Zamknięty przez: Ayene Sro 11 Kwi, 2012 12:14 |
dodawanie/usuwanie członków drużyny |
Autor |
Wiadomość |
Helseth
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 63
|
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012 02:52
|
|
dodawanie/usuwanie członków drużyny
|
Witam
Na wstępie zaznaczam, że dopiero zaczynam przygodę z RPG Makerem
Więc proszę o proste odpowiedzi
Mianowicie chodzi mi o to jak zrobić, żeby po dołączeniu do drużyny 3 osób (ja + 3 czyli komplet 4 osoby)
można było jakoś wymienić już istniejącą ( posiadającą jakiś poziom/ekwipunek) postać
na kolejne. Coś jak w Final Fantasy7 było, że np jedna postać jest magiem od ognia a akurat fabuła prowadzi przez moby odporne na ogień więc chce wymienić maga ognia na maga innego żywiołu ( prosty przykład xD ) oczywiście z zachowaniem doświadczenia/ekwipunku tego maga ognia ( po odłączeniu od drużyny ) no i późniejszej możliwości przywrócenia go do drużyny gdy zajdzie potrzeba.
Próbowałem rozwiązać to, że np w każdym mieście nad sklepem będzie 2 piętro gdzie będą stać
wszystkie poznane (przyłączone) postacie i w każdym momencie będzie można do nich podejść zagadać i wymienić (stworzyć 4 osobowy skład na nowo)
Problem pojawia się w momencie próby realizacji tej wizji gdyż jest ona zbyt skomplikowana dla mnie na dzień dzisiejszy ;D
mam pełną drużynę i nie mam pojęcia jak przyjmować kolejnych postaci ? (wymienić je)
co stanie się z tymi wymienionymi? nie rozumiem na jakiej zasadzie to może działać jak już mówiłem jestem zielony
mam nadzieje ze istnieje jakiś skrypt do tego i że ktoś zrozumiał co mam na myśli :p
googlowałem za tym ale nic nie znalazłem.
proszę o pomoc |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
|
|
|
Helseth
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 63
|
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012 17:35
|
|
|
Jak już mówiłem nie za bardzo rozumiem wszystko
a więc tak :
1 link - coś tam działa ale w skrypcie są przypisane postacie z automatu ( których sam nie stworzyłem ) no i nie za bardzo umiem to zmienić
2 link - 2 skrypty których nie rozumiem ;D wkleiłem po kolei jeden potem drugi ale nic się nie stało więc zakładam, że nie o to chodziło ( link do dema z megauploada czyli odpada )
3 link - wklejam skrypt - ustawiam wywołanie do npc który będzie odpowiadał za dodawanie/usuwanie postaci. I tu wychodzi mój brak wiedzy bo w tym skrypcie są już przypisane jakieś postaci no i nie wiem co mam zrobić. Dalej gdy już posiadam maksymalną ilość postaci (4) to nie idzie ich wymienić :D tak, że utknąłem. |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012 20:16
|
|
|
Na dobrą sprawę nie znam żadnego skryptu na zmianę. Te które podałam udało mi się wyszukać, faktycznie pierwszy coś nie działa. Nawet nie zauważyłam, że w drugim jest tylko demko na megaupload. No nic, jeśli będę miała czas mogę coś popróbować, ale pewnie prędzej znajcie się jakaś dobra dusza na forum i podzieli się znaleziskiem. Jeśli nie, to mogę jedynie napisać... czekaj cierpliwie... lub spróbuj zrobić zmianę drużyny na zdarzeniach, choć pewnie efekt nie będzie tak zadowalający jak w przypadku skryptu. |
________________________
|
|
|
|
Helseth
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 63
|
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012 20:39
|
|
|
Jakoś sobie poradziłem :p
Znalazłem "Easy Party Switcher" który wydaje się działać idealnie do tego czego potrzebowałem na pierwszy rzut oka wszystko działa ale problem pojawia się
gdy wywołuje ekran zmiany drużyny :
Pokazują mi się wszystkie postaci jakie są wprowadzone w bazie danych (jak na ss te po prawej) No i sęk w tym, że nie ogarniam jak w tym kodzie pozmieniać tak, żeby widoczne były tylko postaci które posiadam aktualnie w drużynie, no i tylko te które (w ciągu fabuły) przyłączyły się do mnie (poznane postacie w trakcie gry) Żeby nie było tak jak jest teraz, że do wyboru mam wszystkie postaci jakie są xP
Czy to jest możliwe ?
kod skryptu jest pod tym linkiem - http://forum.chaos-projec...php?topic=116.0 |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012 20:52
|
|
|
Od tego jest kod, który umieszcza się w zdarzeniu za pomocą komendy 'Script':
Kod: | $game_actors[ID].disabled_for_party = true |
gdzie ID to id postaci w bazie danych.
Jeśli wprowadzisz na początku gry, że postaci o ID 3, 4 i 5 są nieaktywne, np.
Kod: | $game_actors[3].disabled_for_party = true
$game_actors[4].disabled_for_party = true
$game_actors[5].disabled_for_party = true |
to podczas gry możesz po przyłączeniu się postaci ID 3 do drużyny, wpisać w poleceniu 'Script':
Kod: | $game_actors[3].disabled_for_party = false |
Jeśli wywołasz okno "switchera" za pomocą kodu:
Kod: | $scene = Scene_PartySwitcher.new(1) |
wówczas oczyścisz całą drużynę i wymusisz wybór.
Jest jeszcze kod:
Kod: | $game_actors[ID].must_be_in_party = true |
Czyli że postać o podanym ID musi być w drużynie. |
________________________
|
|
|
|
Helseth
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 63
|
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012 22:20
|
|
|
He he kolejne przeszkody :D
Doszedłem już jak zrobić, żeby nie było pokazanych do wyboru wszystkich postaci
(skasowałem niepotrzebne z bazy danych xD )
ale tu pojawia się problem bo nie za bardzo wiem w których miejscach wrzucać te
wywołania skryptów, nie ogarniam na jakiej zasadzie to działa
czy musi być tak jak w przypadku zdarzenia aktywowane (automatycznie czy tam równolegle)
Czy np komenda blokująca musi być aktywowana po zdarzeniu : np ktoś się przyłączył do drużyny - czy automatycznie zmieni mi się komenta z false na true ? jeśli po dołączeniu postaci wrzucę zdarzenie z tą komendą ? - ale raczej chyba to tak nie działa bo blokuje mi się gra, więc chyba przeciwstawne komendy typu false i true do tego samego zdarzenia które chyba działają równolegle co do siebie to ostro kolidują ze sobą xD
Więc nie rozumiem jak to załatwić :P
Chce żeby było tak :
(przykład) Zaczynam jedną postacią, potem dochodzi druga, trzecia, czwarta itp.
(na mapce startowej wpisałem w zdarzeniu poza mapą te komendy że wszystkie postacie
poza tą pierwszą są zablokowane (nie wiem czy ma być automatyczny start czy zdarzenie równoległe w tle)) poźniej dochodzę do npc który ma być w moim zamyśle stojącą postacią u której wywołuje się ekran zmiany drużyny. I tu ten problem bo wszystkie postaci poza tą pierwszą są zablokowane i jak je "zdeponuje" u niego to już ich odzyskać nie mogę.
Więc nasuwa mi się myśl ze trzeba wywołać jakoś ten kod który odblokuje tą opcję
i właśnie nie wiem w którym miejscu go mam dać bo jak przypiszę go w dowolnym zdarzeniu to gra mi się blokuje.
Mam nadzieje że opisałem problem wystarczająco szczegółowo ;P |
|
|
|
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012 22:35
|
|
|
Musisz ustawić na równoległe. Jak chcesz odblokować to wywołujesz to samo tylko, że zamiast "false", wpisujesz "true". |
________________________ MelvinClass:
|
|
|
|
Helseth
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 63
|
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012 23:38
|
|
|
Po długich kombinacjach działa wszystko tak jak chciałem
Dziękuję za szybką pomoc. |
|
|
|
|