Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Seivoth
Sro 11 Sty, 2012 22:34
Zabawa skórkami okna
Autor Wiadomość
Mateusz SSJ8 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Polska
  Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 20:42
Zabawa skórkami okna
~ Skrypt obsługujący skórki okna ~


Krótki opis:
Skrypt zawiera tylko obiekt gry z już gotowymi metodami i zmiennymi. Aby w pełni działa w grze, należy przyporządkować klasę zmiennej ogólnego zasięgu ($game_window to standard). Działa w każdym RPG Makerze posiadajacym Edytor Skryptów (włącznie z XP).

Autor:
Mateusz SSJ8

Kompatybilność:
RPG Maker XP

Skrypt:
Spoiler:

Kod:
class Game_Window

  def initialize
    clear
  end

  def clear
    reset
    free
  end
  def set(name, hue=nil)
    @current_name = name
    @current_hue = hue if hue.is_a?(Numeric)
  end
  def remember
    @last_name = "#{@current_name}"
    @last_hue = @current_hue + 0
  end
  def restore(hue=false)
    @current_name = "#{@last_name}"
    @current_hue = @last_hue + 0 if hue
  end
  def free
    @last_name = ???#Tylko text
    @last_hue = ???# Tylko liczba naturalna. Najwyżej 255
  end
  def reset
    @current_name = ???#Tylko tekst
    @current_hue = ???#Tylko liczba naturalna. Najwyżej 255
  end
end


Dodatkowe informacje:
1. Aby skrypt działał w RPG Makerze XP, zmień metodę "command_131" klasy "Interpreter" tak, żeby odwołanie nastąpiło pod adresem metody "set(name, hue)". Pamiętaj, w której zmiennej dałeś klasę obiektu zawartego w skrypcie, bo inaczej będzie wywalać błędy.

2. W RPG Makerze VX wszystkie funkcje zawarte w skrypcie wywołujesz poleceniem "Wywołaj skrypt". Pamiętaj, żeby utworzyć odpowiedni katalog na skórki i wprowadzić odwołania do niego w module "Cache". Nie zapomnij też o wprowadzeniu ustawienia początkowych skórek.

3. W RPG Makerze VX Ace postępuj zgodnie z punktem 2.

WAŻNE!!! We wszystkich miejscach w skrypcie, gdzie jest
Cytat:
"???"
, zastąp ową wartość stosowną początkową. Pamiętaj, że *_name musi mieć klasę String, a *_hue to Numeric, np.
Cytat:
@current_name = ""
@current_hue = 0


ZASTOSOWANIA
Cytat:
+klon "Chrono Trigger", w którym gra w przynajmniej jednym momencie gry na pewien czas sama zmienia skórkę okna mimo woli gracza, a po upływie tego czasu wraca do tej wybranej przez gracza.
+kontynuacja "Chrono Trigger" z sekwencjami wspomnianymi przy klonie
+klon lub kontynuacja dowolnej gry z sekwencjami wspomnianymi przy grze "Chrono Trigger".
________________________
Ryzykując, że zrobisz super gniota, możesz zrobić super hit lub super gniota.
 
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 20:45
W ACE kolor i wygląd okna może zostać w każdej chwili zmieniony bez skryptów. :->
________________________



 
 
 
Mateusz SSJ8 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Polska
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 21:28
@CrasheR
Jeśli myślisz, że okno to tylko tło napisów, które je wypełnia, to lepiej zobacz sobie wszystkie skórki dla RPG Makera XP, jakie znajdziesz na Twierdzy RPG Makera. I nikt z obecnych na tym forum, kto jeszcze tego nie zrobił, nie ma prawa wypowiadać się w kwestii okien, aż obejrzy odpowiednie skórki. Włącznie z tobą.

@cała reszta
Skrypt przyszedł mi do głowy w czasie kolejnego tłumaczenia interpretera przed rozpoczęciem prac nad "Miasteczko Nowoczesne 6". Pomyślałem, że może komuś z użytkowników RPG Makera VX Ace się przyda, kto nie ma ochoty korzystać z generatora okien.
________________________
Ryzykując, że zrobisz super gniota, możesz zrobić super hit lub super gniota.
 
 
 
Zazombik 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 120
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 22:01
a)Trudne to w obsłudze :-/ Zrób coś noob-friendly ;-)
b)Po co to ? Funkcje Ace wszystkim raczej wystarczą, a to jest niepotrzebne bo w xp i vx nie trzeba żadnych skryptów tylko trochę myślenia.
c)Co ty tak z tym "Miasteczkiem Nowoczesnym" ileśtam ? Co wypowiedź, to miasteczko :-P
________________________



 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 22:22
Też to zauważyłem, w każdej wypowiedzi tylko o Miasteczku mówi... Ale cóż, samą grą nie zainteresuje, to próbuje wypowiedziami.

BTW: O ile mi wiadomo, czwarta część jest dopiero w zapowiedziach, piątą zapowiadałeś, że trwają prace, teraz mówisz o szóstej części? Ja się nie dziwię, że skoro ty pięćdziesiąt gier miesięcznie trzaskasz to są na tak żenującym poziomie...

A co do skryptu - mnie tam w Ace wystarczy opcja zmiany koloru okna, poza tym sam skrypt faktycznie nie jest noob-friendly, a twoje wyjaśnianie przy pomocy Numeric, String, etc. zostaw dla skrypterów - tutaj pisz "tu wpisujemy cyferki", "tu wpisujemy literki", etc.

Mnie się wydaje, że posty piszesz tylko by reklamować twoją """grę""" (to określenie z trudem przeszło mi przez klawiaturę...)
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene