Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Napisy Końcowe [VXAce]
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 18:18
Napisy Końcowe [VXAce]
~ Napisy Końcowe [VXAce] ~


Krótki opis:
Skrypt wyświetla napisy końcowe (tzw. Credits). Może zostać wykorzystany również do wyświetlania historii, opisu, itd.

Autor:
Ayene [yurika@o2.pl]

Kompatybilność:
RPG Maker VX Ace

Skrypt:
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# Napisy Końcowe [VXAce] / Scene Credits [VXAce]       
#==============================================================================
# Autor: Ayene
# www.ultimateam.pl
# ver. 1.2 [18.01.2012]
#==============================================================================
# Skrypt wyświetla napisy końcowe (tzw. Credits).
# Może zostać wykorzystany również do wyświetlania historii, opisu, itd.
# Instalacja: Umieść skrypt nad Main.
#==============================================================================
# By wywołać napisy wpisz:
#     SceneManager.call(Scene_Credits)
#==============================================================================

module AYENE
 
  # Ustawienia czcionki
  CREDITS_FONT = 'Comic Sans MS'    # nazwa czcionki (folder Fonts)
  CREDITS_SIZE = 30                 # rozmiar czcionki
  CREDITS_BOLD = true               # pogrubienie
  CREDITS_ITALIC = false            # kursywa
  WLH = 32                          # interlinia
 
  # Ustawienia muzyki w tle
  CREDITS_BGM = ''                  # nazwa pliku z muzyką (folder Audio/BGM)
  CREDITS_BGM_VOLUME = 100          # głośność
 
  # Ustawienia tła obrazkowego (folder Graphics/Pitures)   
  BACKGROUND_IMAGE = ''             # nazwa tła; '' wyłącza tło
  BACKGROUND_OPACTIY = 255          # przezroczystość tła   
 
  # Formatowanie tesktu
  # Poniżej można dodać własne kolory tekstu
  TEXT_COLOR = { # 'kod' => kolor
  '' => Color.new(255, 255, 255, 255),  # <- nie usuwać - kolor domyślny
  '<r>' => Color.new(255, 126, 126, 255),
  '<y>' => Color.new(255, 253, 92, 255),
  '<g>' => Color.new(92, 255, 150, 255)
  }
   
  BUTTON_CLOSE = true # włącza możliwość przewinięcia sceny za pomocą przycisku
 
  NEXT_SCENE = Scene_Map          # kolejna scena   
  PREVIOUS_SCENE = Scene_Title    # poprzednia scena
 
  # Dodawanie obrazków do tekstu
  # Żeby obrazek nie nachodził na tekst wystarczy - pod linijką z kodem na jego
  # wyświetlenie - dać większy odstęp.
  IMAGE = { # 'kod' => nazwa obrazka
  '<logo>' => 'logo',
  '<ranga>' => 'ranga',   
  }
 
#--------------------------
# Tekst
#--------------------------
CREDIT = <<_CREDIT_

<logo>

<y>Tytuł Gry



<r>~ Reżyser ~
...
---------------

<r>~ Skrypty ~
...
---------------

<r>~ Grafika ~
...
---------------

<r>~ Dźwięk i muzyka ~
...
---------------

<r>~ Mapy ~
...
---------------

<g>www.ultimateam.pl

_CREDIT_
#--------------------------
# Koniec tekstu
#--------------------------
end

#==============================================================================
# ** Scene_Credits
#==============================================================================

class Scene_Credits < Scene_Base
  include AYENE 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Start
  #--------------------------------------------------------------------------
  def start
    super   
    if CREDITS_BGM != ''
      Audio.bgm_play("Audio/BGM/" + CREDITS_BGM, CREDITS_BGM_VOLUME, 100)
    end
    create_background
    create_credits     
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Create Background
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_background
    if BACKGROUND_IMAGE != ''
      @background = Sprite.new
      @background.bitmap = Cache.picture(BACKGROUND_IMAGE)
      @background.opacity = BACKGROUND_OPACTIY
    end
  end 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Create Credits
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_credits
    color = []
    image = []
    text = CREDIT.split(/\n/)     
    @credits = Sprite.new
    @credits.bitmap = Bitmap.new(544, WLH * text.size)
    @credits.z = 9999
    @credits.oy = -426     
    text.each_index { |i|
      color[i] = TEXT_COLOR[0]     
      TEXT_COLOR.each { |st, c|
        if text[i].include?(st)       
          text[i].sub!(st, '')
          color[i] = c
        end         
      }
      IMAGE.each { |st, im|
        if text[i].include?(st)       
          text[i].sub!(st, '')
          image[i] = im
        end         
      }
      if image[i] != nil
        bitmap = Cache.picture(image[i])
        cw = bitmap.width
        ch = bitmap.height
        src_rect = Rect.new(0, 0, cw, ch)
        @credits.bitmap.blt((544 - cw) / 2, i*WLH, bitmap, src_rect)         
      end
      @credits.bitmap.font.name = CREDITS_FONT
      @credits.bitmap.font.size = CREDITS_SIZE
      @credits.bitmap.font.bold = CREDITS_BOLD
      @credits.bitmap.font.italic = CREDITS_ITALIC
      @credits.bitmap.font.color = color[i]
      @credits.bitmap.draw_text(0, i*WLH, 544, 32, text[i], 1)
    }
  end 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Terminate
  #--------------------------------------------------------------------------
  def terminate
    super
    dispose_background
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Frame Update
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update
    super
    @credits.oy += 1
    if BUTTON_CLOSE
      next_scene if Input.trigger?(Input::C)       
      previous_scene if Input.trigger?(Input::B)               
    end   
    next_scene if @credits.oy >= @credits.bitmap.height
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Next Scene
  #--------------------------------------------------------------------------
  def next_scene
    Audio.bgm_fade(1500) if CREDITS_BGM != ''
    SceneManager.call(NEXT_SCENE)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Previous Scene
  #--------------------------------------------------------------------------
  def previous_scene
    Audio.bgm_fade(1500) if CREDITS_BGM != ''
    SceneManager.call(PREVIOUS_SCENE)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Dispose Background
  #--------------------------------------------------------------------------
  def dispose_background
    unless @background.nil?
      @background.bitmap.dispose
      @background.dispose
    end
    @credits.bitmap.dispose
    @credits.dispose
  end 
end


Screeny:
Spoiler:



Dodatkowe informacje:
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.
________________________


 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 19:37
Supcio! Thx wielkie Ayene :przytul:
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Krucha 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1
Skąd: Haczów
Wysłany: Nie 25 Mar, 2012 09:56
Dzięki tylko jest jeden błąd:
Jak jest linijka:

<g>www.ultimateam.pl

_CREDIT_ <- musi być przerwa rzeby wyglądało tak:
#--------------------------
# Koniec tekstu
#--------------------------
end

<g>www.ultimateam.pl

_CREDIT_

#--------------------------
# Koniec tekstu
#--------------------------
end

O i jeszcze jedno:

#--------------------------
# Tekst
#--------------------------
CREDIT = <<_CREDIT_

<logo> <- to logo chyba trzeba usunąć bo pisze mi błąd że nie ma pliku graficznego logo

A skrypt fajny polecam!
 
 
Finwe 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 322
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 25 Mar, 2012 14:15
Może nie masz pliku "logo"? :-P
Tu jest on potrzebny.
 
 
 
matitus09 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 53
Wysłany: Pon 26 Mar, 2012 21:07
Mam błąd z drugim end'em. :-(
________________________
Moja strona:
http://rm-xp.manifo.com/
 
 
FireBlade 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 04 Kwi 2010
Posty: 243
Skąd: Opole
Wysłany: Sro 18 Kwi, 2012 14:24
matitus09 napisał/a:
Mam błąd z drugim end'em. :-(


Mam taki sam problem, ale użytkownik tego nie opisał zbyt dobrze.
Chodzi o błąd o treści

"Script 'ending' line 205:SynaxError occured
can't find string "_CREDIT_" anywhere before EOF"

Wyskakuje on nawet jak skopiowałam go bezpośrednio z postu i nic w nim nie zmieniałam.
________________________
"Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"

"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"

"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."

DeviantArt : http://divinekataroshie.deviantart.com/
 
 
 
Jaro 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 25
Wysłany: Nie 06 Maj, 2012 09:51
Mógłby ktoś zamieścić poprawiony skrypt? Nie działa nawet po poprawnym przeczytaniu instrukcji.
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 06 Maj, 2012 10:09
Wszystko przejrzałam i skrypt działa bez zarzutów. Czy ktoś mógłby wrzucić demo z błędem?
________________________


 
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Pią 18 Maj, 2012 21:29
Kod:
CREDIT = <<_CREDIT_


Czy przypadkiem tego nie usunąłeś? ;)

niżej tekstu z creditsów jest "_CREDIT_" i ten u góry kod który podałem odnosi się właśnie do tej końcówki, kod urywa napisy, aby je wyłączyć ^^ Pozdrawiam po długiej nieobecności, CreeperCrisis a.k.a Sebastian :D
 
 
piotrb7 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 16
Wysłany: Pon 28 Sty, 2013 17:23
Po co ten skrypt, skoro jest wiadomość przewijana?? :gokulol:
________________________
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 03 Lut, 2013 20:32
piotrb7, a niby po to by wyświetlić napisy z obrazkami albo dowolnie napisy sformatować (czcionka, wyrównanie, itd.).
________________________


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene