Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Paski HP przeciwników
Autor Wiadomość
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012 19:51
Paski HP przeciwników
~ Basic Enemy HP Bars ~


Krótki opis:
Skrypt wyświetla nam nad/pod przeciwnikami bardzo ładne paski pokazujące ich życie. Możemy ustalać ich długość, szerokość, kolor, możemy włączać i wyłączać wyświetlanie wartości liczbowych, etc.

Autor:
V.M. & D.T.

Tłumaczenie:
Angius

Skrypt:
Spoiler:

Kod:
## Basic Enemy HP Bars ##
# Dodaje łatwe do dostosowania paski HP przeciwników. Zobacz konfigurację
# po więcej szczegółów.
#
# Użytkowania: Plug'n'Play.
#------#
#-- Script by: V.M of D.T
#--- Używaj gdzie chcesz, byleby były creditsy

class Window_HPBar < Window_Base
  #-----#
  #Ustawia kolor paska: (wartości w RGB, 0-255)
  #-----#
  COLOR_OUTSIDE = Color.new(  0,  0,  0)  #Ramka paska
  COLOR_INSIDE  = Color.new(255,255,255)  #Baza paska
  COLOR_BACK    = Color.new(  0,  0,  0)  #Tło paska
  COLOR_HP        = Color.new(250, 50, 50)  #Pierwszy kolor gradientu paska
  COLOR_HP2      = Color.new(150, 30, 30)  #Drugi kolor gradientu paska
  #-----#
  #Ustawia parametry paska
  #-----#
  BAR_HEIGHT    = 8        #Wysokość paska (5 lub więcej)
  BAR_WIDTH      = 75      #Długośc paska (5 lub więcej)
  #-----#
  #Ustawia położenie paska
  #-----#
  X_OFFSET        = -35   #Przesunięcie względem osi X
  Y_OFFSET        = 0     #Przesunięcie względem osi Y
  ABOVE_MONSTER = true    #True - pasek nad battlerem, false - pod
  #-----#
  #Ustawia wartości numeryczne pasków
  #-----#
  DISPLAY_NUMBER= false   #True by wyświetlić HP liczbowo
  SHOW_ABSOLUTE = false   #True dla liczby całkowitej, false dla procentowej wartości
  DISPLAY_ABOVE = false   #True - numer nad paskiem, false - pod
  THRESHOLD      = 101    #Pokazuje numer tylko poniżej tej wartości
                                                    #(101 pokazuje zawsze)
  #-----#
  # KONIEC KONFIGURACJI
  #-----#
  def initialize
        super(0,0,544,416)
        self.z = 0
        self.opacity = 0
  end
  def update
        refresh
  end
  def refresh
        self.contents.clear
        for enemy in $game_troop.members
          if enemy.hp_rate != 0
                hpwidth = ((BAR_WIDTH - 4) * enemy.hp_rate).to_i
                if ABOVE_MONSTER
                  tmpbit = Cache.battler(enemy.battler_name, 0)
                  yy = (enemy.screen_y - tmpbit.height) - 35 + Y_OFFSET
                  if yy < BAR_HEIGHT + 24 then yy = BAR_HEIGHT + 24 end
                else
                  yy = enemy.screen_y + Y_OFFSET
                end
                xx = enemy.screen_x + X_OFFSET
                self.contents.fill_rect(xx, yy, BAR_WIDTH, BAR_HEIGHT, COLOR_OUTSIDE)
                self.contents.fill_rect(xx+1,yy+1, BAR_WIDTH-2, BAR_HEIGHT-2, COLOR_INSIDE)
                self.contents.fill_rect(xx+2,yy+2, BAR_WIDTH-4, BAR_HEIGHT-4, COLOR_BACK)
                self.contents.gradient_fill_rect(xx+2,yy+2, hpwidth, BAR_HEIGHT-4, COLOR_HP, COLOR_HP2)
                if DISPLAY_NUMBER
                  percentage = enemy.hp_rate * 100
                  if DISPLAY_ABOVE then yy -= BAR_HEIGHT + 24 end
                  if SHOW_ABSOLUTE
                        draw_text(xx,yy+BAR_HEIGHT,width,24,enemy.hp)
                  elsif percentage < THRESHOLD
                        draw_text(xx,yy+BAR_HEIGHT,width,24,percentage.to_i.to_s + "%")
                  end
                end
          end
        end
  end
end

class Scene_Battle < Scene_Base
  alias hpbar_update update
  alias hpbar_create_all_windows create_all_windows
  def update
        @wdam.update
        hpbar_update
  end
  def create_all_windows
        hpbar_create_all_windows
        @wdam = Window_HPBar.new
  end
end


Screeny:
Spoiler:




________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
Zazombik 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 120
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012 21:09
Akurat tego szukałem :-D Dzięki wielkie !
Wiesz może, czy twórca zabronił przeróbek ?
________________________



 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012 21:16
http://forums.rpgmakerweb...-enemy-hp-bars/
Cytat:
- Free to use in any project with credit given

Znaczy się, że chyba nie zabronił.
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
Valdali 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 421
Skąd: Reykjavik
Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012 16:21
Ooooo bravo :D
kolejny raz muszę ci dziękować za przydatne materiały Mistrzu Angiusie :mrgreen:
________________________
Moje anime w RPG Makerze. Zapraszam!
ZOBACZ :!: :!: :!:
Spoiler:

Moimi Mistrzami i Wielkimi Nauczycielami są: Melvin i Angius!

Dziennik Krejzolów:
Ayene
Angius
Melvin
Yoroiookami
CrasheR
Finwe

Moi ziomale :D

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene