Zamknięty przez: Ayene Pon 30 Lip, 2012 16:09 |
Rozbudowane NPC |
Autor |
Wiadomość |
SzyMmoon
Preferowany:
Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 2
|
Wysłany: Wto 26 Cze, 2012 15:42
|
|
Rozbudowane NPC
|
Witam,
to mój pierwszy temat.
Robię już jakiś czas w XP i mam do was pytanie.
Czy byłaby możliwość wstawienia jako grafikę zdarzenia GIFa? Bo chciałbym, żeby moje NPC były bardziej ruchome(a jednocześnie stały w miejscu )
Wiem, że można przerobić PNG w Gimpie, żeby coś tam robiły, ale wolałbym GIF, więc da się czy niestety nie? |
|
|
|
Roki132
Preferowany:
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 91
|
Wysłany: Wto 26 Cze, 2012 16:09
|
|
|
Niestety RPG Maker nie obsługuje .gif.
Jednakże, gdy wybierasz grafikę NPC, to możesz w charsecie zrobić właśnie taką animację.
Gdy masz w charsecie animację ruchu, to zamiast tego ruchu, robisz jak ma się ruszać, a potem przy tworzeniu NPC'ta, jest opcja: animacja ruchu. |
________________________
|
|
|
|
Feniks
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 62 razy Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 511
|
Wysłany: Wto 26 Cze, 2012 19:39
|
|
|
jest skrypt na obsługę gif, jednak nie testowałem i nie wiem czy to zadziała w taki sposób, jakiego oczekujesz -> http://rmxp.pl/index.php?topic=5399.0
Ew. możesz zrobić charset na sprite(chyba tak to się zowie) i kiedy ma się ruszać(chodzić) zmienia graphic na charset chodzenia, a jak się ruszać w miejscu, to zmienia graphic na charset animacji w miejscu i zaznaczasz move i stop animation, chyba tak to się zowiło :3
Możesz też się bawić switchami, ale nie polecam początkującemu :) |
________________________
|
|
|
|
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
Wysłany: Wto 26 Cze, 2012 21:52
|
|
|
Jeśli chcesz "bardziej ruchome" NPC, to musisz mieć więcej klatek animacji w grafice chara i przestawić w skrypcie na odpowiednią ilość wyświetlanych klatek. Wtedy ruchy etc będą bardziej płynne. I dodać typowe zdarzenie(kiedy NPC stoi w miejscu) żeby wyświetlał odpowiednie klatki - np drapanie się chara po tyłku. Można to zrobić na wiele sposobów. |
________________________ MelvinClass:
|
|
|
|
|