Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Pią 27 Sty, 2012 18:21
Mechanika walki
Autor Wiadomość
aron155 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 22
Skąd: Głogów
Wysłany: Pią 27 Sty, 2012 13:52
Mechanika walki
Witam serdecznie.

Mam problem z doborem punktów życia, obrony, ataku, itp. bohaterów oraz przeciwników. W jaki sposób liczone są obrażenia w RPG Makerze? Przykład:

Gracz: Atak 17, Obrona 17, Szybkość 25, HP 30
Przeciwnik: Atak 8, Obrona 3, Szybkość 8, HP 50

Gracz zadał przeciwnikowi 61 obrażeń, natomiast on graczowi 1. I nie mogę zrozumieć tego przelicznika :/
 
 
 
przemusiek25 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 84
Wysłany: Pią 27 Sty, 2012 14:08
Zagłębiałem się kiedyś w to, oto moje 2 godzinne wypociny:
Niestety to pierwsze tak jasno rozpisane zasady w internecie.
Celność
Zależne od ustawień broni lub umiejętności.
W przypadku przedmiotów zawsze 100%.
Potwór także celuje według jego ustawień.

Unik
Szansa na unik według założonego ekwipunku

Obrażenia fizyczne
obliczane są w następujący sposób:
Atak Gracza * 4 - Def Potwora * 2
- Ostateczne obrażenia wahają się pomiędzy 80% - 120% głównej wartości
- W przypadku "uderzenia krytycznego" ostateczne obrażenia są mnożone razy 3
Początkowa szansza na uderzenia krytyczne wynosi 4%,
Ustawienie w bronii zwiększonej szansy na obrażenia krytyczne dodaje 4%
Ustawienie w ustawieniach postaci dodatkowej szansy na obrażenia krytyczne dodaje kolejne 4%

Umiejętności i Przedmioty zadające obrażenia
Jeśli w ustawieniach umiejętności ustawiono ignorowanie obrony to należy skorzystać z tego wzoru aby obliczyć obrażenia od magii:
Moc czaru + (Atak gracza * 4 * Wpływ umiejętności na atak / 100) + (Magia gracza * 2 * Wpływ umiejętności na magie / 100)

Powyższy wzór określa obrażenia czaru gdy ustawiono ignorowane obrony, w skrócie można określić to stwierdzeniem "Obrażenia bez obrony" które przyda nam się poniżej

W przypadku gdy w umiejętności nie ustawiliśmy ignorowania obrony należy skorzystać dodatkowo z poniższego wzoru, korzystając z wcześniej obliczonej "Obrażenia bez obrony".
A oto ten wzór:
Obrażenia bez obrony - (Def potwora * 2 * Wpływ umiejętności na atak / 100) - (Magia potwora * 1 * Wpływ umiejętności na magie / 100)

W końcowym wyniku do obrażeń dodawana lub odejmowana jest rozbieźność ustawiona w umiejętności.
Dla przykładu gdy obrażenia czaru wylicza się na 100, a rozbieżność ustawiono na 20, to obrażenia z umiejętności wynosić będą od 80 do 120.

Absorbowanie obrażeń polega na tym że tyle ile zadamy przeciwnikowi obrażeń tyle zostanie nam zwrócone HP.

Używanie przedmiotów
W ustawieniach przedmiotów można ustawić odnowe HP/MP przez proporcje lub wartość.
Proporcja polega na tym że podajemy tam procent maksymalnego HP jakie zostanie nam zwrócene
Np. Gdy mamy 230 Maksymalnego HP, i ustawimy proporcje na 50% to zostanie zwrócone 115 HP.
Wartość polega na tym że podajemy wartość HP jaką ma nam zwrócić.
Np. Gdy ustawimy 100 HP, to zostanie zwrócone 100HP.
Oby dwie opcje można że sobą łączyć np. Gdy mamy 420 Maksymalnego HP, proporcje ustawimy na 25%, a wartość na 150 HP, to zostanie nam zwrócone 105 HP z proporcje + 150 wartości łącznie dając 255 HP
W powyższych przykładach podawałem na przykładzie HP, taką samą zasadę posiada odnowa MP.

W przypadku farmagologii, ilość HP jaka zostaje nam zwrócona jest podwajana.

Szybkość
Atakują gracze/potwory w kolejności od największej posiadanej szybkości do najmniejszej.


Warto wrzucić sobie te obliczenia do tabelek exela żeby po wpisaniu statystyk gracza i potwora, obliczało jak, ile i kiedy zabije.
Zalecam autorom forum (chyba Ayene) o wrzucenie tych zależności w jakieś bardziej widoczne miejsce, bo każdemu myślę że to się przyda.
 
 
aron155 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 22
Skąd: Głogów
Wysłany: Pią 27 Sty, 2012 14:40
Dzięki, o to właśnie mi chodziło :) Zamiast w Exelu to zrobię sobie skrypt w Matlabie, ewentualnie osobny program napiszę ;)

Czy ktoś z Was korzysta z Matlaba? Jak zrobię kalkulator to chętnie bym go tutaj wrzucił ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene