Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Wto 17 Sty, 2012 10:32
Zniknięcie bohaterów w czasie walki.
Autor Wiadomość
Shadi 



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 51
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012 17:42
Zniknięcie bohaterów w czasie walki.
Witam. Pytałem się już na rmxp.pl o to , ale zasugerowany tam sposób mnie nie usatysfakcjonował.
Powiedzmy że mam 4 bohaterów( używam standardowego systemu walki makera.)
Jak można sprawić, za pomocą skryptów , lub eventami by battlersy 3 z pośród nich nie były widoczne?
Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012 13:27
Tylko battlersy mają znikać? A co ze statystykami, imieniem? Jak to dokładnie ma wyglądać?
________________________


 
 
 
Shadi 



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 51
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012 18:18
Tylko battlersy. Chodzi o to, że jest animacja jak trener wypuszcza pokemony(bohaterów) i podczas niej ma być widoczny tylko battlers 1 bohatera( bo on będzie zmieniał grafiki na kolejne klatki animacji. ). Zależałoby mi na tym, żeby było to w miarę zautomatyzowane, tzn nie zmieniać grafikę na pustą wszystkim bohaterom po kolei zdarzeniami , bo możemy mieć w drożynie 25 różnych bohaterów.... i to byłoby upierdliwe.
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012 19:42
Zrób kopię projektu :!:
Wejdź w skrypt 'Spriteset_Battle' i znajdź fragment:
Kod:
@viewport4.z = 5000

dodaj pod nim:
Kod:
@viewport5 = Viewport.new(0, 0, 640, 480)
@viewport5.z = 100

następnie znajdź:
Kod:
@actor_sprites.push(Sprite_Battler.new(@viewport2))
    @actor_sprites.push(Sprite_Battler.new(@viewport2))
    @actor_sprites.push(Sprite_Battler.new(@viewport2))
    @actor_sprites.push(Sprite_Battler.new(@viewport2))

i zamień na:
Kod:
@actor_sprites.push(Sprite_Battler.new(@viewport2))
    @actor_sprites.push(Sprite_Battler.new(@viewport5))
    @actor_sprites.push(Sprite_Battler.new(@viewport5))
    @actor_sprites.push(Sprite_Battler.new(@viewport5))

następnie znajdź:
Kod:
@viewport4.dispose

i dodaj:
Kod:
@viewport5.dispose

następnie znajdź:
Kod:
@viewport4.update

i dodaj:
Kod:
@viewport5.update

znajdź ostatnie end w tym skrypcie i dodaj przed nim:
Kod:
def show
    @viewport5.visible = true 
    update
  end 
 
  def hide
    @viewport5.visible = false   
    update
  end

Wejdź w skrypt:
Kod:
Scene_Battle 1

i pod linijką:
Kod:
class Scene_Battle

dodaj:
Kod:
attr_reader :spriteset

Teraz w momencie, gdy będziesz chciał wyłączyć battlersy w ustawieniach walki wpisz:
Kod:
$scene.spriteset.hide

by włączyć je:
Kod:
$scene.spriteset.show

Po to kopia, w razie jakby jeszcze nie o to chodziło ;-)
________________________


 
 
 
Shadi 



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 51
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012 10:00
Może to będzie Spam, no ale trudno. Wielkie Dzięki Ayene, wszystko działa jak należy(sprawdziłem na wielu walkach).
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene