Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Wto 17 Sty, 2012 10:32
Randomowe lochy
Autor Wiadomość
vixen 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 2
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012 21:12
Randomowe lochy
Witam wszystkich. Czy ktoś z was wie czy można zrobić tak że, gdy rozpoczynamy grę znajdujemy się na jednej z 50 (przykład) stworzonych mapach. Czyli takie losowe dungeony.
Z góry dzięki :P
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012 22:05
Owszem, można.
W Scene_Title, zamień definicję "command_new_game" na:
Spoiler:

Kod:
#--------------------------------------------------------------------------
  # * Command: New Game
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_new_game
    $game_system.se_play($data_system.decision_se)
    Audio.bgm_stop
    Graphics.frame_count = 0
    $game_temp          = Game_Temp.new
    $game_system        = Game_System.new
    $game_switches      = Game_Switches.new
    $game_variables     = Game_Variables.new
    $game_self_switches = Game_SelfSwitches.new
    $game_screen        = Game_Screen.new
    $game_actors        = Game_Actors.new
    $game_party         = Game_Party.new
    $game_troop         = Game_Troop.new
    $game_map           = Game_Map.new
    $game_player        = Game_Player.new
    $game_party.setup_starting_members
    # Losuje liczbę od 0 do 2. Poprzez dodanie 1, losuje od 1 do 3.
    @random_map = rand(3)+1 # Zmień na więcej jeśli potrzebujesz
    #-------------------------------
    if @random_map == 1 # ID randomowej mapy
      $game_map.setup(1) # j/w
      $game_player.moveto(5, 5) # X i Y - tam gdzie ma się pojawić gracz
    elsif @random_map == 2
      $game_map.setup(2)
      $game_player.moveto(3, 16)
    elsif @random_map == 3
      $game_map.setup(3)
      $game_player.moveto(2, 1)
    #-------------------
    # Tu dodawaj następne "elsif", przed tym pamiętaj zmienić "rand(3)+1"
    # na więcej. Np "rand(4)+1" - Wtedy wylosuje o jedną mapę więcej.
    #-------------------
    end
    $game_player.refresh
    $game_map.autoplay
    $game_map.update
    $scene = Scene_Map.new
  end


Instrukcję masz w kodzie.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
vixen 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 2
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012 06:44
Wielkie dzięki ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene