Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Krótki skrypcik na Level
Autor Wiadomość
Tomson1120 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 10 Lip, 2012 16:12
Krótki skrypcik na Level
Cześć mam prośbę czy ktoś mógłby mi napisać skrypcik aby na ekranie pojawiala się ikona i obok nasz level ? Tak jak bylo w states w mr.Mo HUD tylko że ja chce sam level bo mam już inny hud tylko levelu mi brakuje
________________________

 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sro 08 Sie, 2012 12:12
Na forum i wielu innych stronach niejednokrotnie zamieszczane były tutoriale, jak zrobić HUD. Może poszukaj i stwórz prosty HUD samemu. To dużo bardziej satysfakcjonujące.
________________________


 
 
 
KhadarPL 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 14 Sie, 2012 00:41
HUD jest bardzo łatwo zrobić ..

HUD, który tutaj zrobimy będzie pokazywał ilość życia głównego bohatera za pomocą obrazków. W tym celu musimy sobie przygotować cały zestaw takich obrazków, z których każdy będzie reprezentował inną ilość życia bohatera. Jeden z obrazków, które przygotowałem na potrzeby tutoriala wygląda tak:

Ten konkretny obrazek reprezentuje 25% całkowitego życia bohatera. Wszystkie obrazki znajdziecie w demku, do którego link nieco później ;)

Mamy już obrazki, czas więc zabrać się za programowanie. Za pomocą zdarzeń oczywiście :)
Kontrolę nad wyświetlaniem naszych obrazków pełnić będzie typowe zdarzenie (common event) ustawione na tryb pracy równoległej (parallel process). Przełącznik, którym je włączymy jest dowolny, ale ważne żeby nie był nigdzie indziej użyty (np. przypadkiem wyłączony), gdyż wtedy wyświetlanie naszego HUDa może nie działać prawidłowo.
Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić wewnątrz zdarzenia to obliczyć ile procent życia ma aktualnie nasz bohater. Posłuży nam do tego dowolna zmienna (powiedzmy, że pierwsza z brzegu). Aby wyrazić ją w procentach (0 - 100) najpierw ustawiamy jej wartość na 100:
Control variables: [0001:] = 100


Następnie, aby uzyskać procentową wartość życia bohatera odpowiednio mnożymy zmienną przez aktualne HP, a potem dzielimy przez maksymalne HP:
Control variables: [0001:] *= [Arshes] HP
Control variables: [0001:] /= [Arshes] MaxHP

(W drugiej operacji zmieniamy operator mnożenia na dzielenie (Mul(tiply) -> Div(ide)), oraz cechę z HP na MaxHP.)
W tym momencie nasze typowe zdarzenie powinno wyglądać tak:

Wiemy już jaki procent maksymalnego HP nasz bohater posiada w tej chwili. Teraz przyporządkujemy do każdego przedziału odpowiedni obrazek. W zależności od tego na ile przedziałów podzielicie sobie całość HP, tak dokładnie wasz HUD będzie wskazywał jego zmiany. Pamiętajcie jednak, że każdy kolejny przedział to dodatkowy obrazek, a pewnie mało komu będzie się chciało robić 100 obrazków na każdy procent HP. Podzielenie całości na 20 przedziałów powinno wystarczyć . Większą dokładność zostawiamy pasjonatom :)
Całą zabawę zaczynamy jakby od końca, sprawdzając przy pomocy warunku czy zmienna HP (0001) jest równa zeru. Jesli tak to wyświetlamy obrazek, na którym pasek życia jest już pusty:
Conditional branch: variable[0001:] == 0
Show picture: 1, 'hp0020', upper left, (16,16), (100%,100%), 255, normal

W tym przypadku obrazek nazywa się 'hp0020'. 20 to numeracja obrazka, nie mająca nic wspólnego z poziomem życia. Obrazek wyświetliłem w punkcie (16,16) aby odsunąć go nieco od brzegów ekranu. Ustawiając warunek na zmienną zaznaczamy pole u dołu, które pozwala nam wykonać inną akcję gdy warunek nie jest spełniony. Właśnie tego uzyjemy do wprowadzenia kolejnego warunku. Jeśli nasza zmienna nie jest równa zeru to określimy przedział, dla którego wyświetlany będzie kolejny obrazek. Jak wcześniej ustaliliśmy - 20 przedziałów wystarczy, zatem sprawdzanie wartości zmiennej odbywać się będzie z krokiem co 5 (100% / 20przedziałów = 5). Następny warunek powinien zatem wyglądać tak:
Conditional branch: variable[0001:] <= 5
Po jego spełnieniu wyświetlamy obrazek odpowiedzialny za 5% życia:
Show picture: 1, 'hp0019', upper left, (16,16), (100%,100%), 255, normal

Zwróćcie uwagę na to, że sprawdzamy teraz czy zmienna jest równa lub mniejsza niż 5. Robimy tak dlatego, że gdyby sprawdzać tylko równość, to wartości zmiennej spomiędzy takich jak 5,10,15...95 nie powodowałyby wyświetlenia odpowiedniego obrazka. W takiej sytuacji gdyby bohater miał np. 100% życia, po czym dostałby obrażenia na 13% to wyświetlany obrazek nie zmieniłby się. Używając operatora "<=" sprawdzamy cały przedział poniżej wybranej wartości. Kolejnym krokiem, a raczej kilkunastoma krokami, jest powtórzenie ostatniej czynności dla pozostałych przedziałów (od 10 do 100 procent). Wyglądać będzie to mniej więcej tak:


Możemy sobie pogratulować, zrobiliśmy HUDa za pomocą zdarzeń!!


Właściwie można by na tym zakończyć zabawę bo wyświetlanie życia za pomocą obrazków już działa, ale dodamy sobie coś co doda uroku naszemu HUDowi. Po zakończeniu wszystkich warunków dodamy sobie jeszcze wyświetlanie Twarzy bohatera:

Ustawiając komendę wyświetlenia obrazka pamiętajcie o zamianie jego numeru, gdyż inaczej będzie wyświetlany zamiast obrazków ilustrujących poziom zycia.
Oto efekt końcowy niniejszego tutoriala:


Pozdrawiam,KhadarPL
________________________
'Tchórz umiera tysiąc razy,bohater tylko raz'
 
 
Tomson1120 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012 15:46
Dobra posłuchałem Ayene już sobie zrobiłem ale zapomniałem napisać ;D Do zamknięcia ;D
________________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene