Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Czego oczekujecie od gry na rpgmakera ?
Autor Wiadomość
banderos 



Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 3
Wysłany: Sro 04 Kwi, 2012 21:16
Czego oczekujecie od gry na rpgmakera ?
Ja oczekuję (w końcu mam nadzieję to dostanę) wciągającej opowieści (lub nawet kilku), która coś chce przekazać. Nieprzewidywalnych przygód i przekonujących postaci, które zawsze będą sobą (będzie można rozpoznać je po dialogach) i własnego autorskiego niegrafomańskiego podejścia do całości (czyli żeby autor używał wyobraźni, a nie kopiował to co widział w innych grach). Jeśli będzie się czuło, że grę prowadzą przygody gł. bohatera i będzie to miało klimat gra będzie lux.


Jeśli to dostanę oszaleję z radości. Powodzenia każdemu kto sili się na swój pomysł.

A wy czego oczekujecie od gier na rpgmaker ? ;->
 
 
Finwe 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 322
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro 04 Kwi, 2012 21:30
Podobnie, musi to coś przyciągać,
mieć ładne opakowanie ( mapy i grafy (chociaż one trochę mniej)) i zawartość ( dialogi, fabuła, grywalność itp. ).
Tyle że rzadko są takie gry... A szkoda.
 
 
 
Zazombik 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 120
Wysłany: Czw 05 Kwi, 2012 15:01
Ładnych grafik i klimatu i jeszcze raz klimatu. Lubię też niestereotypowe rozwiązania.
________________________



 
 
leszekp321 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 49
Skąd: jesteś?
Wysłany: Wto 01 Maj, 2012 21:45
Dla mnie najważniejsze jest zeby gra wciągała i nie była na pięć minut tylko żeby można było sobie w nią pograć dłużej
 
 
overhill 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 55
Wysłany: Wto 01 Maj, 2012 22:37
Klimat + fabuła = świetna gra.
________________________
 
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Sro 02 Maj, 2012 09:15
To nie jest jedynie kwestia klimatu. Dobrze rozbudowana fabuła, to faktycznie jest istotny szczegół, ale nie daje pełności. Przede wszystkim gra powinna być grywalna.
W tym sensie, że nie ma za dużego kontrastu pomiędzy jakością fabuły/dialogów a jakością map/grafiki, nie rozczarowują nas ani za słabe dialogi ani za słabe mapy. Coś w stylu osiągania złotego środka, może?

Pozostaje też kwestia długości gry. Jeżeli gra jest długa, to powinna również być wciągająca - komu by się chciało to przechodzić, gdy nudziliby się po 10 minutach, przy przewidzianych 10h gameplay'a? Z drugiej strony, jeżeli gra jest za krótka, pozostawia niedosyt, czujemy, że nie wszystkie wątki zostały w pełni rozwinięte. Ponownie, złoty środek.

Postaci... jeden ważny szczegół. Postaci powinny być jak najbardziej ludzkie. Nie być bezmyślnymi maszynami do zabijania (cóż, jeżeli używamy w grze młodszej postaci, to takie rozwiązanie powinno być dla nas oczywiste, choć nie zawsze jest. Postać powinna wachać się przed zabijaniem innych, jeżeli wcześniej nikogo nie krzywdziła). Każdy człowiek ma swoje wady i zalety.
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
overhill 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 55
Wysłany: Sro 02 Maj, 2012 18:50
Cytat:
To nie jest jedynie kwestia klimatu. Dobrze rozbudowana fabuła, to faktycznie jest istotny szczegół, ale nie daje pełności. Przede wszystkim gra powinna być grywalna.
W tym sensie, że nie ma za dużego kontrastu pomiędzy jakością fabuły/dialogów a jakością map/grafiki, nie rozczarowują nas ani za słabe dialogi ani za słabe mapy. Coś w stylu osiągania złotego środka, może?

Tylko widzisz, na grywalność gry mapy składają się w minimalnym stopniu - oczywiście, komu by się chciało poginać po pustawych mapach parę godzin, ale mapy nie muszą być dopracowane w każdym detalu, żeby gra miała to coś. Najważniejszy jest klimat - a klimat budowany jest przez właśnie fabułę, świat w którym rozgrywa się akcja, ale przede wszystkim - przez NPC występujących w grze. Dziwne by było, gdybyśmy w grze dziejącej się setki lat temu rozmawiali z gościem w stylu "Siema, ziom, co słychać na dzielni?", co nie? Co innego, gdy widzimy na ekranie "Co Cię do mnie sprowadza chłopcze?" czy coś w ten deseń. Mapy to naprawdę pikuś, przy dialogach i odpowiednio dobrze pchanej fabule do przodu.

Cytat:
Pozostaje też kwestia długości gry. Jeżeli gra jest długa, to powinna również być wciągająca - komu by się chciało to przechodzić, gdy nudziliby się po 10 minutach, przy przewidzianych 10h gameplay'a? Z drugiej strony, jeżeli gra jest za krótka, pozostawia niedosyt, czujemy, że nie wszystkie wątki zostały w pełni rozwinięte. Ponownie, złoty środek.


Nie koniecznie. Jeżeli gra od razu wprowadza nas w akcję, daje nam trochę pomyśleć, ale jednocześnie nie przeciąga akcji, daje odpowiedzi na wiele pytań, ale pozostawia też otwarte kwestie - to gra może trwać nawet godzinę czy dwie, a i tak będzie lepsza od rozbudowanego, dwudziestogodzinnego rpgega, który będzie powolutku pchał nas do przodu i nużył przy tym jak cholera.

Cytat:
Postaci... jeden ważny szczegół. Postaci powinny być jak najbardziej ludzkie. Nie być bezmyślnymi maszynami do zabijania (cóż, jeżeli używamy w grze młodszej postaci, to takie rozwiązanie powinno być dla nas oczywiste, choć nie zawsze jest. Postać powinna wachać się przed zabijaniem innych, jeżeli wcześniej nikogo nie krzywdziła). Każdy człowiek ma swoje wady i zalety.

Tutaj pełna zgoda. Nie ma nic bardziej irytującego czy głupiego w grach niż spłycanie postaci i szufladkowanie ich pomiędzy - dobry/zły. To najgłupsze co może być, bo wtedy nie potrafimy się integrować z postacią, bo wydaje się nam zwyczajnie jednolita, bezbarwna i szara. Co innego, gdy mamy do czynienia ze złym gościem, którego jednak czasem rusza sumienia czy na odwrót - dobrym gościem, który po prostu czasem popełnia błędy. Chodzi po prostu o to, żeby postacie były realne, żeby potrafiły nas przekonać do siebie i w pewien sposób pokazać swoje emocje.

Gra robiona na podstawie tego co napisałem, to naprawdę solidna, dobra gra.
________________________
 
 
 
goldenziomek 



Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 5
Wysłany: Czw 03 Maj, 2012 02:58
Ja uważam, że w grach na rpgmaker najważniejsze są dialogi, bo to one decydują o klimacie. Drugą rzeczą są urozmaicenia rozgrywki. To znaczy, że najlepiej jeśli ciągle robimy coś innego w grze dzięki temu nie odczuwamy monotonii. Najlepiej jeśli gra nie jest za długa.
W godzinę czy dwie gry można upchnąć o wiele więcej wydarzeń niż w 5- 10 godzinną grę.
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Czw 03 Maj, 2012 09:51
overhill napisał/a:

Tylko widzisz, na grywalność gry mapy składają się w minimalnym stopniu - oczywiście, komu by się chciało poginać po pustawych mapach parę godzin, ale mapy nie muszą być dopracowane w każdym detalu, żeby gra miała to coś. Najważniejszy jest klimat - a klimat budowany jest przez właśnie fabułę, świat w którym rozgrywa się akcja, ale przede wszystkim - przez NPC występujących w grze. Dziwne by było, gdybyśmy w grze dziejącej się setki lat temu rozmawiali z gościem w stylu "Siema, ziom, co słychać na dzielni?", co nie? Co innego, gdy widzimy na ekranie "Co Cię do mnie sprowadza chłopcze?" czy coś w ten deseń. Mapy to naprawdę pikuś, przy dialogach i odpowiednio dobrze pchanej fabule do przodu


Spójrz np na takiego The Last Story, który niedawno został wydany na Wii. Gra nie ma w sobie ani trochę tajemniczości (na samym początku wiedziałem, że kto jest zły oraz dziewczyna, którą się spotyka od razu wygląda na księżniczkę, choć autor gry tego nie ukazuje od razu, gdyż chce nas "zaciekawić") Gra nie ma w sobie super fabuły, super dialogów (Akurat tutaj głos Zeal'a, Dagran'a i reszty bardzo poprawił ich sytuację, gdyż posiadał "herbaciany" akcent), za to wciągnęła mnie na długie godziny (już 27 i gram w new game +) oraz mimo to krzyczałem jak niezadowolone dziecko gdy zobaczyłem napisy końcowe i to tylko dlatego, że ten tytuł posiada wymarzony system walki oraz ciągle żywe miasto Lazulis.

Gra pochodzi ze studia Hironobu Sakaguchiego, jednego z ojców Final Fantasy ^^
http://www.youtube.com/watch?v=d3Kf0g4Hl5k
________________________



 
 
 
overhill 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 55
Wysłany: Czw 03 Maj, 2012 12:12
Bo gust też jest pojęciem względnym i nie można ustawiać pewnych szufladkowych pojęć, które zdefiniują dobrą grę - możemy pisać o naszych subiektywnych odczuciach, o tym co nam się w grze podoba, ale każdemu podoba się coś innego w grach i głównie kwestia gustu decyduje o tym, czy dana gra nam się podoba, czy nie. :-)
________________________
 
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Czw 03 Maj, 2012 13:37
Ta gra podobała się większości osób, które ją zakupiło lub pobrało mimo, że nie ma jak to nazwałeś "tego czegoś" . Gra po prostu jest dobra sama w sobie, nie potrzebuje jakichś super dialogów, extra grafiki (bo takiej w porównaniu do FF XIII-2 nie ma).

Cytat:
Najważniejszy jest klimat - a klimat budowany jest przez właśnie fabułę, świat w którym rozgrywa się akcja, ale przede wszystkim - przez NPC występujących w grze.


Gdyby to świadczyło o tym czy gra jest dobra, to większość dobrych tytułów powinna być wymazana z historii :roll:
________________________



 
 
 
goldenziomek 



Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 5
Wysłany: Czw 03 Maj, 2012 13:42
Cytat:
Spójrz np na takiego The Last Story, który niedawno został wydany na Wii.





http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?p=75601


Takie porównania jakie stosujesz CRASHER są nie na miejscu i nie mają pokrycia w rzeczywistości, bo w ogóle nie przytaczasz gier z rpgmaker. Wii to konsola do gier, na którą robi się gry od zera bez edytora z ograniczeniami jak rpgmaker. Gry w RM to zupełnie inny rodzaj gier, gier robionych przez amatorów w edytorze do tworzenia gier nastawionych na fabułę i dialogi. Wyjątkowe w swoim rodzaju. To nie gry zarobkowe z konsol.
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Czw 03 Maj, 2012 14:29
goldenziomek, O czym ty do mnie piszesz ? xD

To był tylko przykład, który miał pokazać, że:

Cytat:
Najważniejszy jest klimat - a klimat budowany jest przez właśnie fabułę, świat w którym rozgrywa się akcja, ale przede wszystkim - przez NPC występujących w grze.


Nie są najważniejszymi rzeczami w grze, a skoro karzesz mi przywołać coś, na poziomie Makera to może to być np final fantasy, w którym fabuła jest prawie zerowa, a mimo to upadające studio SquareSoft uratowało się dzięki tej grze.

Jeżeli znów zaczniesz rzucać, że FF nie jest grą z maker'a to uświadamiam Cię, że na bazie właśnie FF, Chrono Triggera, Zeldy, Breath Of Fire, czy innych tego typu gier ze Snes, Nes etc powstał Maker ^^
________________________



 
 
 
tata_dilera 



Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 3
Wysłany: Pią 04 Maj, 2012 14:59
Final Fantasy I ma bardzo ciekawą fabułę to dzięki niej ta gra zdobyła popularność...O Grałem w tę grę i wiem ile rzeczy tam się dzieje. Przede wszystkim gra się w to dla fabuły.



Widziałem też temat na temat oczekiwań od gier komercyjnych. Ja nie widzę w nim nic
co by było sprzeczne z logiką. Każdy ma jakieś oczekiwania. Ludzie co za forum tu same bachory panują. Obejrzyjcie sobię "Włatcę Much" Jest tu ktoś dorosły kto ma trochę rozumu i może zająć się tymi dzieciakami na forum ? O zgrozo. Jedno wiem na pewno Final Fantasy nie zrobiły dzieci, a dlaczego tu ich tak pełno.
 
 
noruj 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 121
Wysłany: Pią 04 Maj, 2012 15:07
No dziwne by było jakbyś widział. W końcu sam go założyłeś X-teszku : P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene