Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Pią 20 Kwi, 2012 16:57
Zmienna podczas lvl
Autor Wiadomość
Roki132 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 91
Wysłany: Sro 18 Kwi, 2012 19:11
Zmienna podczas lvl
Cześć, mam pytanie. Jak zwiększyć jakąkolwiek zmienną o 1, gdy bohater zdobędzie poziom?
________________________
Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Piramida!

 
 
 
tracersgta 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 612
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Sro 18 Kwi, 2012 20:41
W równoległych zdarzeniach ustaw

Bohater 1 ma poziom 2
Ustaw zmienna 1 na 2

Bohater 1 ma poziom 3
Ustaw zmienna 1 na 3

itd...
________________________
I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!

Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł" ;-)
 
 
 
Roki132 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 91
Wysłany: Czw 19 Kwi, 2012 06:11
Tak, tylko są 2 małe problemy:
1. Ta zmienna to będą Punkty Umiejętności, czyli będzie się zmiejszać.
2. Żeby to zrobić, na każdym poziomie bohater musiałby dostawać czar, a czary nie będą co poziom, tylko za PU.
________________________
Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Piramida!

 
 
 
Mateusz SSJ8 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 19 Kwi, 2012 10:47
Najlepiej pomyśl o wprowadzeniu ekranu rozwoju postaci i będzie po kłopocie. To RPG Maker XP, więc masz edytor skryptów. A jakbyś potrzebował pomocy, to śmiało mnie tu pytaj.
________________________
Ryzykując, że zrobisz super gniota, możesz zrobić super hit lub super gniota.
 
 
 
Roki132 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 91
Wysłany: Czw 19 Kwi, 2012 14:36
No właśnie chcę w edytorze w scene_battle(prawdopodobnie :D ), że zmienna się zwiększa o 1, gdy zdobędzie się lvl, tylko nie mam pojęcia jak to zrobić(gdzie zapisać i jak zapisać).
________________________
Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Piramida!

 
 
 
Mateusz SSJ8 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 20 Kwi, 2012 07:19
To dalej szukaj wiatru po polu, skoro nie chce ci się pisać skryptu, bo ja nie będę pomagał marnotrawieniu przełączników i zmiennych z bazy danych. Czy aż taki z ciebie sennik, że pisanie skryptu to dla ciebie zbyt wygórowane żądanie, nawet, jeśli masz obiecaną pomoc w razie czego? :evil:


Grybyś jednak nie chciał mieszać w to zmiennych, możesz wprowadzić tą część do Game_Battler
Kod:
def initialize_params
 @param_plus = []
 @param_plus[-1] = 0#dodatkowe
 @param_plus[0] = 0#życie
 @param_plus[1] = 0#mana
 @param_plus[2] = 0#siła
 @param_plus[3] = 0#zręczność
 @param_plus[4] = 0#zwinność
 @param_plus[5] = 0#inteligencja
 @param_plus[6] = 0#atak
 @param_plus[7] = 0#obrona fizyczna
 @param_plus[8] = 0#obrona magiczna
end
def max_param_points
#wylicz maksymalną liczbę punktów. Ekran rozwoju korzysta z tego, więc możesz
#zrezygnować ze zmniejszenia tego o zainwestowane
end
def invested_param_points
 n = 0
 for i in 0...9
  n += @param_plus[i] unless @param_plus[i] == nil
 end
 return [[n, 0].max, max_param_points].min
end


Upewnij się, że wszystkie metody tej klasy korzystają ze zmiennej @param_plus.

I to na razie tyle. Zrób, a potem daj znać, że już.
________________________
Ryzykując, że zrobisz super gniota, możesz zrobić super hit lub super gniota.
 
 
 
Roki132 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 91
Wysłany: Pią 20 Kwi, 2012 13:41
Ok, dzięki za pomoc, ale jakoś rozwiązałem to za pomocą zmiennych.
Jeśli ktoś będzie chciał kiedyś wiedzieć, jak to zrobić, to zrobiłem tutorial.
Link

Prosiłbym już o zamknięcie tematu.
________________________
Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Piramida!

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene