Zamknięty przez: Nhadala Nie 15 Sty, 2012 21:25 |
Zapisywanie współrzędnych zdarzenia |
Autor |
Wiadomość |
Final Cloud
Preferowany:
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 9
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012 17:47
|
|
Zapisywanie współrzędnych zdarzenia
|
Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć.
Otóż mam taką oto sytuacje:
Szkielety chodzą po mojej mapie, po dotknięciu ich zaczyna się walka, a po ich pokonaniu zostaje tylko po nich parę kości. Problem polega na tym, że nie wiem co zrobić by zapisać współrzędne tego zdarzenia tak by przy ponownym wejściu do lokacji te kości były w miejscu gdzie zostały pokonane.
Byłbym wdzięczny za pomoc. |
________________________ Paradox (Demo) -> Kliknij tutaj! |
|
|
|
Vrona
Preferowany:
Pomógł: 26 razy Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 236 Skąd: ty się tu wziąłeś?
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012 18:13
|
|
|
Zmienna zdarzenie "Współrzędne na mapie X" i "Współrzędne na mapie Y"
Następnie "Ustal położenie" i według tych dwóch zmiennych.
Chaotyczne. |
________________________
|
|
|
|
Final Cloud
Preferowany:
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 9
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012 18:42
|
|
|
Niestety dalej nie rozumiem. Można jakieś prostsze wytłumaczenie, krok po kroku? |
________________________ Paradox (Demo) -> Kliknij tutaj! |
|
|
|
Finwe
Preferowany:
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 322 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012 19:01
|
|
|
Musisz:
A) Po pokonaniu na stronie z walką ( tzn. przed kościami )
Wybrać Menu --> Zmień zmienną --> współrzędna x ( do drugiej zmiennej dajesz
współrzędną Y )
B) Przy telepnęciu się do mapy gdzieś musi być zdarzenie: daj "Równoległe zdarzenie"
następnie --> Menu--> Zmień położenie zdarzenia --> na podstawie zmiennych.
C) Dajesz "Usuń zdarzenie żeby przy wejściu ponownie ustawiły się znowu.
Jak pomogłem, daj pomógł |
|
|
|
Final Cloud
Preferowany:
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 9
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012 19:23
|
|
|
To na pewno też mi się przyda ale mojego problemu to nie rozwiązuje. Może nie jasno się wyraziłem:
Zdarzenie stworzone w miejscu X zostaje pokonane w miejscu Y. Co zrobić aby po wejściu ponownie na mapę, przeciwnik leżał w miejscu Y, a nie X? |
________________________ Paradox (Demo) -> Kliknij tutaj! |
|
|
|
Finwe
Preferowany:
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 322 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012 19:26
|
|
|
Właśnie to opisałem... Podczas walki zapisuje zmienną i
jest dobrze. Po tej walce ją wykorzystuje, więc MOŻNA wykorzystać ruch... |
|
|
|
Final Cloud
Preferowany:
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 9
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012 19:32
|
|
|
Ale zdarzenie chodzi Randomowo, więc skąd mam po walce znać współrzędne gdzie został szkielet pokonany? |
________________________ Paradox (Demo) -> Kliknij tutaj! |
|
|
|
Finwe
Preferowany:
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 322 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012 19:47
|
|
|
Ech... Zapomniałem dodać że zmienną ustawić trzeba względem zdarzenia.
I nawet random idzie |
|
|
|
Final Cloud
Preferowany:
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 9
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012 20:08
|
|
|
Aaa, już doszedłem do tego! Już klikam "Pomógł". :)
Napiszę rozwiązanie mojego problemu własnymi słowami, dla noobków, które też miałyby problemy ze zrozumieniem. :P
A) Po pokonaniu wroga, na stronie z walką:
Wybrać Menu --> Control Variables --> Variable - Single, "Nazwać zmienną", Operation - SET, Operand - Character: [Wybrać zdarzenie], MAP X (potem powtórzyć akcję, a jedynie zmienić na MAP Y)
B) Na tej samej mapie stwórz zdarzenie równoległe "Parallel Process", które zostanie aktywowane po pokonaniu wroga :
Menu--> Set Event Location --> Event: [Wybrać zdarzenie] -> Location: Designation with Variables -> Map X: [Zmienna ustawiona dla MAP X], MAP Y: [Zmienna ustawiona dla MAP Y] |
________________________ Paradox (Demo) -> Kliknij tutaj! |
|
|
|
|