Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Sro 26 Wrz, 2012 10:53
CraftStudio
Autor Wiadomość
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012 21:51
CraftStudio
http://craftstud.io

Pełna wersja (konto premium) kosztuje 15 eurosów (około 60 złotych), ale imho warto to zapłacić, gdyż darmowe "podstawowe" konto nie ma opcji testowania gry/ jej eksportu. Po za tym gdy program przejdzie do bety będzie kosztować 2x tyle.

Sam program jest pokazaniem tego co by się stało gdyby połączyć Minecrafta z Game Makerem. Mapy do gry buduje się w podobny sposób co w Minecrafcie, z tym że tutaj sami wybieramy bloki z jakich chcemy je budować i możemy je dowolnie oteksturować. Dostępne są również bloki niedostępne w MC bez dodatkowych modów takie jak pochylnie czy pionowe półbloki (nie wiem co za półmózg nazwał je półpłytkami).

Przejdźmy do modelowania. Obecnie każdy model składa się z prostopadłościanów. Mimo że to może wydawać się za mało do bardziej skomplikowanych modelów, tak naprawdę dzięki możliwości obracania ich i dowolnego ustawiania (mogą nawet nachodzić na siebie. Można nawet stworzyć kulę). Dodatkowo autor gry zapowiedział że w przyszłości wprowadzi bardziej tradycyjny styl modelowania lub nawet import plików OBJ, więc modele będzie można nawet zrobić np. w Blenderze..

Sam program nie ogranicza nas do jednego gatunku gier. Podobnie jak np. GM lub TGF można stworzyć dowolną grę. Na razie nie ma silnika fizyki, jednak planowana jest integracja Bulleta. Oświetlenie też na razie nie istnieje, scena jest oświetlana podobnie jak w Minecraft Classic - jedno źródło światła na całą scenę, jednak planowane jest dodanie dynamicznych świateł.

Jedyną wadą CraftStudio jest to że dostępny jest tylko na Windowsa, ze względu na użytą technologię (.NET i XNA), jednak autor zapewnił że planowany jest port na Linuksa/Maca jak tylko "MonoGame dojrzeje", gdyż według niego (nigdy z MonoGame nie korzystałem, jedynie ze zwykłego Mono) obsługa gier 3D w MG pozostawia jeszcze trochę do życzenia.

Skryptowanie jest realizowane przy pomocy języka Lua, jednak planowane jest wprowadzenie systemu "eventów" z Constructa czy The Games Facory.

Podsumowując:
Zalety:
- Łatwy system tworzenia scen oraz modelów
- Łatwe skryptowanie w Lua
- Niska cena jak na tego typu soft (nawet po wprowadzeniu pełnej ceny, będzie ona wciąż niższa od ceny programów przeznaczonych do tworzenia gier 2D jak np. MultiMedia Fusion czy Game Maker)
- Duża baza map i modeli (nawet teraz jest to jakieś kilka tysięcy)

Wady:
- Wciąż w produkcji, co znaczy że mogą zdarzać się losowe crashe lub inne błędy.
- Brak obsługi dźwięku (jednak autor nad tym pracuje)
- Brak fizyki/wbudowanej detekcji kolizji, co znaczy że trzeba pisać własną (co na szczęście jednak nie jest trudne - z małą pomocą dałem sobie radę, choć np. z napisanie kolizji 2D nigdy sobie poradzić nie mogłem)
- Brak wpływu na oświetlenie sceny (choć można się posiłkować różnymi sztuczkami jak np. zmiana tilesetu (tekstury) mapy czy tekstury modelu)

Należy jednak pamiętać że wszystkie wady wymienione powyżej wynikają raczej z młodego wieku projektu.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene