Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Faerun
Autor Wiadomość
Helseth 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 63
  Wysłany: Pią 15 Cze, 2012 20:59
Faerun
Fabuła (streszczenie I rozdziału) :

Główną postacią gry jest Dante, chłopak bez przeszłości (a przynajmniej w początkowej
fazie gry niewiele o nim wiadomo) Akcja gry zaczyna się na farmie na której od jakiegoś
czasu samotnie zamieszkuje. Okolica ta była bardzo spokojna, lecz na kilka dni przed
rozpoczęciem głównego wątku następuje tajemnicze zachwianie równowagi natury.
Psuje się pogoda, ciągle pada deszcz i są burze. Obumiera przyroda a leśne zwierzęta
stają się agresywne względem podróżników przemieżających las. Dziwne zdarzenie ma również
wpływ na zaświaty z których w tajemniczy sposób mogą powracać dusze umarłych do świata
żywych. Główny bohater na własną rękę postanawia dowiedzieć się co mogło być przyczyną
tych wszystkich anomalii. Zabierając jedynie miecz i starą zbroje wyrusza do miasta
by dowiedzieć się więcej o tejemniczych wydarzeniach minionych dni. Spotyka tam znudzoną
spokojnym życiem dziewczyne która na siłę przyłącza się do niego by pomóc mu rozwiązać
zagadkę. Po zapoznaniu się ze starą legendą postanawiają wyruszyć do serca Ponurego lasu
gdzie znajduje się zapieczętowany od setek lat grobowiec. W lesie natrafiają na grupę
uzbrojonych po zęby rycerzy którzy rozbili na skraju lasu obóz i planują inwigilację
grobowca. Jak się później okazuje grobowiec był odpieczętowany a para głównych bohaterów
wbrew ostrzeżenią rycerzy wchodzi do środa. Po zbadaniu wnętrza okazuje się że grobowiec
to spora sieć podziemnych tuneli. Natrafiają w nim na tajemniczą postać która
cieszy się z odzyskanej wolności i znika. Dowódca rycerzy postanawia wprowadzić parę
bohaterów w szczegóły operacji i zabiera ich do obozu. Na miejscu okazuje się, że cały
oddział został zabity, a prawdopodobnym sprawcą była postać więziona w grobowcu.
Bohaterowie łączą wspólne siły i ruszają śladem zabójcy...
W dalszej części okazuje się, że zamieszanie z zachwianiem równowagi między światami to
tylko wierzchołek góry lodowej, a ci którzy z pozoru wydawali się być głównymi "czarnymi
charakterami" okazują się być tylko pionkami w rękach jeszcze potężniejszych istot

Bohaterowie :

W grze przewidzianych jest 8 postaci które wraz z biegiem głównego wątpku w różnych
okolicznościach się do nas przyłączają. Każda postać posiada unikalny charakter,
poglądy i nastawienie do świata jak i również własne cele które chce realizować,
nie koniecznie uzgadniając je z resztą drużyny (tak więc będą intrygi, zdrady
i nieoczekiwane zwroty akcji)
Każda postać ma własną klasę i przypisane zestawy broni i zbroi, jak również
unikatowe umiejętności (buffy,klątwy,leczenie,obszarówki itp)
W Fabule przewidziane są krótkie scenki w których główni bohaterowie prowadzą między sobą
dialogi, przewidzianych jest też kilka wątków miłosnych głównego bohatera jak i towarzyszy
;P

Przedmioty :

Istnieje 10 podstawowych zestawów broni i zbroi odpowiednio zależnych od lvlu postaci
oraz wiele ukrytych unikatowych przedmiotów dostępnych z różnych pobocznych questów
lub losowych dropów z bossów. Do wyboru jest również wiele dodatkowych przedmiotów
jak np buty, rękawice, naszyjniki czy pierścienie (oczywiście nie można zakładać
wszystkiego jednocześnie ;P wprowadza to pewien element strategicznego myślenia np :
rękawice dają większą odporność na czary kosztem obrony i analogicznie buty dają więcej
obrony lecz chronią słabiej przed magią)

System Walki :

Zdecydowałem się na standardowy dostępny system walki w podstawce rmxp ponieważ dawał
mi najwięcej możliwości tworzenia przeciwników (więcej jest battelersów niż charsetów)

Skrypty :

(nie będę tu szczegółowo opisywać wszystkich skryptów do końca gry może się jeszcze
wiele zmienić wymienię tylko te podstawowe)

-skrypt zmieniający paski hp/mp
-skrypt pozwalający na zmianę drużyny
-ograniczenie lvlowe przedmiotów
-multi drop
-multi hit skillów
-regeneracja hp/mp
-rozdawanie statystyk
-zmienione menu
-dziennik zadań
-Zmienione okno dialogów
-staty wpływające na dmg/def itp
-system uczenia się umiejętności ogólnych i passywnych u specjalnych npc

// planowane :

-tworzenie własnych przedmiotów
-mixowanie ekwipunku z kamieniami
-system wp jak w diablo2

Gra w liczbach :

-do tej chwily główny wątek ma 16 godzin gry bez zadań pobocznych (wiedząc co gdzie jest i wliczając expenie lvla, ktoś grający pierwszy raz z pewnością będzie się plątać dłużej :p)
-ponad 290 zadań pobocznych ( nie wymaganych do ukończenia gry )
-setki NPC każdy o unikalnym umieniu xD (kilka charsetów się powtarza ale tylko wieśniaków w miastach itp)
-około 500 przedmiotów ( broni, zbroi, mikstur oraz składników alchemicznych )
-spędzone dziesiątki godzin na balansowaniu przeciwników,skillów oraz przedmiotów
-prawie 600 różnych przeciwników do pokonania ( wliczając różne odmiany np : guard, elita, lord oraz wszystkich bossów)
-setki nowych animacji, dźwięków oraz ikon.

Kilka słów od siebie :

Chciałem stworzyć coś na miarę final fantasy, baldurs gate czy morrowind,
mianowicie główny nacisk jest postawiony na fabułę i relację głównych bohaterów
z otaczającym ich światem. Starałem się nie robić liniowej gry oczywiście trzeba pchnąć
główny wątek by odblokować kolejne lokacje w grze, lecz wykonanie wszystkich zadań pobocznych
może zająć całkiem sporo czasu :-) Przewidzianych jest też kilka organizacji do których
możemy się przyłączyć oczywiście są takie podstawowe jak np Gildia wojowników, magów
i złodziei, jak również kilka ukrytych np : świątynia, legion cesarski oraz gildia zabójców
(i kilka specjalnych :D)

Data premiery:

ciągle coś nowego wymyślam więc ciężko ustalić :D
((Dema nie będzie))

Gre robię dla swojego grona znajomych udostępnie ją również tutaj by poznać opinię "zawodowców" ;D
Więc to chyba tyle ode mnie, chciałbym poznać wasze zdanie na temat mojej pracy
chętnie wysłucham zastrzeżeń oraz propozycji zmian, aby gra była ciekawsza

PS. nie miałem styczności z żadnymi innymi projektami, więc nie mam pojęcia co już było
a czego nie było :p to co opisałem to efekty mojej wyobraźni oraz inspiracja innymi grami
-- Nazwa gry oraz wiele elementów może jeszcze ulec zmianie ;P --

SS'y : (w sumie to nie wiem co pokazać na kilku zdjęciach nie uchwyci się całości ;p)
dodam może później coś lepszego

Spoiler:


Spoiler:


Spoiler:

 
 
noruj 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 121
Wysłany: Pią 15 Cze, 2012 22:16
Zapowiada się całkiem ok. Przemyślana fabuła, ale czemu aż tyle zdradziłeś? Mnie zaciekawił już sam fragment o anomaliach, dalsze rozpisywanie się nie jest potrzebne.
Te liczby to serio? Tyle już masz? Potężnie.
Co prawda " od siebie " mnie lekko rozbawiło gdzie stawiasz final fantasy i morrowinda obok siebie. To całkiem rożne gry. Interakcja w morrku z otaczającym światem waha się gdzieś między w ogóle, a minimalnie :P
No, ale nic. To nieistotne.

Cały projekt wzbudza fajne wspomnienia, bo przypomina mi Wrota Arkany, podobnie klasycznie cRPGowo, te same tilesety i nowy twórca, który pojawia się z grą i już coś ma. Jeśli liczy nie kłamią to szykuje się fajna gra. Zajrzyj też na inne fora.
Smutne, ale sporo osób tutaj bardziej rozpisuje się na tematy beznadziejnych crapów, z których można się pośmiać na youtube, więc możliwe, że to ich nie zainteresuje.
 
 
Zazombik 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 120
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012 09:47
Muszę przyznać, że to jest to, co lubię ;-) Ciekawy projekt długo dopieszczany , z dobrą fabułą i setkami itemów, z nawet przyzwoitym mappingiem (może poza tą jaskinią). Tylko czemu angielskie nazwy skilli ?
________________________



 
 
MrDawnok 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 217
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012 09:57
Cytat:
Faerun


Chyba nikomu nie trzeba mówić z czym się to kojarzy, ale nic w temacie nie wspomnaino o Dnd?FTW?

Za dużo liczb!

Zrobienie takiej gry jak baldurs, morrowind, czy final fantasy(boskie!) trawało by latami.Zważmy na to, że przy wyżej wymienionych produkcjach pracowało multum osób i zajęło im to dłuuuugi czas.

Zbyt duże wyzwanie dla jednej osoby.
________________________



http://www.forumgalonum.pun.pl/viewtopic.php?id=5

"Bliski przyjaciel, czy to nie właściwe określenie dla kogoś, kto już przestał być bliski?"
 
 
 
Helseth 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 63
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012 11:21
@noruj
-Wcale dużo nie zdradziłem to tylko pierwszy rozdział, z którego w sumie niewiele wiadomo względem całości gry :P
-Miałem na myśli morrowind w sensie otwartości świata (wszędzie można wejść, z każdym pogadać i zrobić masę pobocznych rzeczy)

@Zazombik
-Po angielsku lepiej wygląda moim zdaniem, polskie nazwy typu "ogłuszające cięcie" czy "taniec miecza" brzmi co najmniej dziwnie :D
-Uprzedzę od razu, że angielskie nazwy są nieco bardziej zmieszane z polskimi dialogami bo nazwy przedmiotów, zbroi i broni również są po angielsku jak np "diamond armor" czy "sword of darkness" moim zdaniem to nadaje lepszy klimat niż np: "złota zbroja" xD

@MrDawnok
-Jak mówiłem "Faerun" to tylko roboczy tytuł, uwielbiam realia zapomnianych krain :-)
-Lubię wyzwania, tworzę z pasją i dopieszczam każdy szczegół, wole się pomęczyć miesiącami i zrobić coś super niż byle co :D (czytając większość postów w tym dziale)
 
 
Viuu 

Project-Ayus




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 106
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012 12:35
Helseth napisał/a:
-Po angielsku lepiej wygląda moim zdaniem, polskie nazwy typu "ogłuszające cięcie" czy "taniec miecza" brzmi co najmniej dziwnie :D
-Uprzedzę od razu, że angielskie nazwy są nieco bardziej zmieszane z polskimi dialogami bo nazwy przedmiotów, zbroi i broni również są po angielsku jak np "diamond armor" czy "sword of darkness" moim zdaniem to nadaje lepszy klimat niż np: "złota zbroja" xD

Umm... zgodzę się z tym, że po engliszu wszystko lepiej brzmi, ale nie widzę sensu w robieniu mieszanej gry...
Jeśli chcesz robić nazwy po angielsku, to rób wszytko w tym języku. Nie wiem jakim cudem wg ciebie mieszanie englisza z polskim nadaje lepszy klimat -.-
Po prostu zdecyduj się na jeden język i tyle.

A co do gry to wygląda całkiem ciekawie, zobaczymy co z tego będzie ^ ^
________________________



Spoiler:



 
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012 12:45
Albo możesz zrobić stragan "Broń i zbroja zza morza", albo coś podobnego, żeby było "usprawiedliwienie" na angielskie nazwy, ale pamiętaj wymyślić coś na nazwy ciosów. I chyba dobrze by było, aby zrobić też "tutejsze" zbroje, choć nie wiem, czy takie pomieszane nazwy (polskie i angielskie) to dobry pomysł..
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012 14:16
Cytat:
Umm... zgodzę się z tym, że po engliszu wszystko lepiej brzmi, ale nie widzę sensu w robieniu mieszanej gry...

Wszystko zależy od wykorzystanych w grze realiów. Osobiście stosuję ten schemat w Wymiarze X, jako że od wielu lat na sesjach język angielski towarzyszy elfom, niemiecki - krasnoludom, czeski - niziołkom, itd. Także 'róbta co chceta', najważniejsze są założenia i odpowiednia argumentacja.
________________________


 
 
 
noruj 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 121
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012 17:04
Cytat:

-Wcale dużo nie zdradziłem to tylko pierwszy rozdział, z którego w sumie niewiele wiadomo względem całości gry :P

Może nie zdradziłeś dużo w odniesieniu do całej gry, ale zdradziłeś zbyt dużo jak na zapowiedź. To ma być krótka zajawka, która ma zaintrygować czytelnika, a nie rozpisany cały akt z poszczególnymi wydarzeniami. Potencjalny gracz ma się zainteresować tą zajawką i z chęcią sprawdzić grę.
 
 
bluemike 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 23
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: Sro 30 Sty, 2013 19:50
Według mnie robienie gry w dwóch językach jest bez sensu. Anglik nie zagra bo nie zna PL, a Polak nie znający Angielskiego również nie będzie wiedział co oznaczają dane nazwy, chyba, ze będzie siedział ze słownikiem i sprawdzał co znaczy dane słowo.
Myślę, że mieszanie języków poza nacjami nie jest dobrym pomysłem, i chyba dla mnie lepiej brzmi Diamentowa Zbroja niż Diamond Armor.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene