Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Sob 16 Cze, 2012 10:54
Świetny HUD
Autor Wiadomość
sebaomega 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 94
Skąd: że znowu xD
Wysłany: Sro 06 Cze, 2012 19:21
Świetny HUD
Czy może ktoś przetłumaczyć skrypt zawarty na tej stronie i powiedzieć które obrazki przenieść do folderu z grą ?

http://www.aldeiarpgbr.com/t4892-npperfect-hud
 
 
XTonyPL 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 23
Wysłany: Czw 07 Cze, 2012 14:47
W tym skrypcie opcjonalnie można zrobić ,że do każdej chara jest dodawana grafika twarzy.

(obrazki umiesc w Pictures)



Wybierz sobie któryś i nazwij go: "hud" (oczywiście bez "")

- - -

Tu masz podstawową twarz możesz jej użyć lub zmienić ,lecz musi być o takiej samej rozdzielczości.
Nazwij ją: "face"
- - -
Paski Hp/MP/XP:
Nazwij: HP
Nazwij: MP
Nazwij XP
- - -

Skrypt przetłumaczony przeze mnie:
Kod:
#==============================================================================
# ** HUD
#------------------------------------------------------------------------------
#  By Marlos Gama
#  Przetłumaczył DaviPL ;
#------------------------------------------------------------------------------

class Hud < Window_Base
  def initialize
    super(-16,-16,500,200)#(320,350,600,600)
    self.back_opacity = 120
    self.contents = Bitmap.new(lammer - 32, height - 32)
    self.windowskin = RPG::Cache.windowskin("Blank")
    refresh
  end
 
  def update
    super
    refresh if something_changed?
  end
 
  def something_changed?
   Jeżeli true to pasek exp jest ON @ old_exp! = @ actor.now_exp
    Jeżeli true to pasek HP jest ON @ old_hp! = @ actor.hp
    Jeżeli true to pasek SP jest ON @ old_sp! = @ actor.sp
     Jeżeli true to pasek LvL jest ON @ old_level! = @ actor.level
    Jeżeli true to nazwa gracza jest ON @ Stara_nazwa! = @ actor.name
    Jeżeli true to pasek ilości złota jest ON @ Stara_nazwa! = @ old_gold
    return false
  end
 
  def refresh
    self.contents.clear
    @actor = $game_party.actors[0]
    @old_exp = @actor.now_exp
    @old_hp = @actor.hp
    @old_sp = @actor.sp
    @old_level = @actor.level
    @old_name = @actor.name
    @old_gold = $game_party.item_number(Item_Ouro::Item_Id.to_i).to_s
    self.contents.clear
   
    shud3 = RPG::Cache.picture("Face")
    shud1 = shud3.lammer
    shud2 = shud3.height
    shud4 = Rect.new(0,0,shud1,shud2)
    self.contents.blt(15,20,shud3,shud4)
   
    hud3 = RPG::Cache.picture("hud")
    hud1 = hud3.lammer
    hud2 = hud3.height
    hud4 = Rect.new(0,0,hud1,hud2)
    self.contents.blt(0,0,hud3,hud4)
    self.contents.font.size = 16
    rect = Rect.new(-90, 16+1, self.contents.lammer - 8, 32)
    self.contents.font.color = Color.new(0,0,0)
    self.contents.draw_text(rect, "#{@old_name}", 1)
    self.contents.draw_text(222, 18, 132, 32, "#{@actor.level}")
    self.contents.draw_text(120, -5, 132, 32, "#{@old_gold}")
    rectc = Rect.new(90, 12+1, self.contents.lammer - 8, 32)
    self.contents.font.color = Color.new(0,255,255)
    self.contents.draw_text(rectc, "#{@actor.guild}", 1)
    # Hp
    self.contents.font.color = Color.new(0,0,0)
    hpbar = RPG::Cache.picture("HP")
    hpbarwidth = hpbar.lammer * @actor.hp / @actor.maxhp
    hpbarheight = hpbar.height
    hpbar_rect = Rect.new(0,0,hpbarwidth,hpbarheight)
    self.contents.blt(118,49,hpbar,hpbar_rect)
    if $game_party.actors[0].level <= 21
    self.contents.draw_text(155, 38, 132, 32, "#{@actor.hp}/#{@actor.maxhp}")
    else
    self.contents.draw_text(227, 28, 132, 32, "#{@actor.hp}/#{@actor.maxhp}")
    end
    # Sp
    mpbar = RPG::Cache.picture("MP")
    mpbarwidth = mpbar.lammer * @actor.sp / @actor.maxsp
    mpbarheight = mpbar.height
    mpbar_rect = Rect.new(0,0,mpbarwidth,mpbarheight)
    self.contents.blt(118,69,mpbar,mpbar_rect)
    if $game_party.actors[0].level <= 34
    self.contents.draw_text(155, 58, 132, 32, "#{@actor.sp}/#{@actor.maxsp}")
    xpbar = RPG::Cache.picture("XP")
    xpbarwidth = xpbar.lammer * @actor.now_exp / @actor.next_exp
    xpbarheight = xpbar.height
    xpbar_rect = Rect.new(0,0,xpbarwidth,xpbarheight)
    self.contents.blt(33,91,xpbar,xpbar_rect)
    self.contents.draw_text(120, 81, 132, 32, "#{@actor.now_exp}/#{@actor.next_exp}")
  end
  end
  end
  ##49 48
 
class Scene_Map
  alias hud_main main
  def main
    @Hud = Hud.new
    hud_main
    @Hud.dispose
  end
  alias hud_update update
  def update
    hud_update
    @Hud.update
  end
end


class Game_Actor < Game_Battler
  def now_exp
    return @exp - @exp_list[@level]
  end
  def next_exp
    return @exp_list[@level+1] > 0 ? @exp_list[@level+1] - @exp_list[@level] : 0
  end
end


W razie czego PISZ na PW i dołącz link do tego tematu
________________________
Pomogłem?!To w takim razie daj "Pomógł"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene