Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Pią 13 Lip, 2012 23:32
Powracające Usunięte Zdarzenia
Autor Wiadomość
Allemov 



Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 8
Wysłany: Pon 09 Lip, 2012 02:07
Powracające Usunięte Zdarzenia
Witam!
Jak sugeruje dział w którym piszę, mam problem.
Ostanio wciągnęłem się trochę w zabawę RPG Makerem [VX]. Stworzyłem kilka lokacji, i zacząłem się bawić w robienie Questów. Podstawą mojej gry z założenia miały być przedmioty leżące na ziemi które nasza postać może podnieść.
I udało mi się takowy efekt osiągnąć za pomocą ustawienia stosownej grafiki przedmiotu, ustawienia jako warunek startu dotknięcia bohatera oraz prostych poleceń
Spoiler:

Wiadomość o treści 'Wziąć?'
Pokaż wybór 'Tak' 'Nie'
Jeśli Tak - Zmiana Przedmiotu [Nazwa]+1, Usuń Zdarzenie


Ku mojej radości skrypt zadziałał i funkcjonował prawidłowo, do czasu...

No włąśnie, i tu pojawia się mój problem.
Kiedy podczas próblej gry postać zmienia lokację i po chwili powraca do startowej, wszystkie podniesione przez nią wcześniej przedmioty ponownie leżą na swoich miejscach, co jest równoznaczne z faktem iż tracą sens swojego istnienia...


Zdaję sobie sprawę że można temu zaradzić przypisując każdemu przedmiotowi oddzielny przełącznik, ale było by to bardzo pracochłonne, i wprowadziło by w przełącznikach jeden wielki chaos.

Alternatywą są przełączniki wewnętrze, ale do tego konieczna była by opcja
"Warunek Zdarzenia - Przełącznik Własny (Zdarzeniowy) [A] jest OFF
w zakładne Warunek Zdarzenia, a tam gra automatycznie zakłada że przełącznik musi być ON. A jako że przełączniki są automatycznie ustawione na OFF opcja jest bezsensowna.

Próbowałem również ustawić automatyczne usuwanie podniesionych przedmiotów za pomocą drugiej zakłądki w zdarzeniach, ale muszę robić coś źle ponieważ manewr ten doprowadza to zacięcia się gry.

Ostatnią alternatywą którą wymyśliłem jest umieszczenie w Poleceniach linijki
Warunek Przełącznik A jest OFF
(...)
Zmień Przełącznik A na ON
w innym wypadku
Usuń Zdarzenie

Co dało efekt jedynie praktyczny ponieważ po powrocie do lokacji startowej widzimy podniesione wcześniej przedmioty ale znikają one kiedy do nich podejdziemy i nie otrzymujemy ich ponownie, ale estetyczne to nie jest.


Podsumowując, jak to na stereotypowego Polaka przystało zrobiłem wszystko co w mojej mocy by nie zwrócić się do specjalisty, ale summa summarum poszedłem po rozum do głowy i w sumie nie ździwił bym się gdyby rozwiązanie tego problemu było niezwykle proste.
Mam tylko nadzieję że nie poradziłem sobie aż tak źle jak na początkującego.

Tak więc: Co radzicie w tej kwestii Koledzy/Koleżanki?

Pozdrawiam Serdecznie!
Ryszard 'Allemov' Kowalak

PS. Mam nadzieję że nie złamałem żadnego punktu regulaminu, jako Mod wiem jakie to bywa uciążliwe. :) [/code]
 
 
Viuu 

Project-Ayus




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 106
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 09 Lip, 2012 12:58
Ehh... "Usuń Zdarzenie" zawsze tak działa i tak miało działać. Przecież to oczywiste, że musisz użyć przełączników (sam nawet o tym wspomniałeś). Jeśli myślisz, że ustawianie przełączników jest trudne czy też pracochłonne, to nie masz co robić gry. Jest wiele dużo bardziej pracochłonnych rzeczy, niż zwykłe ustawianie przełączników. Pomyśl o tym ^ ^

Ustaw po prostu na końcu zdarzenia "Self Switch A", zrób drugą kartę w zdarzeniu i tam ustaw warunek odpalania się gdy "Self Switch A jest ON" i pozostaw ją pustą... będzie działać.

Mam nadzieję, że nie napisałem tego nie zrozumiale :P
________________________



Spoiler:



 
 
 
Allemov 



Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 8
Wysłany: Pon 09 Lip, 2012 13:33
Przeanalizowałem sobie problem jeszcze raz i udało mi się osiągnąć pożądany efekt, właśnie za pomocą drugiej karty niespełna godzinkę temu, choć nakombinowałem się niemiłosiernie bo wszystkie wcześniejsze operacje które tam zamieszczałem kończyły się zacięciem się gry zaraz po jej uruchomieniu, z przyczyn dla mnie niezrozumiałych.
Może jednak coś z tych moich prac będzie... ;-)

A mówiąc o tym że robienie przełączników jest pracochłonne miałem na myśli przełączniki ogólne a nie własne, a pracochłonność wynikała tu z tego że takie rozwiązaniu uniemożliwiało szybkie kopiowanie w sytuacji kiedy obok siebie mają rosnąć trzy takie same roślinki itp.

Niemniej dziękuję za podpowiedź, bo pomimo tego że okazała się odrobinkę spóźniona uświadomiła mi że obsługa tego programu jest jeszcze prostsza niż mi się wydawało. ;)

Pozdrawiam!
Ryszard 'Allemov' Kowalak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene