Zamknięty przez: Ayene Pią 20 Kwi, 2012 16:57 |
Zmienna podczas lvl |
Autor |
Wiadomość |
Roki132
Preferowany:
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 91
|
Wysłany: Sro 18 Kwi, 2012 19:11
|
|
Zmienna podczas lvl
|
Cześć, mam pytanie. Jak zwiększyć jakąkolwiek zmienną o 1, gdy bohater zdobędzie poziom? |
________________________
|
|
|
|
tracersgta
Preferowany:
Pomógł: 45 razy Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 612 Skąd: mam wiedzieć?
|
Wysłany: Sro 18 Kwi, 2012 20:41
|
|
|
W równoległych zdarzeniach ustaw
Bohater 1 ma poziom 2
Ustaw zmienna 1 na 2
Bohater 1 ma poziom 3
Ustaw zmienna 1 na 3
itd... |
________________________ I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!
Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł"
|
|
|
|
Roki132
Preferowany:
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 91
|
Wysłany: Czw 19 Kwi, 2012 06:11
|
|
|
Tak, tylko są 2 małe problemy:
1. Ta zmienna to będą Punkty Umiejętności, czyli będzie się zmiejszać.
2. Żeby to zrobić, na każdym poziomie bohater musiałby dostawać czar, a czary nie będą co poziom, tylko za PU. |
________________________
|
|
|
|
Mateusz SSJ8
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 46 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 19 Kwi, 2012 10:47
|
|
|
Najlepiej pomyśl o wprowadzeniu ekranu rozwoju postaci i będzie po kłopocie. To RPG Maker XP, więc masz edytor skryptów. A jakbyś potrzebował pomocy, to śmiało mnie tu pytaj. |
________________________ Ryzykując, że zrobisz super gniota, możesz zrobić super hit lub super gniota. |
|
|
|
Roki132
Preferowany:
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 91
|
Wysłany: Czw 19 Kwi, 2012 14:36
|
|
|
No właśnie chcę w edytorze w scene_battle(prawdopodobnie :D ), że zmienna się zwiększa o 1, gdy zdobędzie się lvl, tylko nie mam pojęcia jak to zrobić(gdzie zapisać i jak zapisać). |
________________________
|
|
|
|
Mateusz SSJ8
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 46 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 20 Kwi, 2012 07:19
|
|
|
To dalej szukaj wiatru po polu, skoro nie chce ci się pisać skryptu, bo ja nie będę pomagał marnotrawieniu przełączników i zmiennych z bazy danych. Czy aż taki z ciebie sennik, że pisanie skryptu to dla ciebie zbyt wygórowane żądanie, nawet, jeśli masz obiecaną pomoc w razie czego?
Grybyś jednak nie chciał mieszać w to zmiennych, możesz wprowadzić tą część do Game_Battler
Kod: | def initialize_params
@param_plus = []
@param_plus[-1] = 0#dodatkowe
@param_plus[0] = 0#życie
@param_plus[1] = 0#mana
@param_plus[2] = 0#siła
@param_plus[3] = 0#zręczność
@param_plus[4] = 0#zwinność
@param_plus[5] = 0#inteligencja
@param_plus[6] = 0#atak
@param_plus[7] = 0#obrona fizyczna
@param_plus[8] = 0#obrona magiczna
end
def max_param_points
#wylicz maksymalną liczbę punktów. Ekran rozwoju korzysta z tego, więc możesz
#zrezygnować ze zmniejszenia tego o zainwestowane
end
def invested_param_points
n = 0
for i in 0...9
n += @param_plus[i] unless @param_plus[i] == nil
end
return [[n, 0].max, max_param_points].min
end
|
Upewnij się, że wszystkie metody tej klasy korzystają ze zmiennej @param_plus.
I to na razie tyle. Zrób, a potem daj znać, że już. |
________________________ Ryzykując, że zrobisz super gniota, możesz zrobić super hit lub super gniota. |
|
|
|
Roki132
Preferowany:
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 91
|
Wysłany: Pią 20 Kwi, 2012 13:41
|
|
|
Ok, dzięki za pomoc, ale jakoś rozwiązałem to za pomocą zmiennych.
Jeśli ktoś będzie chciał kiedyś wiedzieć, jak to zrobić, to zrobiłem tutorial.
Link
Prosiłbym już o zamknięcie tematu. |
________________________
|
|
|
|
|