Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Lokacja
Autor Wiadomość
Rahim 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 12
Skąd: Kaedwen
  Wysłany: Czw 26 Kwi, 2012 09:55
Lokacja
~ Nazwa Lokacji ~


Krótki opis:
Tak jak w nazwie wyświetla nazwę lokacji. Potrzebny jest do niej HUD o nazwie: HUD_Lokacji może on mieć dowonną wielkość i kształt.


Autor:
Axel

Kompatybilność:
RPG Maker XP

Skrypt:
Spoiler:

Kod:
#===================================================================================
# Tytuł:Nazwa Lokacji   
# Autor: Axel
# Data: 13 kwietnia 2012 (piątek 13 D:)
# Platforma: RPG XP
# Notka: Skrypt wyświetlający HUD'a z nazwą naszej mapki. Sprawdziłem go i działa w
# 100% na XP PL jak i innych
# Strona: www.ultimateam.pl
#===================================================================================

module LSRS
 
module ScriptConfig_001
   
Timer = 150
   
   
    # ============================================
    #   Nazwa HUD'a
    # ============================================
    BackGroundImage = "HUD_Lokacji"
   
    # ============================================
    #   Pozycja
    # ============================================
    # 3=down
    # 9=up

    Position = 9
   
    Opacity = 155

    # ============================================
    #   Pozycja czcionki
    # ============================================
    # 0:Left,
    # 1:Midlle,
    # 2:right,

    LabelPosition = 1
   
    # ============================================
    #   Rodzaj,kolor i wielkość czciąki
    # ============================================
    LabelFont = Font.new(["MS UI Gothic", "Tahoma", "Tahoma"])
    LabelFont.color = Color.new(0, 0, 0)
    # LabelFont.size = 22      #Size of the font
    # LabelFont.bold = false   # (true : bold, false :Normal)
    # LabelFont.italic = false # (true : italic, false :Normal)
  end
end


class LSRS::Sprite_Location < Sprite
  include LSRS::ScriptConfig_001
  @@cache = {}
 
 
  def initialize(text)
    super()
    RPG::Cache.windowskin(BackGroundImage).font = LabelFont
    self.z = 9996
    self.opacity = 0
    @count = 0
    @text = text
    refresh
    set_align
  end
 
 
  def update
    if @text != $game_map.map_name
      @text = $game_map.map_name
      refresh
    end
    if $game_system.map_interpreter.running?
     
      self.opacity -= 24
     
      @count = 0
    elsif @count.zero?
      self.opacity -= 12
    elsif self.opacity < Opacity
      self.opacity = [self.opacity += 12, Opacity].min
    else
      @count -= 1
    end
  end
 
 
  def refresh
    if @text.empty?
     
      self.visible = false
      return
    end
    if @@cache[@text]
      self.bitmap = @@cache[@text]
    else
      self.bitmap = RPG::Cache.windowskin(BackGroundImage).dup
     
      self.bitmap.draw_text(self.bitmap.rect, @text, LabelPosition)
      @@cache[@text] = self.bitmap
    end
    self.visible = true
    @count = Timer
  end
 
 
  def set_align
    self.x = case Position % 3
      when 1 then 0
      when 2 then 320 - self.width / 2
      else 640 - self.width
    end
    self.y = case Position
      when 1 .. 3 then 480 - self.height
      when 4 .. 6 then 240 - self.height / 2
      else 0
    end
  end
 
 
  def height
    self.bitmap ? self.bitmap.rect.height : 0
  end
 
 
  def width
    self.bitmap ? self.bitmap.rect.width : 0
  end
end


class Game_Map
  @@mapinfo = load_data("Data/MapInfos.rxdata")
 
 
  def map_name(id = @map_id)
    @@mapinfo[id].name.sub(/@.*/, "")
  end
end


class Scene_Map
  alias :main_lsrs1 :main
  alias :update_lsrs1 :update
 

  def main
    @location_sprite = LSRS::Sprite_Location.new($game_map.map_name)
    main_lsrs1
    @location_sprite.dispose
  end
 

  def update
    update_lsrs1
    @location_sprite.update
  end
end


Dodatkowe informacje:
Wiem iż na forum jest już podobny skrypt, ale jako iż uczę się skryptować w makerach bo przeżuciłem się z modowania gier typu Gothic,Wiedźmin itp. to postanowiłem zamieścić swój pierwszy skrypt.
Ps. Sorka za błędy~
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene