Zamknięty przez: Ayene Pon 30 Lip, 2012 16:09 |
Inne kolory czcionki w menu i w grze |
Autor |
Wiadomość |
Bernierdh
Preferowany:
Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 3
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012 07:22
|
|
Inne kolory czcionki w menu i w grze
|
Dzień dobry, mam pewne pytanie. Jak zrobić, aby w menu głównym gry czcionka miała inny kolor, a podczas samej gry inny? To pewnie jest dość proste, ale ja jestem kompletnie zielony i udało osiągnąć mi się osiągnąć tylko tyle, że zmieniłem kolor dla tekstu w całej grze. Generalnie w menu ma być czarny, w grze biały.
Z góry dziękuję za pomoc :) |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012 15:23
|
|
|
"W grze biały", czyli podczas wyświetlania wiadomości, czy jeszcze w innych przypadkach? |
________________________
|
|
|
|
Bernierdh
Preferowany:
Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 3
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012 16:16
|
|
|
Podczas wyświetlania wiadomości, w menu (tym wyświetlanym esc podczas gry), we wszystkich przypadkach z wyjątkiem głównego menu, w którym tekst ma być czarny. |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012 20:45
|
|
|
Hmm... najlepiej będzie jak wejdziesz w skrypt 'Window_Command', znajdziesz w nim:
Kod: | self.contents.font.color = color |
i zamienisz na:
Kod: | self.contents.font.color = $scene.is_a?(Scene_Title) ? Color.new(0,0,0) : color |
|
________________________
|
|
|
|
Shadi
Preferowany:
Ranga RM:
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 51
|
Wysłany: Nie 24 Cze, 2012 12:19
|
|
|
dołączam się do tematu, ponieważ nie chcę zakładać nowego, z tym że mnie interesuje sprawienie by wszystkie napisy w walce były czarne. |
|
|
|
Bernierdh
Preferowany:
Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 3
|
Wysłany: Nie 24 Cze, 2012 12:51
|
|
|
Ayene, działa, dzięki wielkie :) |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Pon 25 Cze, 2012 17:46
|
|
|
Ogólnie żeby zmienić kolor czcionki w jakimkolwiek oknie, trzeba znaleźć w nim fragment kodu (lub jeśli go nie ma to dodać):
Kod: | self.contents.font.color = normal_color |
'normal_color' może oczywiście być zastąpione innym wyrażeniem, może to być 'disabled_color', 'crisis_color', definicje tych kolorów znajdują się są w 'Window_Base', po prostu przyporządkowano im na stałe określone kolory. W Window_Base można także dodać swój kolor, np. czarny:
Kod: | def black_color
return Color.new(0, 0, 0, 255)
end |
I po tym, gdy znajdzie się gdzieś w którymś z okien wyświetlających dane, np. Window_Skill, czyli okno umiejętności używane w walce i menu, to za wyrażenie 'normal_color' można podstawić nasze 'black_color', wówczas zamiast koloru białego będzie kolor czarny |
________________________
|
|
|
|
|