Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Czw 08 Mar, 2012 00:53
HEELP!
Autor Wiadomość
filipek32 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 76
Skąd: Z tąd
Wysłany: Sob 18 Lut, 2012 23:59
HEELP!
Spoiler:

if Input.trigger?(Input::C)
case @command_window.index
when 0
command_new_game
when 1
command_continue
when 2
Sound.play_decision
$scene = Scene_Credits
.new
when 3
command_shutdown
end
end
end


co znaczy to na czerwono i to na zielono ? ;<
________________________

 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012 00:07
Nie jestem mistrzem skrypcenia, ale zdaje się że na logikę gdy klikniesz opcję trzecią(when 2), to usłyszysz dźwięk "decision" a potem zadziała "Scene_Credits", czyli zdaje się - odegra się filmik. :I
 
 
filipek32 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 76
Skąd: Z tąd
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012 00:09
Jaki filmik ?
Czy musze ten filmik gdzieś wgrać?
jak tak to gdzie?
:D
A można zrobić tak że po naciśnięciu "samouczek" pojawi się obrazek ?
________________________

 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012 00:12
A bo pomyślałem że użyłeś skryptu zmienionego przez Ayene z filmikiem :-P
Jeżeli masz skrypt z początku tematu, to POWINIEN pojawić się obrazek, sam używałem tego skryptu.

Rozumiem że zrobiłeś to:
Spoiler:

Kod:
  # Umieść obrazki w folderze Graphics/System
  #&#65288; Komenda [ "niepodświetlona" , "podświatlona" ] &#65289;

 
 
filipek32 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 76
Skąd: Z tąd
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012 00:15
Dobra więc problem jest większy !
(zamiast samouczek zmieniłem na sterowanie :D)
Chce mieć tak:
Nowa gra
Kontynuuj
Sterowanie
Wyjdź z gry
----
a mam tak:


Uploaded with ImageShack.us
i chce żeby były 4 opcje a nie 3 !!!! :!:
i że po naciśnięciu Sterowanie wyświetlił by się obrazek z insturkcją sterowania którą zrobie w gimpie :D

Mój skrypt :
Spoiler:



#==============================================================================
# Nowy ekran tytułowy by Parasite
# Tłumaczenie i korekta by Ayene
#------------------------------------------------------------------------------
# Skrypt zmienia wygląd ekranu tytułowego - poszczególne komendy są w postaci
# obrazków, które się podświetlają.
#
# Umieść skrypt nad Main. Konfiguracja poniżej.
#==============================================================================

# --------------------------- POCZĄTEK SKRYPTU -------------------------------
module PARA_TITLE_CUSTOM
# ---------------------------- POCZĄTEK EDYCJI -------------------------------
# Obrazkowy ekran tytułowy (true / false)
IMG_MENU = true

#---Ekran obrazkowy - grafika komend---

# Umieść obrazki w folderze Graphics/System
#( Komenda [ "niepodświetlona" , "podświatlona" ] )

# Nowa gra
IMG_NEWGAME = ["newgame","newgame_active"]
IMG_NEWGAME_X = 305 # Współrzędne poziome (x)
# wzór na wyśrodkowanie komendy w poziomie: (544 - szerokość obrazka) / 2
IMG_NEWGAME_Y = 100 # Współrzędne pionowe (y)

# Kontynuacja
IMG_CONTINUE = ["continue","continue_active"]
IMG_CONTINUE_X = 305 # Współrzędne poziome (x)
IMG_CONTINUE_Y = 150 # Współrzędne pionowe (y)

# Sterowanie
IMG_STEROWANIE = ["sterowanie","sterowanie_active"]
IMG_STEROWANIE_X = 305 # Współrzędne poziome (x)
IMG_STEROWANIE_Y = 200 # Współrzędne pionowe (y)

# Koniec
IMG_SHUTDOWN = ["shutdown","shutdown_active"]
IMG_SHUTDOWN_X = 305 # Współrzędne poziome (x)
IMG_SHUTDOWN_Y = 250 # Współrzędne pionowe (y)

# Sposób wyświetlania, gdy nie ma zapisu( 0 - podświetlenie / 1 - brak)
LOAD_DISABLED_TYPE = 1

# Nie ma kontynuuj (nie ma żadnego zapisu)
IMG_CONTINUE_DISABLED = ["continue_disabled","continue_disabled_active"]

# Sposób mieszania ( 0 - normalny / 1 - dodawanie / 2 - odejmowanie )
BLEND_TYPE = 0

#---Konfiguracja, gdy nie wybrano ekranu obrazkowego---

# Ukrycie ramki w oknie komend ( true / false )
WINDOW_TRANS = false
# Przezroczystość okna (0 ~ 255)
WINDOW_OPACITY = 160

# Szerokość okna
WINDOW_WIDTH = 172
# Położenie okna ( 0:współrzędne / 1:lewo / 2:środek / 3:prawo )
WINDOW_ALIGN = 3
# Położenie w poziomie (gdy wybrano 'współrzędne')
WINDOW_POS_X = 0
# Pionowe położenie okna ( 0:współrzędne / 1:góra / 2:środek / 3:dół )
WINDOW_VALIGN = 0
# Położenie w pionie (gdy wybrano 'współrzędne')
WINDOW_POS_Y = 88
# ----------------------------- KONIEC EDYCJI --------------------------------
end


# -----------NIE EDYTUJ PONIŻEJ, CHYBA ŻE WIESZ CO ROBISZ ^^------------------
#==============================================================================
# ■ Scene_Title
#==============================================================================

class Scene_Title < Scene_Base
#--------------------------------------------------------------------------
# Tworzenie okna z komendami
#--------------------------------------------------------------------------
def create_command_window
s1 = Vocab::new_game
s2 = Vocab::continue
s3 = "Sterowanie"
s4 = Vocab::shutdown
w = PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_WIDTH
@command_window = Window_Command.new(w, [s1, s2, s3, s4])
@command_window.x = (544 - @command_window.width) / 2
@command_window.y = 288
if @continue_enabled
@command_window.index = 1
else
@command_window.draw_item(1, false)
end
@command_window.openness = 0
if PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_MENU
@command_window.opacity = 0
@command_window.contents_opacity = 0
create_img_command_window
else
change_window_visual
end
@command_window.open
end
#--------------------------------------------------------------------------
# Zmiana wyglądu okna
#--------------------------------------------------------------------------
def change_window_visual
if PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_TRANS
@command_window.opacity = 0
else
@command_window.back_opacity = PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_OPACITY
end
case PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_ALIGN
when 0
@command_window.x = PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_POS_X
when 1
@command_window.x = 0
when 2
@command_window.x = ( 544 - @command_window.width ) / 2
when 3
@command_window.x = 544 - @command_window.width
end
case PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_VALIGN
when 0
@command_window.y = PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_POS_Y
when 1
@command_window.y = 0
when 2
@command_window.y = ( 416 - @command_window.height ) / 2
when 3
@command_window.y = 416 - @command_window.height
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# Tworzenie obrazkowych komend
#--------------------------------------------------------------------------
def create_img_command_window
sprite1 = Sprite.new
sprite1.x = PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_NEWGAME_X
sprite1.y = PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_NEWGAME_Y
sprite1.blend_type = PARA_TITLE_CUSTOM::BLEND_TYPE
sprite2 = Sprite.new
sprite2.x = PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_CONTINUE_X
sprite2.y = PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_CONTINUE_Y
sprite2.blend_type = PARA_TITLE_CUSTOM::BLEND_TYPE
sprite3 = Sprite.new
sprite3.x = PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_STEROWANIE_X
sprite3.y = PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_STEROWANIE_Y
sprite3.blend_type = PARA_TITLE_CUSTOM::BLEND_TYPE
sprite4 = Sprite.new
sprite4.x = PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_SHUTDOWN_X
sprite4.y = PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_SHUTDOWN_Y
sprite4.blend_type = PARA_TITLE_CUSTOM::BLEND_TYPE
@command_sprites = [sprite1, sprite2, sprite3]
@command_bitmaps = [PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_NEWGAME, PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_CONTINUE,PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_STEROWANIE, PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_SHUTDOWN]
if @continue_enabled
select_img_item(1)
else
case PARA_TITLE_CUSTOM::LOAD_DISABLED_TYPE
when 0
@command_sprites[1].opacity = 100
when 1
@command_bitmaps[1] = PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_CONTINUE_DISABLED
end
select_img_item(0)
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# Odświeżanie
#--------------------------------------------------------------------------
def update
super
@command_window.update
if PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_MENU
if Input.repeat?(Input::UP) or Input.repeat?(Input::DOWN)
select_img_item(@command_window.index)
end
end
if Input.trigger?(Input::C)
case @command_window.index
when 0
command_new_game
when 1
command_continue
when 2
command_sterowanie
when 3
command_shutdown
end
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# Wybór komendy obrazkowej
#--------------------------------------------------------------------------
def select_img_item(index)
case index
when 0
@command_sprites[0].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[0][1])
@command_sprites[1].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[1][0])
@command_sprites[2].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[2][0])
when 1
@command_sprites[0].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[0][0])
@command_sprites[1].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[1][1])
@command_sprites[2].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[2][0])
when 2
@command_sprites[0].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[0][1])
@command_sprites[1].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[1][0])
@command_sprites[2].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[2][0])
when 3
@command_sprites[0].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[0][0])
@command_sprites[1].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[1][0])
@command_sprites[2].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[2][1])
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# Zamknięcie
#--------------------------------------------------------------------------
def dispose_command_window
@command_window.dispose
if @command_sprites != nil
@command_sprites[0].dispose
@command_sprites[1].dispose
@command_sprites[2].dispose
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# Otwarcie okna z komendami
#--------------------------------------------------------------------------
def open_command_window
if PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_TRANS
@command_window.openness = 255
end
@command_window.open
begin
@command_window.update
Graphics.update
end until @command_window.openness == 255
end
#--------------------------------------------------------------------------
# Zamknięcie okna z komendami
#--------------------------------------------------------------------------
def close_command_window
if not(PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_TRANS)
@command_window.close
begin
@command_window.update
Graphics.update
end until @command_window.openness == 0
end
end
end
# ---------------------------KONIEC SKRYPTU----------------------------------


HELP!
________________________

 
 
filipek32 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 76
Skąd: Z tąd
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012 00:16
Spoiler:


# Umieść obrazki w folderze Graphics/System
#( Komenda [ "niepodświetlona" , "podświatlona" ] )


tzn. chce to zrobić.. chce że jak nacisne "sterowanie" to wyświetli się obrazek :)
________________________

 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012 00:38
No jak u mnie pokazuje że jest problem ze "Scene_Credits" :-P tyle że takiego czegoś w ogóle nie ma. Ten skrypt w ogóle jest cały? :co:

Proponuję poczekać ci do jutra, aż zobaczy to ktoś, kto rozumie o co w tym bałaganie chodzi :-P dla mnie niestety takie połączenie skryptów jest dosyć trudne. :I
 
 
filipek32 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 76
Skąd: Z tąd
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012 00:43
No cały, cały ;P
Przecież nie dałem go pół :D
Noo okej.. tyle że nie bardzo mi się chce czekać :D
________________________

 
 
przemusiek25 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 84
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012 14:36
A więc po kolei:
Skrypt w temacie, to nie jest skrypt, dokładnie dodatek, który nie wiem gdzie i kto kazał ci wkleić. Dodatek ten dodaje tzw. Listę Płac do Title Menu.
Dodatek który podałeś wklej do Scene_Title w linijkach od 65 do 75, zamiast:

Kod:
 
    if Input.trigger?(Input::C)
      case @command_window.index
      when 0    #New game
        command_new_game
      when 1    # Continue
        command_continue
      when 2    # Shutdown
        command_shutdown
      end
    end
  end


Ale nadal musisz mieć: $scene = Scene_Credits.new
Więc musisz mieć wgrany skrypt ten:
http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2248
W tym skrypcie skonfigurujesz credits.
Ale to nie wszystko, w linijkach od 150 do 164 musisz zmienić skrypt, aby pojawiało się to w Menu Title. Dla ułatwienia napiszę co trzeba zamienić na co:
Zamień:
Kod:
    s1 = Vocab::new_game
    s2 = Vocab::continue
    s3 = Vocab::shutdown
    @command_window = Window_Command.new(172, [s1, s2, s3])

Na:
Kod:
    s1 = Vocab::new_game
    s2 = Vocab::continue
    s3 = "Autorzy Gry"
    s4 = Vocab::shutdown
    @command_window = Window_Command.new(172, [s1, s2, s3, s4])


Tekst Autorzy Gry możesz zmienić, ale zostaw cudzysłów. I w taki sposób dodałeś sobie
Creditsy do gry.

O tym jak wkleić Obrazek ze sterowaniem napisze w poście poniżej bo szczerze mówiąc już
się trochę gubię.
 
 
przemusiek25 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 84
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012 14:58
Jeśli chodzi o picture w grze... próbuje dowiedzieć się jak pokazać obrazek skryptowo już od pewnego czasu, dzisiaj także podjąłem te próbę i nadal nie wiem.
Ale aby nie zostawić ciebie "na lodzie" polecam ściągną sobie Wora Script Pack:
http://www.mediafire.com/...iftbox_2008.rar

Znajduje się tam skrypt nazwany Extra Title Screen Button
Dodaje od możliwość po naciśnięciu określonym przycisków otworzyć obrazek, lub przejść do mapy wprowadzającej, Do paczki dołączone jest Demo, więc powinno być ci łatwiej to zrozumieć.

Kiedyś może przetłumaczę ten skrypt i umieszczę na forum, ale jak na razie o tym nie myślę.
 
 
filipek32 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 76
Skąd: Z tąd
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012 15:09
No, noo napracowałeś się, doceniam to ^_^
Słuchaj, nie koniecznie to musi być też obrazek (wiem, wiem mogłem to wyżej napisać ;-( )
Może być nawet jakiś dokument tekstowy, nie wiem byle co, byle by wyświetlało napisy i obrazki itp. ;)
________________________

 
 
przemusiek25 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 84
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012 15:33
Cytat:
... nawet jakiś dokument tekstowy, nie wiem byle co, byle by wyświetlało napisy i obrazki itp


W tym niestety już ci nie pomogę, próbowałem już na różne sposoby ale niestety z nie powodzeniem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene