączyć sortowanie kategoriami.
#---------------------------------------------------------------------------
@usingCategories = true
Wreszcie, do ustawienia zawartości 'okna ze szczegółami' zmodyfikuj te dane w Window_Craftin_Details:
Spoiler:
Kod:
#---------------------------------------------------------------------------
# Te zmienne ustalają, czy pokazać czy też nie, niektóre części
# okna ze szczegółami. W ten sposób możesz zmniejszyć ilość
# informacji otrzymywaną przez gracza po wejściu do okna do kraftowania.
# @drawResults - WYNIKI
# @drawTools - NARZĘDZIA
# @drawIngredients - SKŁADNIKI
# @drawStatInfo - INFORMACJE O STATYSTYKACH
#---------------------------------------------------------------------------
@drawResults = true
@drawTools = true
@drawIngredients = true
@drawStatInfo = true
To wszystko jeżeli nie użyjesz w tego grze, to cię zamorduję...
Możesz, nie musisz użyć tej wersji - być może tłumacząc o coś zahaczyłem i zniszczyłem skrypt, tak czy inaczej tłumaczenie jest i wydaje się w miarę logiczne...sam nie wiem xD
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum