Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Pią 14 Wrz, 2012 23:51
[RGSS]Data i godzina?
Autor Wiadomość
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Wto 03 Lip, 2012 10:45
[RGSS]Data i godzina?
Chciałbym zrobić w mojej grze system dnia i nocy zależny od czasu systemowego. Tzn. jak jest na dworze dzień to w grze też jest, itd. Gra miałaby też mieć kalendarz więc będę musiał też pobrać datę. Niestety nie wiem jak to zrobić.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
Diablo 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 155
Wysłany: Wto 03 Lip, 2012 17:08
Nie spełnia wszystkiego ale lepszego nie znalazłem.

Spoiler:

Kod:
#Basic Game Time + Night/Day
#----------#
#Features: Provides a series of functions to set and recall current game time
#          as well customizable tints based on current game time to give the
#          appearance of night and day.
#
#Usage:   Script calls:
#           GameTime::minute?   - returns the current minute
#           GameTime::hour?     - returns the current hour
#           GameTime::set(time) - sets the game time to time, in frames (max:1440)
#           GameTime::change(time) - increments the game time! (can be negative)
#           GameTime::pause_time(set) - stops time for events and stuff, true or false
#           GameTime::pause_tint(set) - time runs, but tints do not update
#           GameTime::clock(set) - sets whether clock is visible or not
#         
#Customization: Set below, in comments.
#
#Examples: GameTime::set(360)
#
#----------#
#-- Script by: V.M of D.T
#--- Free to use in any project with credit given

#---Game Clock---#
#USE_CLOCK to true to display game time clock
#CLOCK_POSITION for position of clock
#  1 = topleft, 2 = topright, 3 = bottomleft, 4 = bottomright
#CLOCK_TOGGLE is any input button available, see the INPUT help file for options
#------#
USE_CLOCK       = false
CLOCK_POSITION  = 4
CLOCK_TOGGLE    = :SHIFT

module GameTime
  #---Game Time Details---#
  #Number of frames in a game minute, 60 frames = 1 second
  TIME_COUNT      = 60
  #Sets whether to tint screen based on game time
  USE_TINT        = true

  #True to pause time while not in map or while during a message
  PAUSE_IN_COMBAT  = false
  PAUSE_NOT_IN_MAP = true
  PAUSE_IN_MESSAGE = true

  #Sets time frames of tints by minute count, one day is 1440 minutes
  # 0 = 12am, 360 = 6am, 720 = 12pm, 1080 = 6pm  etc...
  PRESUNRISE_TIME = 240
  SUNRISE_TIME    = 360
  NOONSTART_TIME  = 660
  NOONEND_TIME    = 900
  PRESUNSET_TIME  = 1080
  SUNSET_TIME     = 1260
  MIDNIGHT_TIME   = 60  #Must be greater than 0

  #Sets custome tints
  PRESUNRISE_TONE = Tone.new(-75,-75,0,50)
  SUNRISE_TONE    = Tone.new(0,0,0,0)
  NOONSTART_TONE  = Tone.new(45,45,0,-25)
  NOONEND_TONE    = Tone.new(0,0,0,0)
  PRESUNSET_TONE  = Tone.new(-50,-50,0,25)
  SUNSET_TONE     = Tone.new(-75,-100,0,75)
  MIDNIGHT_TONE   = Tone.new(-125,-125,0,125)

  #Include the ids of any maps not to be tinted based on time
  # Usually reserved for indoor maps
  NOTINTMAPS = [2]
  #---END---#

  def self.init
    $game_time = 0
    $game_time_pause_time = false
    $game_time_pause_tint = false
  end
  def self.update
    if $game_time_pause_time then return else end
    case SceneManager::scene_is?(Scene_Map)
    when true
      if $game_message.visible == true && PAUSE_IN_MESSAGE then else
      $game_time += 1 if Graphics.frame_count % TIME_COUNT == 0 end
    when false
      if SceneManager::scene_is?(Scene_Battle) && PAUSE_IN_COMBAT != true
      $game_time += 1 if Graphics.frame_count % TIME_COUNT == 0 end
    end
    if $game_time == 1440 then $game_time = 0 end
    GameTime::tint if $game_time_pause_tint != true
  end
  def self.hour?
    return $game_time / 60
  end
  def self.minute?
    return $game_time % 60
  end
  def self.time?
    meri = "AM"
    hour = GameTime::hour?
    minute = GameTime::minute?
    if hour > 11 then meri = "PM" end
    if hour == 0 then hour = 12; meri = "AM" end
    if hour > 12 then hour -= 12 end
    if hour < 10 then hour = " " + hour.to_s else hour.to_s end
    if minute < 10 then minute = "0" + minute.to_s else minute.to_s end
    return hour.to_s + ":" + minute.to_s + " " + meri
  end
  def self.set(number)
    $game_time = number if number < 1440
    GameTime::tint(0)
  end
  def self.change(number)
    $game_time += number
    $game_time -= 1440 if $game_time > 1440
    $game_time += 1440 if $game_time < 0
    GameTime::tint(0)
  end
  def self.tint(tint = 60)
    if USE_TINT != true then return end
    for i in NOTINTMAPS
      if $game_map.map_id == i
        $game_map.screen.start_tone_change(Tone.new(0,0,0,0),0)
        return
      end
    end
    if SceneManager::scene_is?(Scene_Map) then else return end
    case $game_time
    when PRESUNRISE_TIME .. SUNRISE_TIME
      $game_map.screen.start_tone_change(PRESUNRISE_TONE, tint)
    when SUNRISE_TIME .. NOONSTART_TIME
      $game_map.screen.start_tone_change(SUNRISE_TONE, tint)
    when NOONSTART_TIME .. NOONEND_TIME
      $game_map.screen.start_tone_change(NOONSTART_TONE, tint)
    when NOONEND_TIME .. PRESUNSET_TIME
      $game_map.screen.start_tone_change(NOONEND_TONE, tint)
    when PRESUNSET_TIME .. SUNSET_TIME
      $game_map.screen.start_tone_change(PRESUNSET_TONE, tint)
    when SUNSET_TIME .. 1440
      $game_map.screen.start_tone_change(SUNSET_TONE, tint)
    when 0 .. MIDNIGHT_TIME
      $game_map.screen.start_tone_change(SUNSET_TONE, tint)
    when MIDNIGHT_TIME .. PRESUNRISE_TIME
      $game_map.screen.start_tone_change(MIDNIGHT_TONE, tint)
    end
  end
  def self.pause_time(set)
    $game_time_pause_time = set
  end
  def self.pause_tint(set)
    $game_time_pause_tint = set
  end
  def self.clock(set)
    SceneManager.scene.clock_visible?(set)
  end

  class Window_Clock < Window_Base
    def initialize
      case CLOCK_POSITION
      when 1
        super(0,0,115,56)
      when 2
        super(429,0,115,56)
      when 3
        super(0,360,115,56)
      when 4
        super(429,360,115,56)
      end
    end
    def update
      self.contents.clear
      self.contents.draw_text(0,0,100,24,GameTime::time?)
    end
  end

end

module DataManager
  class << self
  alias gametime_msc make_save_contents
  alias gametime_esc extract_save_contents
  end
  def self.make_save_contents
    contents = gametime_msc
    contents[:gametime] = $game_time
    contents
  end
  def self.extract_save_contents(contents)
    gametime_esc(contents)
    $game_time = contents[:gametime]
  end
end


class Scene_Map < Scene_Base
  alias gametime_post_transfer post_transfer
  alias gametime_create_all_windows create_all_windows
  alias gametime_update_map update
  def post_transfer
    GameTime::tint(0)
    gametime_post_transfer
  end
  def create_all_windows
    gametime_create_all_windows
    @gametimeclock = GameTime::Window_Clock.new if USE_CLOCK
  end
  def update
    gametime_update_map
    @gametimeclock.update if @gametimeclock.nil? == false
    if Input.trigger?(CLOCK_TOGGLE) and @gametimeclock.nil? == false
      @gametimeclock.visible ? @gametimeclock.visible = false : @gametimeclock.visible = true
    end
  end
  def clock_visible?(set)
    @gametimeclock.visible = set
  end
end

class Scene_Base
  alias gametime_update update
  def update
    gametime_update
    GameTime::update
  end
end

GameTime::init

________________________



 
 
lolek 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 34
Wysłany: Wto 03 Lip, 2012 19:16
Rave napisał/a:
Chciałbym zrobić w mojej grze system dnia i nocy zależny od czasu systemowego. Tzn. jak jest na dworze dzień to w grze też jest, itd.


Dorzuć jeszcze by w grze była pogoda taka jak za oknem w mieście grającego. Jak w mieście grającego będzie padał deszcz to w grze też powinien.

Fajne :faja:
________________________
ignorowani: master miller; Han Solo; Justin Biber
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Czw 05 Lip, 2012 23:28
To by wymagało połączenia z netem, a ja chcę żeby gra działała bez neta ;)

//edit: Diablo, no właśnie to znam i to nie to. Mi chodzi o wzięcie daty i godziny z systemu (tzn. to samo co jest na pasku zadań), nie ustalania czasu growego.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene