Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Idziemy na ryby - Prosta Zręcznościówka.

Jaki jest według Ciebie ten tutek?
Świetny!
100%
 100%  [ 1 ]
Bardzo dobry.
0%
 0%  [ 0 ]
Dobry...
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 1
Wszystkich Głosów: 1

Autor Wiadomość
Pawelsar1 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
  Wysłany: Nie 01 Kwi, 2012 23:05
Idziemy na ryby - Prosta Zręcznościówka.
Witam wszystkich! - to mój pierwszy poradnik i... oceniajcie go w skali 1 do 10.

Zapewne znacie już dwie metody rybołówstwa. Pierwszy sposób to skrypt, a drugi to losowanie wartości zmiennej, od czego będzie zależało czy złowiliśmy coś, czy nie. Tutaj przedstawię jeszcze jeden sposób.
Będziesz potrzebować:
- char'a ryby z przedrostkiem $! w nazwie.
- skrypt "Zdarzenia chodzące po wodzie" (jest niżej).

Skrypt
Spoiler:

Kod:

#========================================================================
#  Zdarzenia chodzące po wodzie
#  by Ayene
#  21.03.2010
www.ultimateam.pl
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
# Skrypt umożliwia przede wszystkim poruszanie się zdarzeń po wodzie.
# Wpierw krótkie wyjaśnienie:
# Domyślnie łódka (boat) porusza się po wodzie płytkiej (jaśniejsza niebieska),
# statek (ship) pływa po wodzie głębokiej i płytkiej, a zepelin (airship) porusza się
# wszędzie (nie może tylko lądować na wodzie).
#
# Ustawianie chodzenia po wodzie zdarzeniom odbywa się zgodnie z powyższą zasadą.
# Wpisując komentarz w zdarzeniu:
# \boat - zdarzenie będzie się poruszać jak łódka
# \ship - analogicznie do statku
# \air - będzie chodzić po wszystkim
#
# Komentarz jest pobierany z aktualnej strony zdarzenia.
#
# Skrypt umożliwia również chodzenie po wodzie drużynie. Wystarczy włączyć
# przełącznik zadeklarowany poniżej.
#========================================================================
# Instalacja: Wystarczy umieścić nad Main
#========================================================================
module Ayene
  UM_SWITCH = 20  # przełącznik, który umożliwia chodzenie drużynie po wodzie
end

#========================================================================
class Game_Map
  def airship_passable?(x, y)
    return passable?(x, y, 0x10)
  end
 
  def player_passable?(x, y)   
    if $game_switches[Ayene::UM_SWITCH]
      return passable?(x, y, 0x10)     
    else
      return passable?(x, y)
    end     
  end
end

#========================================================================
class Game_Character
 
  alias ayene_wat_pas_gamchar_pas? passable?
 
  def passable?(*args)
    return false if collide_with_characters?(*args) unless (@through or debug_through?)
    return $game_map.airship_passable?(*args) if @airship_object
    return $game_map.ship_passable?(*args) if @ship_object
    return $game_map.boat_passable?(*args) if @boat_object
    ayene_wat_pas_gamchar_pas?(*args)
  end
end

#========================================================================
class Game_Event < Game_Character
  alias ayene_wat_pas_gameve_init initialize
  alias ayene_wat_pas_gameve_setup setup
 
  def initialize(*args)   
    @boat_object = false
    @ship_object = false
    @airship_object = false
    ayene_wat_pas_gameve_init(*args)
  end
 
  def setup(new_page)
    @page = new_page
    if @page != nil       
      if @page.list[0].code == 108
        @boat_object = @page.list[0].parameters[0][/\\BOAT/i] != nil
        @ship_object = @page.list[0].parameters[0][/\\SHIP/i] != nil
        @airship_object = @page.list[0].parameters[0][/\\AIR/i] != nil
      end     
    end   
    ayene_wat_pas_gameve_setup(new_page)
  end
end

#========================================================================
class Game_Player < Game_Character
  def map_passable?(*args)
    case @vehicle_type
    when 0
      return $game_map.boat_passable?(*args)
    when 1
      return $game_map.ship_passable?(*args)
    when 2
      return true
    else     
      return $game_map.player_passable?(*args)
    end
  end
end

Skrypt wklejamy nad "Main", czyli tak jak zawsze.



Teraz tworzymy zdarzenie w którym ustawiamy tak:




Na czerwono jest zaznaczony komentarz (\boat). Jeżeli jest tak jak na zdjęciu, to zdarzenie będzie pływać jak łódka, czyli tylko po "płyciznach".
Jeżeli byłoby \ship, zdarzenie poruszałoby się jak statek.

W pozostałych elipsach zaznaczyłem parametry, na które trzeba zwrócić uwagę, ale wszyscy wiedzą co oznaczają.

Możemy oczywiście zmieniać wszystkie parametry zależnie od waszej woli.
Naprawdę warto dodać taką mini-gierkę do naszego projektu.

Tu macie Link do filmiku. Jeżeli wiecie jak włączyć HTML, piszcie!
http://img7.imageshack.us/img7/954/yqm.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene