Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Sob 14 Lip, 2012 20:14
Windowskiny i kolor czcionki.
Autor Wiadomość
Shadi 



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 51
Wysłany: Wto 03 Lip, 2012 15:43
Windowskiny i kolor czcionki.
Witajcie. Wiem, że był już temat jak zmienić kolor czcionki, ale pomimo to nie w pełni udało mnie się to zrobić więc napiszę o tym jeszcze raz.
Zmieniałem Windowskiny w mojej grze i w tej chwili mam związku z tym dwa problemy.
Pierwszy polega na tym, że w walce windowskin jest biały, a czcionka jest również biała więc beznadziejnie słabo widać napisy. Windowskina zmieniać nie zamierzam. Niektóre napisy udało mnie się zmienić na kolor czarny, a niektórych nie.. Chciałbym żebyście napisali gdzie są te "niezmienone napisy" w skryptach:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/screen2.png
https://dl.dropbox.com/u/10678415/ScreenNEXT.png
Drugi problem polega na tym, że owy biały windowskin pragnę zastosować jedynie w walkach i jak zmienić windowskiny w menu (tylko te które są białe), ażeby zmienić je na grafikę szarą?
Mam w folderze Windowskin odpowiedni szary windowskin i jeżeli będzie potrzeba to napiszę jego nazwę tutaj.
A tutaj screeny na których widać które okna chce zmienić na szare:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/screenBohaterx.png
https://dl.dropbox.com/u/10678415/screenoenoenjoj.png
https://dl.dropbox.com/u/10678415/ScreenoN.png
https://dl.dropbox.com/u/10678415/screenwyjscie.png
I żeby było jasne, w dialogach i podczas Save'owania jest normalnie szary skin.
Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
 
Shadi 



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 51
Wysłany: Pon 09 Lip, 2012 16:23
Przepraszam za double post, ale chcę przypomnieć o moim temacie gdyz jestem pewien iż zmiana windowskina w oknach czy koloru czcionki nie należy do mega trudnych zadań.
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 13 Lip, 2012 23:18
Najpierw zajmijmy się walką. Trochę za dużo na raz wymagasz, więc nie dziw się, że mało kto podejmie się takiego zadania.
Sprawdź, czy o to Tobie chodzi. Wklej nad Main:
Kod:
class Window_Base < Window 
  def black_color
    return Color.new(0, 0, 0, 255)
  end 
end

class Window_BattleStatus < Window_Base
  def draw_actor_name(actor, x, y)
    self.contents.font.color = black_color
    self.contents.draw_text(x, y, 120, 32, actor.name)
  end
end

class Window_Help_New < Window_Help
  def set_text(text, align = 0)
    if text != @text or align != @align
      self.contents.clear
      self.contents.font.color = black_color
      self.contents.draw_text(4, 0, self.width - 40, 32, text, align)
      @text = text
      @align = align
      @actor = nil
    end
    self.visible = true
  end
end

Wejdź w skrypt 'Scene_Battle 1' i znajdź:
Kod:
@actor_command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3, s4])

po tym dodaj:
Kod:
@actor_command_window.change_color(0)

następnie znajdź:
Kod:
@help_window = Window_Help.new

i zamień na:
Kod:
@help_window = Window_Help_New.new
________________________


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene