Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Pon 30 Lip, 2012 16:07
Szukam pomysłu
Autor Wiadomość
Helseth 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 63
  Wysłany: Nie 13 Maj, 2012 11:10
Szukam pomysłu
Witam jak w temacie szukam jakiegoś pomysłu na oznaczenia nad głowami NPC o dostępnych questach. Czyli coś mniej więcej takiego jak w większości gier mmo, gdy ktoś chce nam zlecić zadanie nad jego głową pojawia się " ? " ewentualnie coś podobnego, a gdy się ukończy zadanie to analogicznie pojawia się " ! ". Kombinuje z tym od rana i nie mogę wymyślić żadnego sensownego rozwiązania.
Pierwsza myśl było utworzenie nad głową zdarzenia z grafiką, ale przeglądając standardowe grafiki nie znalazłem zadowalających efektów typu "?,!" więc następnie wpadłem na stworzenie w paincie prostych znaków "?,!" po wklejeniu do projektu jako "charset" niestety nie łapie mi znaku w całości.

Może ktoś miał podobny problem i znalazł jakieś fajne rozwiązanie :D ?
 
 
Ziolus 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 30
Wysłany: Nie 13 Maj, 2012 12:39
Zrobiłem kiedyś takie coś, wpierw stworzyłem grafike
Zrób zdarzenie nad głową npc z grafiką "?" i drugą stronę z grafiką "!".
W trakcie przyjęcia/ukończenia questa zmień przełącznik tak aby zmieniło się na drugą stronę zdarzenie.
 
 
Helseth 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 63
Wysłany: Nie 13 Maj, 2012 14:12
Hehe dzięki po obróbce efekt jest taki jakiego szukałem :P

kolejne pytanie jak zrobić żeby to zdarzenie np "?" było cały czas nad głową npc który ma ustawione losowe poruszanie ? Bo to trochę nie za bardzo by było, gdyby postacie zlecające zadania w ogóle nie mogły się poruszać :)

Próbuję jakoś poruszać zdarzeniami ale za każdym razem "rozjeżdżają się"

Czy jest jakaś opcje lustrzanego odbicia? albo w sumie jakiegoś podążania ? ale tak żeby cały czas znak "?" był nad głową ^^

Oczywiście na upartego mogą być te stojące npc ;-)
 
 
Ziolus 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 30
Wysłany: Nie 13 Maj, 2012 14:33
Jedyny sposób jaki mi wpadł do głowy to to, żeby przerobić npc na paincie i dorysować mu nad głową "!" :-P
 
 
shiwt 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 131
Skąd: z Polski
Wysłany: Nie 13 Maj, 2012 16:28
to Twój szczęśliwy dzień, zią.
http://www.hbgames.org/fo...p?f=156&t=13189
________________________

http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=6177

http://www.ultimateam.pl/...p?p=61308#61308

http://www.ultimateam.pl/...p?p=73767#73767
 
 
Helseth 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 63
Wysłany: Sro 16 Maj, 2012 12:09
Dziękuję, wszystko działa tak jak powinno :P

Szukam kolejnego pomysłu a w zasadzie rozwiązania :

Nie wiem jak rozwiązać problem zadań w których ktoś np: zleca nam zdobyć 5,10 itp przedmiotów tego samego rodzaju. Ustawiając warunek wybiera się tylko 1 przedmiot który musi być w posiadaniu :c a potrzebuje zrobić tak, żeby warunek spełniał się wtedy gdy będzie tych przedmiotów 5 czy 10 zależnie od zadania ;p

Kolejne pytanie czy można zrobić tak, że ktoś zleca zabicie określonej ilości potworów np 5 wilków i wtedy się spełni warunek wymagany do zadania ;P

Nie wiem jak to rozgryźć proszę o pomoc :)
 
 
leszekp321 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 49
Skąd: jesteś?
Wysłany: Sro 16 Maj, 2012 17:09
Jeśli chodzi o te przedmioty to nie wiem ale co do tych wilków to zrób tak
po poleceniu Ustaw walkę w wersji angielskiej to było chyba Battle araize
coś takiego ale nie jestem pewien daj zmień zmienną wilk + 1 a potem warunek zmienna wilk jest równa 5
 
 
Ziolus 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 30
Wysłany: Sro 16 Maj, 2012 18:32
Na przedmioty to tak:
Zmień zmienną Przedmiot->Jabłko
Ustaw warunek ta zmienna>=5
 
 
Helseth 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 63
Wysłany: Wto 22 Maj, 2012 00:10
@up
Po wielu próbach rozgryzłem i wszystko działa jak powinno :p

...Tworząc sobie dalej moją grę napotykam kolejny problem :-)

tym razem brak mi pomysłu na "dziennik" przejrzałem już chyba cały internet, przetestowałem masę "dzienników" i żadnego odpalić ani skonfigurować nie potrafiłem... coś cienkie tutoriale robią chyba ;P

Więc mam pytanie czy ktoś posiada w swoim projekcie jakiś ciekawy system zadań
i jest w stanie wytłumaczyć mi wszystko krok po kroku co i jak :)
Tylko wolę sprawdzone "dzienniki" które zostały przez was wykorzystane
a nie link do pierwszego odwołania googlów ;P

PS. Działam na polskim RMXP i z tego powodu większość "testowanych" po prostu nie wyświetlała się tak jak powinna (brak tekstu jak w większości skryptów)
 
 
shiwt 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 131
Skąd: z Polski
Wysłany: Wto 22 Maj, 2012 20:07
Proszę:
http://www.rmxp.pl/index....g43819#msg43819
I przyzwyczaj się, że jeżeli masz twierdzówkę to większość skryptów nie będzie Ci działać. Zmień na normalną wersję.

btw, Twój nick kojarzy mi się z imieniem króla z Wiedźmina 2, Henselt - jakaś inspiracja?
________________________

http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=6177

http://www.ultimateam.pl/...p?p=61308#61308

http://www.ultimateam.pl/...p?p=73767#73767
 
 
Helseth 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 63
Wysłany: Wto 22 Maj, 2012 20:43
Sprawdzałem już ten dziennik i powiem szczerze nie umiem się nim posługiwać ;D

ciężko mi skonfigurować już istniejące zadania do dziennika :/
a nie chce od nowa zaczynać bo moje "demko" czyli 2 pierwsze rozdziały gry (jakieś 3,5 godziny grania) wydają mi się całkiem fajne :D no i zbyt dużo czasu na to poświęciłem, więc jeśli nie uda mi się odkryć jakiegoś pomysłu na zapisywanie zadań w grze, pozostanie mi rada "dla grających" o przygotowanie kartki papieru i ołówka xD

Do mojej pierwszej gry nie planuje wypasionych skryptów czy efektów :p
nadal jestem w tym bardzo zielony. Póki co kilka skryptów które wcisnąłem w projekt, działa dobrze a do pełni szczęścia brakuje mi tylko dziennika zadań i może jakiegoś fajnego okna dialogowego, z tym też mam problem dużo konfiguracji, ciężko zdobyć te popularniejsze skrypty ( wiele linków wygasłych ) No i nie wszystko działa na wersji PL. Ale cudów nie oczekuje :D może jak skończę grę i się nią pochwale i komuś się to spodoba to zainwestuje w oryginalną wersję .

PS. Nick jest inspiracją króla ale z Morrowind :D
 
 
Ziolus 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 30
Wysłany: Sro 23 Maj, 2012 21:17
Ja jak robie dziennik zadań to robię na zdarzeniach.
Robie typowe zdarzenie w bazie danych na równoległym.
Biorę Ustaw warunek przycisk L (Q) jest wciśnięty i dalej Ustaw warunek: Przełącznik Quest1 ON, gdy Tak pokaż wiadomość(i tu treść zadania).
Przełącznik włączam podczas otrzymania questa i wyłączam po zakończeniu.
 
 
Roki132 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 91
Wysłany: Sro 23 Maj, 2012 21:27
Pobierz demo tego dziennika, tam masz dokładnie wytłumaczone co i jak.
________________________
Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Piramida!

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene