Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 52 Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2012 23:05
Idziemy na ryby - Prosta Zręcznościówka.
Witam wszystkich! - to mój pierwszy poradnik i... oceniajcie go w skali 1 do 10.
Zapewne znacie już dwie metody rybołówstwa. Pierwszy sposób to skrypt, a drugi to losowanie wartości zmiennej, od czego będzie zależało czy złowiliśmy coś, czy nie. Tutaj przedstawię jeszcze jeden sposób.
Będziesz potrzebować:
- char'a ryby z przedrostkiem $! w nazwie.
- skrypt "Zdarzenia chodzące po wodzie" (jest niżej).
Skrypt
Spoiler:
Kod:
#========================================================================
# Zdarzenia chodzące po wodzie
# by Ayene
# 21.03.2010
# www.ultimateam.pl
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
# Skrypt umożliwia przede wszystkim poruszanie się zdarzeń po wodzie.
# Wpierw krótkie wyjaśnienie:
# Domyślnie łódka (boat) porusza się po wodzie płytkiej (jaśniejsza niebieska),
# statek (ship) pływa po wodzie głębokiej i płytkiej, a zepelin (airship) porusza się
# wszędzie (nie może tylko lądować na wodzie).
#
# Ustawianie chodzenia po wodzie zdarzeniom odbywa się zgodnie z powyższą zasadą.
# Wpisując komentarz w zdarzeniu:
# \boat - zdarzenie będzie się poruszać jak łódka
# \ship - analogicznie do statku
# \air - będzie chodzić po wszystkim
#
# Komentarz jest pobierany z aktualnej strony zdarzenia.
#
# Skrypt umożliwia również chodzenie po wodzie drużynie. Wystarczy włączyć
# przełącznik zadeklarowany poniżej.
#========================================================================
# Instalacja: Wystarczy umieścić nad Main
#========================================================================
module Ayene
UM_SWITCH = 20 # przełącznik, który umożliwia chodzenie drużynie po wodzie
end
#========================================================================
class Game_Map
def airship_passable?(x, y)
return passable?(x, y, 0x10)
end
def player_passable?(x, y)
if $game_switches[Ayene::UM_SWITCH]
return passable?(x, y, 0x10)
else
return passable?(x, y)
end
end
end
#========================================================================
class Game_Character
alias ayene_wat_pas_gamchar_pas? passable?
def passable?(*args)
return false if collide_with_characters?(*args) unless (@through or debug_through?)
return $game_map.airship_passable?(*args) if @airship_object
return $game_map.ship_passable?(*args) if @ship_object
return $game_map.boat_passable?(*args) if @boat_object
ayene_wat_pas_gamchar_pas?(*args)
end
end
#========================================================================
class Game_Event < Game_Character
alias ayene_wat_pas_gameve_init initialize
alias ayene_wat_pas_gameve_setup setup
def setup(new_page)
@page = new_page
if @page != nil
if @page.list[0].code == 108
@boat_object = @page.list[0].parameters[0][/\\BOAT/i] != nil
@ship_object = @page.list[0].parameters[0][/\\SHIP/i] != nil
@airship_object = @page.list[0].parameters[0][/\\AIR/i] != nil
end
end
ayene_wat_pas_gameve_setup(new_page)
end
end
#========================================================================
class Game_Player < Game_Character
def map_passable?(*args)
case @vehicle_type
when 0
return $game_map.boat_passable?(*args)
when 1
return $game_map.ship_passable?(*args)
when 2
return true
else
return $game_map.player_passable?(*args)
end
end
end
Skrypt wklejamy nad "Main", czyli tak jak zawsze.
Teraz tworzymy zdarzenie w którym ustawiamy tak:
Na czerwono jest zaznaczony komentarz (\boat). Jeżeli jest tak jak na zdjęciu, to zdarzenie będzie pływać jak łódka, czyli tylko po "płyciznach".
Jeżeli byłoby \ship, zdarzenie poruszałoby się jak statek.
W pozostałych elipsach zaznaczyłem parametry, na które trzeba zwrócić uwagę, ale wszyscy wiedzą co oznaczają.
Możemy oczywiście zmieniać wszystkie parametry zależnie od waszej woli.
Naprawdę warto dodać taką mini-gierkę do naszego projektu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum