Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Pon 30 Lip, 2012 15:09
Rozbudowane NPC
Autor Wiadomość
SzyMmoon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 2
  Wysłany: Wto 26 Cze, 2012 14:42
Rozbudowane NPC
Witam,
to mój pierwszy temat.
Robię już jakiś czas w XP i mam do was pytanie.
Czy byłaby możliwość wstawienia jako grafikę zdarzenia GIFa? Bo chciałbym, żeby moje NPC były bardziej ruchome(a jednocześnie stały w miejscu :-D )
Wiem, że można przerobić PNG w Gimpie, żeby coś tam robiły, ale wolałbym GIF, więc da się czy niestety nie?
 
 
Roki132 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 91
Wysłany: Wto 26 Cze, 2012 15:09
Niestety RPG Maker nie obsługuje .gif.
Jednakże, gdy wybierasz grafikę NPC, to możesz w charsecie zrobić właśnie taką animację.
Gdy masz w charsecie animację ruchu, to zamiast tego ruchu, robisz jak ma się ruszać, a potem przy tworzeniu NPC'ta, jest opcja: animacja ruchu.
________________________
Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Piramida!

 
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Wto 26 Cze, 2012 18:39
jest skrypt na obsługę gif, jednak nie testowałem i nie wiem czy to zadziała w taki sposób, jakiego oczekujesz -> http://rmxp.pl/index.php?topic=5399.0

Ew. możesz zrobić charset na sprite(chyba tak to się zowie) i kiedy ma się ruszać(chodzić) zmienia graphic na charset chodzenia, a jak się ruszać w miejscu, to zmienia graphic na charset animacji w miejscu i zaznaczasz move i stop animation, chyba tak to się zowiło :3

Możesz też się bawić switchami, ale nie polecam początkującemu :)
________________________

 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Wto 26 Cze, 2012 20:52
Jeśli chcesz "bardziej ruchome" NPC, to musisz mieć więcej klatek animacji w grafice chara i przestawić w skrypcie na odpowiednią ilość wyświetlanych klatek. Wtedy ruchy etc będą bardziej płynne. I dodać typowe zdarzenie(kiedy NPC stoi w miejscu) żeby wyświetlał odpowiednie klatki - np drapanie się chara po tyłku. Można to zrobić na wiele sposobów.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene