Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Czego oczekujecie od gry na rpgmakera ?
Autor Wiadomość
noruj 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 121
Wysłany: Czw 17 Maj, 2012 21:20
Cytat:
Widocznie w mało RPG grałeś :P

Nie. Widocznie ma taki, a nie inny gust. Zresztą ja się z tym zgadzam. Gothic, a konkretniej Gothic 2 to najlepsze rpg akcji w klimatach fantasy jakie kiedykolwiek powstało.

Wgl śmieszna jest z Tobą rozmowa, dyskutujesz na tematy jakiś gier, a opierasz swoją opinie na podstawie filmików.

To nie dla Ciebie dyskusja.
 
 
AvenCrazy 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 6
Wysłany: Czw 17 Maj, 2012 22:59
W RPGach moim zdaniem najważniejsze są NPC i klimat jaki budują. I właśnie dlatego Gothic stawiam na pierwszym miejscu ;) Grałem w Fable i fakt, do tego tytułu wracałem kilka razy, nie tak jak do Gothica, ale jak dla mnie Fable jest inaczej zbudowane, rozgrywka jest bardziej dynamiczna, ale klimatu wcale nie czuję ;]
 
 
Rambo 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: Wietnam
Wysłany: Pią 18 Maj, 2012 12:33
Nie tylko npc budują klimat. Wszystko się na niego składa. Ja wolę jRPG ale to już kwestia gustu. Jest klimat, jest impreza :mrgreen:
________________________

 
 
Lartarin 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Wrz 2007
Posty: 233
Skąd: Ergard
Wysłany: Sob 19 Maj, 2012 09:14
Oczekuję tego, że gry po prostu będą powstawały. Czytając jednak niektóre opinie nie dziwie się, czemu młodzi twórcy zawieszają projekty... To źle, to niedobrze... etc. Od weryfikowania jakości gier jako takich są wszelkiej maści konkursy, tudzież plebiscyty. Nie dajcie się zniechęcić! Zróbcie wpierw grę, a później sami wyciągnijcie wnioski, co ewentualnie można poprawić/zmienić w dalszych produkcjach. Pozdrowienia z wysp Samoa :lartarin: Aloha
________________________

 
 
 
aleksrtp 




Dołączył: 20 Maj 2012
Posty: 3
Wysłany: Nie 20 Maj, 2012 13:30
Jak najciekawszej fabuły, dobrego klimatu, ekscytujących dialogów i sytuacji i związanych z nimi akcji (grywalnych) można to nazwać mini-gry. Pokazują co się aktualnie dalej dzieje i gramy po za tym wiadomo jakiś oryginalny pomysł na to co w grze zwykle robimy. Na pewno nie oczekuję gier, które nie mają fabuły i dialogów , bo wiąże się to z nudą i brakiem ciekawości.
 
 
Lestero 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 8
Wysłany: Pon 06 Sie, 2012 07:47
Ciekawych zadań i nieliniowości, chce mieć możliwość, że jeśli trzeba ratować świat moge go też zniszczyć.
 
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Pon 06 Sie, 2012 23:09
Dobrej i wciągającej fabuły. Może być liniowa, byle po prostu dało się w nią wciągnąć, nawet jak oprawa audiowizualna przypominać będzie oprawę gier na Atari2600.

Trochę związane pytanie: Ile tak mniej-więcej oczekujecie po grze w sensie czasu jej trwania?
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
ZupaExtra 



Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 2
Wysłany: Czw 25 Paź, 2012 13:31
Na długość to krótko nawet pół godziny, godzinę, dwie, ale żeby to bez reszty wciągało, a po przejściu chciało się kolejny part.

Nieliniowość w fabule ? niby po co. Gra się w takiego jrpga dla przeżyć z daną postacią i tą właśnie fabułą, która jest chodzi o to, żeby móc dużo z niej doświadczyć przy kolejnym graniu odkryć coś.



Sekretów moc ukrytych przedmiotów i miejsc. Dużo ukrytych rzeczy.


Fajne teatralne scenki i rozmowy rodem z finali na snes dające różne emocje. Humor, strach, napięcie itp.

Mapa świata, po której się łazi to podstawa.

Muzyka z jrpgów z dużą dawką energii.


Akcja, żeby szła do przodu wraz z kolejnymi miejscami i w grze było masa pozytywnej energii.

Ostatnią tego typu udaną polską grą było czasoprzestrzeń 3.
 
 
Nex 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 145
Wysłany: Sro 07 Lis, 2012 17:28
przede wszystkim klimat
gra bez klimatu to nie gra
 
 
spartanPAGE 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 103
Skąd: Hellada
Wysłany: Sro 07 Lis, 2012 22:32
Poprawnego wykonania. Rozumiem błędy wymagających skryptów, ale jeśli ktoś spartaczył(właśnie zorientowałem się że w tym słowie jest "sparta" :D) zdarzenie bo nie wziął pod uwagę wyjątków etc. i ja mam się domyślać, jak to naprawić grając to idzie dostać k****y. Także nienawidzę niewidzialnych ścian. Można przecież dać jakiegoś krzaczka czy płotek, drzewko też złe przecie nie jest, ale dlaczego niby postać może przejść na inną mapę tylko chodnikiem, skoro przecież widzę że mogę przejść trawką, bo żadna przeszkoda nie stoi.
________________________


Programowanie jest moją pasją. Programuję w C, C++, C#, Javie i Delphi. Jeśli czegoś porzebujesz (związanego z tymi językami), śmiało możesz pisać na PW.
 
 
DonMateo07 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 22
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 08 Lis, 2012 09:29
Najważniejsza w grach jest oryginalność. Gdy widzę grę ze standardowym, lub czyimś tilesetem to traktuje autora gry jako leniwca. Samemu zrobić wszystkie tekstury to raczej nie większy problem, ew. zlecić to komuś innemu kto pracuje nad grą.

Co do dźwięków to nie zbyt zwracam na to uwagę, ważne aby trzymały klimat, muzyki nie można zrobić tak łatwo jak grafiki, więc to traktuje z przymrużeniem oka. Ważne jest to, aby nie kraść dzwięków specjalnie zrobionych do innej gry w RM. Wyciąganie mniej znanych soundtracków z większych gier jeszcze ujdzie.

Jedną z cech najważniejszych jest również klimat, tak jak wielu z was już tutaj pisało. Jeśli gra ma być mroczna, to oczekuje jakiejś mrocznej muzyki, przyciemnionego klimatu, tekstur itp. Dziwnie by zatem wyglądały mroczne tilesety i chińska muzyczna w średniowiecznej wiosce. W takiej wiosce logicznie wyglądała by wydeptana trawa, ścieżki, zniszczone deski itp.

Jedną z trochę mniej istotnych uwag są niedociągnięcia logiczne. Jedno z drugim nie tworzy żadnej logiki. Zaliczyć do tego mogę również misje, które nic nie wnoszą, idź kup ziemniaki na obiad, jaki to ma sens? Żaden, nic to nie wnosi do fabuły.
________________________

Mój kanał na YT ~ Moja strona WWW
Spoiler:

Projekt "Mafioso"
Fabuła: 2%
Misje poboczne: 1%
Tekstury: 15%
Skrypty: 0%
Mapa: 5%
Dzwieki: 5%
Dubbing: 0% (brak pewności, że będzie)
Ogółem: 4,6%



 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Pią 09 Lis, 2012 16:29
Cytat:
Samemu zrobić wszystkie tekstury to raczej nie większy problem, ew. zlecić to komuś innemu kto pracuje nad grą.

Noo, samemu zawładnąć światem to raczej nie większy problem, samemu sobie skonstruować jakąś złą machinę do kontroli umysłów lub zlecić to komuś innemu...
-_-'
W 90% przypadków, gdy próbujesz robić coś samemu bez... doświadczenia, dość mocnej wprawy, wyjdzie ci coś na poziomie miasteczka nowoczesnego ^^
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Nie 11 Lis, 2012 13:13
Ja tam oczekuję od gry na RPG Makera, żeby wyglądała jak gra z RPG Makera,. nie chodzi mi tu o RTP, ale żeby np. titlescreen wyglądał jak titlescreen a nie menu główne HL2. Ew. zmiany w systemie menu czy systemie zapisu, ale bez żadnych udziwnien typu Ring Menu.

Ale i tak najważniejsza jest fabuła, chociaż dzisiaj mało kto o niej myśli.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
SaE 





Ranga RM:
2 gry

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 14 Paź 2007
Posty: 189
Wysłany: Sro 21 Lis, 2012 09:49
Gra to przede wszystkim realia, a dla mnie najlepsze jest fantasy. Nie tam jakieś s-f, tylko świat smoków, mieczy i magii. Obojętnie czy chodzi o kryształki, czy pokonanie mrocznej bestii.

PS jak gothic to tylko jedynka.
________________________
Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^


 
 
 
Wodecki 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 22
Wysłany: Pią 08 Mar, 2013 19:09
Oh god ;_; Na pewno wciągającej fabuły którą będę chciał odkrywać z każdym włączeniem gry która powinna być na jakieś 20h XD Nie oszukując, nie lubie grać w krótkie gry przygodowe. Te dłuższe pozwalają mi zostać na dłużej z postaciami, z klimatem i pozwalają poczuć przygodę. Oczekuję jeszcze niebanalnych pomysłów które mnie zaciekawią, jeśli ktoś spełni te wymogi - ♥
________________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene