Zamknięty przez: Seivoth Sob 14 Sty, 2012 11:18 |
Pytanie o silnik |
Autor |
Wiadomość |
wojtas025c
Preferowany:
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 106 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012 21:04
|
|
Pytanie o silnik
|
Witam,
i od razu przepraszam jeśli nie ten temat.
Jaki silnik wybrać aby stworzyć apokaliptyczną grę ?
RPG XP czy VX ? |
________________________ "Jestem jaki jestem i nic tego nie zmieni" |
|
|
|
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012 21:06
|
|
|
To zależy od Ciebie. W czym czujesz się najlepiej.
Ja osobiście preferuję XP, bo ma większe możliwości. |
________________________ MelvinClass:
|
|
|
|
Amelanduil
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 464
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012 21:52
|
|
|
Na obu da się zrobić ^^ Jest to dość dowolne. Chociaż może ci się przydać XP bardziej ze względu na różnorodność tilesetów, która pozwala na stworzenie większej ilości typów lokacji (zniszczone budynki, zrujnowane ulice, ruiny metra, opustoszały generator atomowy, skażony radioaktywnie las, itp. ^^) na to w XV'ie mogłoby zabraknąć miejsca jak dla mnie. |
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
|
|
|
|
Ozzma
Preferowany:
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 26 Wrz 2009 Posty: 88 Skąd: Stumilowy Las
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012 12:45
|
|
|
Moim zdaniem RMVX jest przyjemniejszy w obsłudze, oraz ma żywsze kolorki Jak jednak napisano wyżej, w jednym i drugim da się zrobić ogromnie dużo. |
________________________
|
|
|
|
wojtas025c
Preferowany:
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 106 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012 13:22
|
|
|
Dobra wezmę sorię XP'ka tylko nie mogę znaleźć gdzie go pobrać....
A nie chce Polskiego -.- |
________________________ "Jestem jaki jestem i nic tego nie zmieni" |
|
|
|
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
|
|
|
Mateusz SSJ8
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 46 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012 17:51
|
|
|
Niech zgadnę, Wojtas. I przy okazji podsunę rozwiązania.
1. Polski przy zapisie zmienia bibliotekę na RGSS100j -- Dla mnie to też był problem, ale wystarczyło wrzucić lepszą bibliotekę niż RGSS100j, zmienić jej nazwę na RGS100j i problem z głowy.
2. Polski wywala błąd niezgodności wersji -- gra ma "1.02" w pliku projektu, a program czyta "1.01". Wystarczy, że otworzysz projekt edytorem tekstowym (używam N++), zmienię 1.02 na 1.01 i już mi otwiera.
Więc jeśli kiedyś zdecydujesz się na polski, wojtas025c, to zapamiętaj te sztuczki. Nie polecałbym ci ich, gdyby u mnie się nie sprawdziły. |
________________________ Ryzykując, że zrobisz super gniota, możesz zrobić super hit lub super gniota. |
|
|
|
wojtas025c
Preferowany:
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 106 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012 10:45
|
|
|
Dziękować :D
Ale na wakacje kupuje oryginalnego XP i VX :D |
________________________ "Jestem jaki jestem i nic tego nie zmieni" |
|
|
|
Squall
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 107 Skąd: Ogród Balamb :P
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012 10:56
|
|
|
Amelanduil napisał/a: | Na obu da się zrobić ^^ Jest to dość dowolne. Chociaż może ci się przydać XP bardziej ze względu na różnorodność tilesetów, która pozwala na stworzenie większej ilości typów lokacji (zniszczone budynki, zrujnowane ulice, ruiny metra, opustoszały generator atomowy, skażony radioaktywnie las, itp. ^^) na to w XV'ie mogłoby zabraknąć miejsca jak dla mnie. |
Nieprawda że na xp można zrobić więcej...Na vx też można umieszczać nawet w całości zrujnowany budynek nie tracąc miejsca w tilesecie :) Dla chcącego nic trudnego. |
________________________
|
|
|
|
wojtas025c
Preferowany:
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 106 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012 13:03
|
|
|
Heh....
Zrobię w XP'ku na Windows 7 :D
A kto chce pomóc ? |
________________________ "Jestem jaki jestem i nic tego nie zmieni" |
|
|
|
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Pon 09 Sty, 2012 15:02
|
|
|
To ja się wybiję i polecę RM VX Ace |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
wojtas025c
Preferowany:
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 106 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 17:24
|
|
|
Nie ogarniam Ace :D |
________________________ "Jestem jaki jestem i nic tego nie zmieni" |
|
|
|
Amelanduil
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 464
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 19:26
|
|
|
Cytat: | Nie ogarniam Ace :D |
Jak dla mnie Ace jest bardzo dobrze zrobiony pod początkujących, bo sporo ułatwień jest z tego co widziałem. |
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
|
|
|
|
wojtas025c
Preferowany:
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 106 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Czw 12 Sty, 2012 18:09
|
|
|
Nie jestem początkującym :D
Tylko dawno w Makerach nie siedziałem tylko robiłem serwy pod gry :D |
________________________ "Jestem jaki jestem i nic tego nie zmieni" |
|
|
|
R.I.P.
Preferowany:
Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012 23:39
|
|
|
Ja jako Ekstremalny fan silnika XP, proponuje ci XP, ale w sumie można też coś bardzo ciekawego zrobić na VX, piszę żeby nie rzucili się tu na mnie z pałkami, heuheu :), oczywiście to też zależy jaki silnik bardziej byś ogarnął... Pozdr... R.I.P. |
|
|
|
|