Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ozzma
Pią 03 Lut, 2012 15:28
pomoc w obsłudze skryptu
Autor Wiadomość
batista1230 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 76
Wysłany: Wto 31 Sty, 2012 18:27
pomoc w obsłudze skryptu
Witam proszę kogokolwiek o pomoc w skrypcie oto link http://planetfleed.freefo...ion-1-1-t5.html

bardzo proszę o jakąkolwiek instrukcje obsługi albo cokolwiek i przepraszam jak to nie odpowiedni dział
 
 
tracersgta 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 612
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012 09:15
Equipment Upgrade System v1.1
Instructions



Basic configuration.

Create the following elements:

Enhanced Weapon
Enhanced Armor
Enhancement
Fixed Enhancement
Upgrade
0 Slots
1 Slot
2 Slots
3 Slots
4 Slots
5 Slots

(Optional)

TYPE Sword
TYPE Axe
TYPE Lance
TYPE Shield


How to create an Enhanced Weapon/Armor?

Create your weapon/armor with the stats you want. Check the "Enhanced Weapon" element for weapons or "Enhanced
Armor" element for armors.
Chose a number of slots you want available for that weapon/armor and check the corresponding element "# Slots".


How to create an Enhancement?

Enhancements for weapons are weapons, enhancements for armors are armors. Create a weapon/armor, decide the stats that
you want the enhancement to improve in the weapon/armor on which it will be applied by setting the corresponding values
in the database. Then check the "Enhancement" element.

If you want a fixed enhancement, check the "Fixed Enhancement" element as well (NOTE: both "Enhancement" and "Fixed
Enhancement" are needed for fixed enhancements! Setting only the "Fixed Enhancement" element won't work).

To access the Customize Weapon/Armor screen in which you manage enhancements, use a Script Call command with the
code "
Kod:
$scene=Scene_Enhance.new
".
The demo uses the sign event in the map to access the Customize Weapon/Armor screen.


How to create an Upgrade?

Upgrades work similarly to fixed enhancements, in that their effect cannot be reversed, but they don't use slots.
Upgrades for weapons are weapons, upgrades for armors are armors. Create a weapon/armor, Decide the stats that you want
the upgrade to improve in the weapon/armor on which it will be applied by setting the corresponding values in the database.
Then check the "Upgrade" element.
To apply upgrades to weapons/armors, access the Customize Weapon/Armor screen and use the CTRL key to switch
between enhancements and upgrades.


Advanced configuration: configuring weapon/armor types.

You can define types among weapons/armors by using the elements "TYPE <type name>" and assigning them to the
weapons, armors, enhancements and upgrades. For an enhancement (upgrade) to be applicable to a certain type of
weapon/armor it must have the corresponding type element.
If you set
Kod:
ALLOW_UNSPECIFIED_TYPE=true
in the configuration, you'll be able to use any enhancement (upgrade) on
unspecified TYPE weapons/armors and unspecified TYPE enhancements (upgrades) on any weapon/armor.


Usage.

In the enhance scene, you can discard weapons/armors by pressing the button/key configured as Z (Default is SHIFT). A
confirmation will be needed.
In the equip and shop scenes, use Z to make the slots appear/disappear in the help window.


How to give the party a weapon/armor with slots already filled with enhancements?

Use a script command like this one:

Kod:
$game_party.gain_weapon(wpn_id, q, [en_ID1, en_ID2,...])
$game_party.gain_armor(armor_id, q, [en_ID1, en_ID2,...])


wpn_id is the ID of the weapon
armor_id is the ID of the armor
q is the quantity
[en_ID1, en_ID2,...] is an array containing the IDs of the enhancements. IDs will refer to weapons or armors depending on
the command used. You can also fill, say, only one slot in a 4-slots weapon, in this case just use [en_ID1].


Upgrades that add slots.

The following hashes can be used to define upgrades that add slots when applied to weapons/armors. The format is:
{weapon/armor_upgrade_id => #_of_slots}

SLOT_PLUS_WEAPON_UPGRADES = {42 => 1, 43 => 2, 44 => 3}
SLOT_PLUS_ARMOR_UPGRADES = {38 => 1}



Pomogłem? Daj "Pomógł" ;-) !
________________________
I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!

Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł" ;-)
 
 
 
batista1230 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 76
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012 15:44
Wolał bym popolsku ale jakoś sie to zrobi dzieki
________________________
SzamanŻycia
 
 
spartanPAGE 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 103
Skąd: Hellada
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012 16:31
popolsku? nie znam języka... Podziwiam ludzi którzy władają popolskim... Niestety, ja musze sie zadowolić niemieckim, angielskim, oraz polskim ;-( Lecz spróbuje sie nauczyć POPOLSKIEGO
________________________


Programowanie jest moją pasją. Programuję w C, C++, C#, Javie i Delphi. Jeśli czegoś porzebujesz (związanego z tymi językami), śmiało możesz pisać na PW.
 
 
tracersgta 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 612
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 09:08
Instrukcja była w pobranym pliku w rozszerzeniu .pdf. Ja tylko sformatowałem tekst...
________________________
I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!

Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł" ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene