Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Valdali Uczy - Komendy Menu Tytułowego
Autor Wiadomość
Valdali 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 421
Skąd: Reykjavik
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012 12:05
Valdali Uczy - Komendy Menu Tytułowego
Aloha! :mrgreen:
~Wstępik~
Ostatnio bawiłem się dużo w ruby, nie powiem, że coś tam umiem robić xd
Dzisiaj postanowiłem pokazać wam jak w prosty sposób dodać własne komendy w menu
tytułowym.

~Potrzebne bajery~
- RPG Maker VX - Ace
- Skrypt na napisy końcowe by Ayene
- Klawiatura
- Zdolności intelektualne +- podchodzące pod moje

~Startujemy~
a) Otwieramy nasz projekt, wchodzimy w edytor skryptów. Tworzymy nowy
skrypt, który nazywamy jak chcemy. Mamy puste miejsce do pisanka -,-

b) W pierwszej linijce naszego skryptu wpisujemy coś takiego:

Kod:
class Window_TitleCommand < Window_Command


... będzie to oznaczało, że odwołujemy się do metod zdefiniowanych w tej klasie.
Pod tym piszemy (lub kopiujemy, patyk wie?) cuś takiego:
Kod:

  def make_command_list
    add_command(Vocab::new_game, :new_game)
    add_command(Vocab::continue, :continue, continue_enabled)
    add_command(Vocab::shutdown, :shutdown)
  end
end


... jest to liczba komend występujących w menu, gdzie Vocab:new_game odpowiada za wyświetlaną się nazwę, a :new_game za wyświetlanie się komendy, jednak to bd potrzebne później :lol:

c) do wyżej wpisanego kody dopisujemy gdzie tylko chcemy takie:
Kod:
add_command(Vocab::SamouczekComand, :samouczek)

oraz takie:
Kod:
add_command(Vocab::CreditsComand, :autorzy)


... jak chyba wiecie pierwsza komenda odpowiada za pojawienie się w menu tytułowym opcji "Samouczek, Tutorial, Poradnik" itp., kolejna zaś za "Napisy końcowe, Autorzy, Kreditsy" itp.

d) Aby przypisać nazwy własne tymże komendą wchodzimy do skryptu, który u mnie powinien zwać się Vocab. Tam pod wyrazem module Vocab wpisujemy coś takiego:
Kod:
  CreditsComand         = "Autorzy"
  SamouczekComand       = "Samouczek"

Teoretycznie rzecz biorąc mamy już prawie skończony skrypt. Ale tak: teoretycznie i prawie.

e) Wchodzimy z powrotem do okna naszego skryptu. W kolejnej wolnej linijce wpisujemy kod:
Kod:
class Scene_Title < Scene_Base

będziemy teraz ingerować w "Scene_Title" jak się może domyślacie :mrgreen:
Pod tym wpisujemy kolejne kody:
Kod:
  def command_samouczek
    DataManager.setup_samouczek
    close_command_window
    fadeout_all
    $game_map.autoplay
    SceneManager.goto(Scene_Map)
  end
  def command_autorzy
    close_command_window
    SceneManager.call(Scene_Credits)
  end
end


Pewnie tego nie wiecie, ale wpisując DataManager.setup_samouczek stworzyliśmy odwołanie, którego tak na prawdę nie istnieje, dlatego czym prędzej się wybierajcie do skryptu pt. "DataManager" i po linijce 106 naciśnijcie enter xd
W wolnej, powstałej wolnej lini należy wkleić kod:
Kod:
  def self.setup_samouczek
    create_game_objects
    $game_party.setup_starting_members
    $game_map.setup(1)
    $game_player.moveto(1, 1)
    $game_player.refresh
    Graphics.frame_count = 0
  end

gdzie:
Kod:
$game_map.setup(1)

to ID mapy w projekcie, w której nasz samouczek się rozpocznie
Kod:
$game_player.moveto(1, 1)

to położenie naszego bohatera na mapie samouczka.

... w sumie mamy już wszystko gotowe, ale mogę dodać jeszcze, że w skrypcie Ayene na napisy końcowe należy podmienić (tylko jej tego nie mówcie) linijki od 43 do 44 na:
Kod:
  NEXT_SCENE = Scene_Title          # kolejna scena   
  PREVIOUS_SCENE = Scene_Title    # poprzednia scena


co oznacza, że włączając komendę Autorzy w naszym menu, po skończeniu napisów powrócimy z powrotem do pkt wyjścia :-P

Chyba koniec :P Jeśli coś niezrozumiale to pisać, ale ja nie lubuje się w tworzeniu poradników wiec to może być wina mojego niedoświadczenia xd

Pozdrawiam
Dobry Valdali
________________________
Moje anime w RPG Makerze. Zapraszam!
ZOBACZ :!: :!: :!:
Spoiler:

Moimi Mistrzami i Wielkimi Nauczycielami są: Melvin i Angius!

Dziennik Krejzolów:
Ayene
Angius
Melvin
Yoroiookami
CrasheR
Finwe

Moi ziomale :D

 
 
 
 
Diablo 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 155
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012 14:16
Jesteś wielki :jupi:
________________________



 
 
pablo014 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 38
Wysłany: Czw 28 Cze, 2012 19:24
Valdali czy Wandalizm :D
________________________
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 30 Cze, 2012 22:09
Świetnie, tutek pewnie dla wielu będzie bardzo przydatny :-> Łel dan :ok:
________________________


 
 
 
barto 



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 1
Wysłany: Sob 07 Lip, 2012 22:08
Nie wiem czemu coś mi nie działa, owszem pojawia się nowa pozycja w menu ale po kliknięciu
nic się nie dzieje, próbowałem robić tak jak w tutku oraz zupełnie na "okrętke" wklejając te
bloki w window_titlecommand i data_manager i nie działa. Nie wiem co jest nie tak...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene