Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 261 Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 09 Lip, 2012 02:43
Porady dla twórców gier
Witajcie!
Jako, że mnie nie było długą ilość czasu (i tak nikt za mną nie tęsknił, ja was znam) wrzucam napisany przeze mnie na podstawie różnych źródeł porady dla twórców gier. Na dodatek na końcu linki do tematów mogących się przydać przy realizowaniu niektórych punktów ( a także, ot tak sobie)
Uwaga: Poradnik został zaprojektowany częściowo pod gry RPG
1.Zaprojektuj i przetestuj kluczowe elementy gry jak najwcześniej.
2.Kamienie milowe!
3.W czasie tworzenie częściej korzystaj z lepszych stron twojej gry, a staraj się ograniczać jej złe strony.
4.Spodziewaj się niespodziewanego.
5.Pamiętaj, że ciężej jest upowszechnić część pierwszą od sequela.
6.Większe drużyny i pieniądze naciskają na terminy.
7.Bądź pewien, że gracz zawsze ma cel i go zna.
8.Nie marnuj czasu na tworzenie przewspaniałego systemu ekonomii(to tylko utrudnia niepotrzebnie grę)
9.Daj graczowi prosty znak, czy jest bliżej celu czy dalej.
10.Moment pierwszych testów gry to czas prawdy;[b] nie dziw się, gdy rozgrywka nie jest tak fajna jak oczekiwałeś.
11.Czasami prosty trik jest warty więcej niż trudny.
12.Słuchaj graczy – oni (zazwyczaj) mają rację.
13.Nie bój się rozważać wielkich zmian.
14.Gdy odkryjesz co jest najważniejszym punktem gry chroń go do śmierci.
15.Niech Twoje ego nie będzie miało nic do Twej gry.
16.Pierwotna wersja gry to nie świętość, to prosty zarys.
17.Nikt nie wie jak osiągnąć sukces.
18.Przemyśl najpierw wszystko na papierze,
19.Wiele małych nagród jest lepsza niż jedna duża.
20.Powiększaj horyzonty [oryginał, by to lepiej zrozumieć: Pick up art books that don't normally appeal to you. Look into areas and subjects that aren't on your normal list. This is a great way to get new ideas and to add new dimensions to your existing material. What could a book about porcupines teach you about video game making? Porcupines have an amazing defense system. Could this be incorporated into your game somehow? This goes for almost anything. Any subject at all from psychology, to sociology, or zoology are great resources to add depth to your game. ]
21.Graj w inne gry, zaczerpuj z nich pomysły, ale nie grę.
22.Nie przeciążaj postaci wieloma szczegółami (no chyba, że to ma być karykatura)
23.Niech postać się rozwija (chyba, że to niemożliwe do stworzenia)
24.Używaj słownictwa związanego z daną epoką (patrz: 2 uwagi na górze)
25.W grze powinny występować śmieszne wydarzenia.
26.Niech elementy gry się ze sobą jakoś wiążą (np.: w 1 epizodzie król traci rękę, więc w 3 epizodzie nie może walczyć z przeciwnikiem)
27Jak tworzysz dla gracza łamigłówkę, niech nie będzie ona rozwiązywalna tylko metodą prób i błędów.
28.Przy wyważaniu gry, pamiętaj by jedna strategia nie była lepsza od innych
29..Unikaj absurdów (apteczki w beczce na olej → James Bond: Tomorrow Never Dies)
Przydatne linki (warto przeczytać! - stanowią przestrogi i porady)
Tak, ale jest też
Cytat:
25.W grze powinny występować śmieszne wydarzenia.
Nie rozumiem twojego argumentu, z tym coś nie tak jest? Że nie pasuje? No sorry... Gra RPG nie musi razić powagą i patosem na każdym rogu i w każdej milisekundzie rozgrywki. Chyba że źle zrozumiałem, bo tak piszesz byle jak
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
Chodziło mi o to że jedna z tych reguł każe unikać absurdu a przecież śmieszne elementy to najczęściej jest absurd, oczywiście mogę się mylić ale ja tak to postrzegam
________________________ Pomagam z:
-Javą
-RMVX
-Skryptami(niektórtymi)
-Systemami OS
-Nauką c#/c++ i Javą
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum