Ogłoszenie |
Administracja Forum
|
Zamknięty przez: Ozzma Pią 03 Lut, 2012 15:28 |
pomoc w obsłudze skryptu |
Autor |
Wiadomość |
batista1230
Preferowany:
Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 76
|
Wysłany: Wto 31 Sty, 2012 18:27
|
|
pomoc w obsłudze skryptu
|
Witam proszę kogokolwiek o pomoc w skrypcie oto link http://planetfleed.freefo...ion-1-1-t5.html
bardzo proszę o jakąkolwiek instrukcje obsługi albo cokolwiek i przepraszam jak to nie odpowiedni dział |
|
|
|
tracersgta
Preferowany:
Pomógł: 45 razy Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 612 Skąd: mam wiedzieć?
|
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012 09:15
|
|
|
Equipment Upgrade System v1.1
Instructions
Basic configuration.
Create the following elements:
Enhanced Weapon
Enhanced Armor
Enhancement
Fixed Enhancement
Upgrade
0 Slots
1 Slot
2 Slots
3 Slots
4 Slots
5 Slots
(Optional)
TYPE Sword
TYPE Axe
TYPE Lance
TYPE Shield
How to create an Enhanced Weapon/Armor?
Create your weapon/armor with the stats you want. Check the "Enhanced Weapon" element for weapons or "Enhanced
Armor" element for armors.
Chose a number of slots you want available for that weapon/armor and check the corresponding element "# Slots".
How to create an Enhancement?
Enhancements for weapons are weapons, enhancements for armors are armors. Create a weapon/armor, decide the stats that
you want the enhancement to improve in the weapon/armor on which it will be applied by setting the corresponding values
in the database. Then check the "Enhancement" element.
If you want a fixed enhancement, check the "Fixed Enhancement" element as well (NOTE: both "Enhancement" and "Fixed
Enhancement" are needed for fixed enhancements! Setting only the "Fixed Enhancement" element won't work).
To access the Customize Weapon/Armor screen in which you manage enhancements, use a Script Call command with the
code " Kod: | $scene=Scene_Enhance.new | ".
The demo uses the sign event in the map to access the Customize Weapon/Armor screen.
How to create an Upgrade?
Upgrades work similarly to fixed enhancements, in that their effect cannot be reversed, but they don't use slots.
Upgrades for weapons are weapons, upgrades for armors are armors. Create a weapon/armor, Decide the stats that you want
the upgrade to improve in the weapon/armor on which it will be applied by setting the corresponding values in the database.
Then check the "Upgrade" element.
To apply upgrades to weapons/armors, access the Customize Weapon/Armor screen and use the CTRL key to switch
between enhancements and upgrades.
Advanced configuration: configuring weapon/armor types.
You can define types among weapons/armors by using the elements "TYPE <type name>" and assigning them to the
weapons, armors, enhancements and upgrades. For an enhancement (upgrade) to be applicable to a certain type of
weapon/armor it must have the corresponding type element.
If you set Kod: | ALLOW_UNSPECIFIED_TYPE=true | in the configuration, you'll be able to use any enhancement (upgrade) on
unspecified TYPE weapons/armors and unspecified TYPE enhancements (upgrades) on any weapon/armor.
Usage.
In the enhance scene, you can discard weapons/armors by pressing the button/key configured as Z (Default is SHIFT). A
confirmation will be needed.
In the equip and shop scenes, use Z to make the slots appear/disappear in the help window.
How to give the party a weapon/armor with slots already filled with enhancements?
Use a script command like this one:
Kod: | $game_party.gain_weapon(wpn_id, q, [en_ID1, en_ID2,...])
$game_party.gain_armor(armor_id, q, [en_ID1, en_ID2,...]) |
wpn_id is the ID of the weapon
armor_id is the ID of the armor
q is the quantity
[en_ID1, en_ID2,...] is an array containing the IDs of the enhancements. IDs will refer to weapons or armors depending on
the command used. You can also fill, say, only one slot in a 4-slots weapon, in this case just use [en_ID1].
Upgrades that add slots.
The following hashes can be used to define upgrades that add slots when applied to weapons/armors. The format is:
{weapon/armor_upgrade_id => #_of_slots}
SLOT_PLUS_WEAPON_UPGRADES = {42 => 1, 43 => 2, 44 => 3}
SLOT_PLUS_ARMOR_UPGRADES = {38 => 1}
Pomogłem? Daj "Pomógł" ! |
________________________ I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!
Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł"
|
|
|
|
batista1230
Preferowany:
Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 76
|
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012 15:44
|
|
|
Wolał bym popolsku ale jakoś sie to zrobi dzieki |
________________________ SzamanŻycia
|
|
|
|
spartanPAGE
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Gru 2011 Posty: 103 Skąd: Hellada
|
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012 16:31
|
|
|
popolsku? nie znam języka... Podziwiam ludzi którzy władają popolskim... Niestety, ja musze sie zadowolić niemieckim, angielskim, oraz polskim Lecz spróbuje sie nauczyć POPOLSKIEGO |
________________________
Programowanie jest moją pasją. Programuję w C, C++, C#, Javie i Delphi. Jeśli czegoś porzebujesz (związanego z tymi językami), śmiało możesz pisać na PW. |
|
|
|
tracersgta
Preferowany:
Pomógł: 45 razy Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 612 Skąd: mam wiedzieć?
|
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 09:08
|
|
|
Instrukcja była w pobranym pliku w rozszerzeniu .pdf. Ja tylko sformatowałem tekst... |
________________________ I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!
Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł"
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|