Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Pon 30 Lip, 2012 16:09
Inne kolory czcionki w menu i w grze
Autor Wiadomość
Bernierdh 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 3
  Wysłany: Sob 23 Cze, 2012 07:22
Inne kolory czcionki w menu i w grze
Dzień dobry, mam pewne pytanie. Jak zrobić, aby w menu głównym gry czcionka miała inny kolor, a podczas samej gry inny? To pewnie jest dość proste, ale ja jestem kompletnie zielony i udało osiągnąć mi się osiągnąć tylko tyle, że zmieniłem kolor dla tekstu w całej grze. Generalnie w menu ma być czarny, w grze biały.
Z góry dziękuję za pomoc :)
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012 15:23
"W grze biały", czyli podczas wyświetlania wiadomości, czy jeszcze w innych przypadkach?
________________________


 
 
 
Bernierdh 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 3
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012 16:16
Podczas wyświetlania wiadomości, w menu (tym wyświetlanym esc podczas gry), we wszystkich przypadkach z wyjątkiem głównego menu, w którym tekst ma być czarny.
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012 20:45
Hmm... najlepiej będzie jak wejdziesz w skrypt 'Window_Command', znajdziesz w nim:
Kod:
self.contents.font.color = color

i zamienisz na:
Kod:
self.contents.font.color = $scene.is_a?(Scene_Title) ? Color.new(0,0,0) : color
________________________


 
 
 
Shadi 



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 51
Wysłany: Nie 24 Cze, 2012 12:19
dołączam się do tematu, ponieważ nie chcę zakładać nowego, z tym że mnie interesuje sprawienie by wszystkie napisy w walce były czarne.
 
 
 
Bernierdh 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 3
Wysłany: Nie 24 Cze, 2012 12:51
Ayene, działa, dzięki wielkie :)
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 25 Cze, 2012 17:46
Ogólnie żeby zmienić kolor czcionki w jakimkolwiek oknie, trzeba znaleźć w nim fragment kodu (lub jeśli go nie ma to dodać):
Kod:
self.contents.font.color = normal_color

'normal_color' może oczywiście być zastąpione innym wyrażeniem, może to być 'disabled_color', 'crisis_color', definicje tych kolorów znajdują się są w 'Window_Base', po prostu przyporządkowano im na stałe określone kolory. W Window_Base można także dodać swój kolor, np. czarny:
Kod:
def black_color
   return Color.new(0, 0, 0, 255)
end

I po tym, gdy znajdzie się gdzieś w którymś z okien wyświetlających dane, np. Window_Skill, czyli okno umiejętności używane w walce i menu, to za wyrażenie 'normal_color' można podstawić nasze 'black_color', wówczas zamiast koloru białego będzie kolor czarny :->
________________________


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene