Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
[Tutorial] Serwer na RPGVX
Autor Wiadomość
szamanjogggi 



Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 25
Skąd: Łodygowice :D
Wysłany: Sob 03 Mar, 2012 13:49
[Tutorial] Serwer na RPGVX
Witam! Przedstawię Wam poradnik za pomocą którego postawicie swój własny serwer, który nie potrzebuje 5GB RAM czy też bardzo szybkiego procesora.

A więc zaczynamy! :)

Pobieramy Clienta i serwer www.mediafire.com/?sd3cn4clc35i4co
(W razie wygaśnięcia linku pisać PW lub GG: 9191515)
Wypakowujemy. W Folderze "VX Client" znajdują się 2 foldery "Client" i "server".
Aby edytować nasze mapy, charty itd. wchodzimy do "Client" i otwieramy "game".
Jest kilka początkowych map już stworzonych. Można je dogodnie edytować. Jeżeli mamy już swoją grę (osobno stworzoną) a chcemy na niej postawić ten serwer to wystarczy otworzyć Swój projekt i kopiować kolejno mapy. Gdy już skończymy bawienie się w tworzenie map i charów, możemy przejść do następnego kroku, czyli edycja skryptów. Poniżej jest przeze mnie spolszczony skrypt, który prowadzi nas przez logowanie, rejestrację, i wyświetlanie "nowinek" zamieszczonych na serwie przez Admina.


Kod:
#==============================================================================
# ** Impostazioni
#==============================================================================

module Network_Data
                      # IP              # Port   # Display
  SERVERS           = [
                      ["5.241.193.19" ,50000 , "Serwer lokalny"],
#                     ["ip"        ,porta , "Nome sul display"],
#                     ["ip"        ,porta , "Nome sul display"],
#                     ["ip"        ,porta , "Nome sul display"],
                      ]
 
  NOMOTD = ""
  MAX_USER_LETTERS  = 10            #Meglio non superare 10
  MAX_PASS_LETTERS  = 10            #Meglio non superare 10
  Password_Display = false
 
  REGISTER_TITLE    = "Rejestracja"
  REGISTERING_TITLE = "Stan"
  REGISTER_STATUS   = "Oczekiwanie..."
  REGISTER_ERROR    = "Wyczyść wszystkie pola"
  REGISTER_DENIED   = "Użytkownik już istnieje"
  REGISTERED        = "Zakończono!"
 
  REGISTER_BUTTON   = "Rejestruj"
  LOGIN_BUTTON      = "Zaloguj"
  EXIT_BUTTON       = "Wyjdź"
  RETURN_BUTTON     = "Powrót"
 
  USERNAMETXT       = "ID: "
  PASSWORDTXT       = "Hasło: "
 
  MOD_ERROR         = "Error: MOTD non avabile!"
  UNEXPECTLOGERR    = "Nieznany błąd Logowania"
  NOTAUTH           = "Serwer niedostępny, powtórz"
  USERTFAIL         = "Test Użytkownika - niepowodzenie"
 
  LOGIN_TITLE       = "Zaloguj"
  LOGIN_USERERROR   = "Błąd w ID lub haśle"
  LOGIN_PASSERROR   = "Błąd w ID lub haśle"
  LOGIN_STATUS      = "Połączenie z serwerem..."
  LOGIN_STATUS2     = "Autentyczność poprawna!"
  LOGIN_FILLERROR   = "Błąd łączenia"
 
  BLINK             = false
  BLINKBUT          = false
 
  # 0 = Maschio
  # 1 = Femmina
              #M,F   # CLASSES ID
  Character      = [0,1],[0,1,2,3,4,5,6]
 # Character_Face = [0,1],[0,1,2,3,4,5,6]
  #[SESSO,CLASSE] = [NOME_CHARACTER,ID_CHARACTER]
  Character[0][0] = ["Actor1",0],["Actor1",7]
  Character[0][1] = ["Actor1",2],["Actor1",6]
  Character[0][2] = ["Actor2",2],["Evil",6]
  Character[0][3] = ["Actor2",4],["Actor2",6]
  Character[0][4] = ["Actor1",4],["People4",6],["People4",7]
  Character[0][5] = ["Actor3",0],["Evil",0]
  Character[0][6] = ["Actor3",2],["Evil",2],["Evil",3]
 
  Character[1][0] = ["Actor1",1]
  Character[1][1] = ["Actor1",3]
  Character[1][2] = ["Actor2",3],["Actor2",0],["Actor2",1]
  Character[1][3] = ["Actor2",7],["Actor2",5]
  Character[1][4] = ["Actor1",4],["People4",6],["People4",7]
  Character[1][5] = ["Actor3",1]
  Character[1][6] = ["Actor3",3],["Evil",2],["Evil",3]
Character_Face = Character
end


Ten skrypt podmieniacie zamiast oryginalnego. Znajduje się on jako czwarty od góry "Network_Data". Teraz powiem o bardzo ważnej rzeczy! W tym skrypcie należy wpisać swoje IP internetu z jakiego korzystasz (metoda nie sprawdzona) lub z IP Hamaczi (jeżeli używasz hamaczi jako nośnik IP to pamiętaj aby zawsze mieć go włączonego gdy próbujesz odpalić serwer)! (Hamaczi można pobrać z dobreprogramy.pl) Czyli:
Kod:
#==============================================================================
# ** Impostazioni
#==============================================================================

module Network_Data
                      # IP              # Port   # Display
  SERVERS           = [
                      ["[color=cyan]5.241.193.19[/color]" ,50000 , "Serwer lokalny"]

W miejscu wyżej należy wpisać IP. Dzięki temu masz Client gry będzie wiedział do jakiego serwera ma się połączyć. Zapisujemy i przechodzimy do foldery "server". Widać tam trzy konki "User", plik którego nie ruszamy i oczywiście nasz serwer. Klikamy na ów serwer, jak widać nie jest on skomplikowany... Mamy trzy rubryki "server", "swith & variabili" oraz "variables". My zainteresujemy się tylko "server". Jak widać jest on po włosku, ale to nam nie przeszkadza :) W tabelce "Nome server" wpisujemy nazwę naszego serwera "czyli na przykład "Kotek". W tabelce "Porta server" wpisujemy IP z hamczi lub naszego internetu (lepiej jeżeli będzie to hamaczi). W tabelce "Modt server" wpisujemy jakąś wiadomoś która zostanie wyświetlana użytkownikom przez zalogowaniem np. "Dziś rozpoczynamy beta testy" i dajemy "Apri serwer". Nasz serwer już ruszył, teraz musimy sprawdzić czy jego działanie jest poprawne... Wchodzimy do folderu naszej gry i klikamy "Game" - konia z szach. Wyskoczy nam onko "Serwer lokalny" i "Esci" (wyjdź). Jeśli po naciśnięciu "Serwer lokalny" nie wyskoczy żaden błąd, to oznacza, że dobrze skonfigurowaliśmy wszystko.
Teraz przechodzimy strzałkami w prawo do "rejestruj" (nie widać gzie jest kursor, jeśli komuś się chce bawić w skryptach to niech dopisze jakiś kursor). Wpisujemy ID i hasło po czym "rejestruj". No i mamy pierwsze konto! :D Wbijamy, robimy postać i gramy :) (Przy robieniu postaci można wszystko zmieniać w bazie danych naszej gry, folderach [twarze] i skryptach [jeżeli nie chcemy jakiegoś wyboru np. zmiany wyglądu twarzy bądź płci]) Jedyny błąd na tym serwie to problem z odświeżaniem i wyborem pomiędzy "kobietą a "mężczyzną" - wywala jeśli chcemy zmienić.
To chyba wszystko co wiem. Życzę miłego tworzenia i wielu użytkowników!
Aaa zapomniałem dodać. Jeśli chcemy aby ktoś do nas wbił, to posyłamy tej osobie naszego Clienta ze zmienionym IP na nasze, oraz ta osoba musi być podłączona do naszej sieci Hamaczi. No to teraz wszystko...

W razie pytań pisać! (Jeżeli pomogłem, to prosiłbym o "pomógł" :D)
 
 
 
TonyAlone 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 2
Wysłany: Sro 28 Mar, 2012 17:38
Co mam zrobic bo mi nie działa?
Pisze mi;
Script 'TCPSocket' line 45: TypeError Occurred
nil is not a symbol
________________________
+--*--+
Zapraszam na mój kanał YouTube
http://www.youtube.com/user/662tony?feature=mhee
 
 
Root'N 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 16
Skąd: Kraków :)
Wysłany: Sob 31 Mar, 2012 14:19
Yyyyyyy!... Yyy? Łołołoo... Error!

Spoiler:

________________________
Poffraczam! Nikt mnie nie zna, ale co tam...
 
 
szamanjogggi 



Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 25
Skąd: Łodygowice :D
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012 23:06
TonyAlone napisał/a:
Co mam zrobic bo mi nie działa?
Pisze mi;
Script 'TCPSocket' line 45: TypeError Occurred
nil is not a symbol


Client nie może podłączyć się pod hamaczi. Upewnij się czy dobrze przepisałeś IP hamaczi (Oraz czy jest włączone). Jeśli to nie pomoże, to prawdopodobnie Client i Maker nie jest kompatybilny.
 
 
 
szamanjogggi 



Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 25
Skąd: Łodygowice :D
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012 23:07
Valdali napisał/a:
Cytat:

W razie pytań pisać! (Jeżeli pomogłem, to prosiłbym o "pomógł" :D)


ŻAL! ŻAL! ŻAL! :kable:
dla twoje zas... szanownej wiadomości ty jako twórca tematu nie możesz od nikogo otrzymać "pomógł"... aż sie kiszki skręcają... po raz enty?!


Bez komentarza... A mam prawo tego nie wiedzieć?!
 
 
 
Abercjusz 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 89
Skąd: Aeitlan
Wysłany: Nie 29 Kwi, 2012 18:11
double post...również bez komentarza...
________________________
~Aktualne Projekty Wiecznoproblemoultimowicza;)~
Telheranei
:elf: :paladyn: :ork:
 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 07 Lip, 2012 20:09
Można jeszcze raz wrzucić?
 
 
 
szamanjogggi 



Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 25
Skąd: Łodygowice :D
Wysłany: Wto 10 Lip, 2012 17:20
Wrzucę pliki jak znajdę stronkę gdzie je znalazłem, ponieważ miałem format dysku i wszystko wykasowane :/
 
 
 
Fir3 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 12
Skąd: Cyberpunk
Wysłany: Wto 10 Lip, 2012 17:46
Wejdzie może z kilka osób i na dodatek będzie często wywalało błędy, nie ta technologia żeby tworzyć w tym mmorpg, można próbować chociaż szczerze wątpie żeby w ogóle weszło więcej niż 10 graczy bez żadnych błędów.

Pozdrawiam ;-)
________________________
Pomagam z:
-Javą
-RMVX
-Skryptami(niektórtymi)
-Systemami OS
-Nauką c#/c++ i Javą

I oczywiście lubię pogadać ;-)
 
 
Goitek 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 5
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012 12:37
Niby działa ale:
-Nie działa mi skrypt ABS,
-Ludziki z moim wyglądem spawnują się w jednym miejscu chociaż gram sam.
Czemu tak jest?
 
 
piotr1996 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 6
Wysłany: Pon 20 Sie, 2012 22:32
szamanjogggi,
Link wygasł
 
 
TheBrave 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 2
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012 00:44
Juz kiedys sprawdzalem, nie radze z tego korzystac, juz lepiej sobie sciagnac darmowy silnik np. Eclipse stworzony do robienia mmorpgow :)

Po pierwsze, zaden skrypt np. na bestariusz czy zmiane koloru broni nie bedzie dzialal.
Po drugie oprocz ip trzeba podac jeszcze port czego autor juz nie powiedzial (3306 to port)
Po Trzecie, nikt sie do ciebie nie polaczy chyba ze wyslesz mu WSZYSTKIE pliki lacznie z Server, Client.
Po czwarte, Nikt sie nie zarejestruje ani nie utworzy postaci (Brak bazy danych pod nasz adres ip) Chyba ze bedziemy mieli serwer dedykowany.
Po Piate, Server i Client dzialaja tylko na najstarszej wersji + chyba tylko angielskiej.

Narazie to tyle, moge jeszcze wymieniac minusy ale po co ?
 
 
HPfan880 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 32
Skąd: Wołów
Wysłany: Sob 15 Gru, 2012 14:26
szamanjogggi,
Wygasł link. Mogę prosić o ponowne wrzucenie na serwis?
________________________
Uwielbiam batcha :-)
Więc jak ktoś potrzebuje np. Pilota do gry to śmiało pisać do mnie :)
-----------------------------------------------------------Jak mnie obrazisz to:
$scene_GameOver :-)

Aktualny Projekt: End Adventure
Program: Notatnik :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene