Zamknięty przez: Viuu Czw 30 Sie, 2012 00:05 |
Dodawanie grafiki i rysowanie tilesetów |
Autor |
Wiadomość |
Narfann
Preferowany:
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 20
|
Wysłany: Sro 29 Sie, 2012 14:56
|
|
Dodawanie grafiki i rysowanie tilesetów
|
Otóż jeżeli chodzi o RPG Maker'a to jestem całkowicie zielony ( bądźcie wyrozumiali ).
Naszło mnie na zrobienie gry całkiem od nowa, z całkowicie autorską grafiką.
Problem w tym, że nie jestem w stanie pojąć mechanizmu Ace, a dokładniej ile dokładnie ma pikseli ta otaczająca grafiki i tileset'y biała kratka.
W jaki sposób odbywa się rysowanie animowanych tilesetów ( chodzi mi o grafikę "terenu" np. trawy, która podczas rysowania i zakrętów sama się wykończa) mam nadzieje, że pojęliście co mam na myśli.
Tak samo załóżmy, że chciałbym dodać własne grafiki postaci ruszających się w grze, tak więc po narysowaniu ludzika wrzucam go do Graphics/Characters, potem tworzę zdarzenie i zmieniam grafikę tego zdarzenia. Wybieram swoją grafikę i.. biała kratka obejmuję tylko np. głowę mojego bohatera. W jaki sposób objąć go całego?
Jeżeli był już poruszany taki temat, proszę odeślijcie mnie do zapytania bądź do jakiego kolwiek poradnika na ten temat. Z góry dzięki ;D |
|
|
|
Amelanduil
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 464
|
Wysłany: Sro 29 Sie, 2012 15:16
|
|
|
512 x 512 do pliku tilesetu, 32x32 pixele = jedna kratka
Musiałbyś poszukać tutoriali graficznych na zagranicznych forach, tylko jedna rzecz, sporo umiejętności potrzeba, żeby samemu wszystkie grafiki zrobić. To wszystko nazywa się pixel artem, tak dla informacji :P
Jeżeli grafika jest dla pojedynczej postaci, plik musi mieć wymiar 96 x 128, musisz wtedy dodać "$" przed nazwą pliku.
Dobrze by było, jakbyś poczęstował nas screenami jakimiś ^^ |
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
|
|
|
|
Narfann
Preferowany:
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 20
|
Wysłany: Sro 29 Sie, 2012 15:54
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc, bardzo się przyda ;)
Co do screenów, oszczędzę wam na razie bólu i rozpaczy. Może za parę miesięcy kiedy dojdę już w "pixel arcie" do lepszego poziomu was nim poczęstuję.
Ostatnie pytanie, czy może wiedziałby ktoś w jaki sposób odbywa się rysowanie automatycznie uzupełniającego się terenu (mam tu na myśli np. brzeg morza, wraz ze skrętem rysowania, brzeg przenosi się do góry) ?
Ps. Może ktoś poleca jakiś program do tego typu zabaw? |
|
|
|
Nhadala
Pomogła: 12 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 197 Skąd: Klam
|
Wysłany: Sro 29 Sie, 2012 16:14
|
|
|
Polecam kartograf, był gdzieś u nas na forum |
________________________
|
|
|
|
Narfann
Preferowany:
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 20
|
Wysłany: Sro 29 Sie, 2012 16:34
|
|
|
Jednak jeszcze jedno pytanie, a mianowicie:
W jak sposób mimo wszystko zwiększyć białe obramowanie ? Posłużę się przykładem "Big Monsters", bądź "Crystal" z folderu Characters |
|
|
|
Draconis
Preferowany:
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Cze 2012 Posty: 43
|
Wysłany: Sro 29 Sie, 2012 17:53
|
|
Re: Dodawanie grafiki i rysowanie tilesetów
|
Narfann napisał/a: | tak więc po narysowaniu ludzika wrzucam go do Graphics/Characters, potem tworzę zdarzenie i zmieniam grafikę tego zdarzenia. Wybieram swoją grafikę i.. biała kratka obejmuję tylko np. głowę mojego bohatera. W jaki sposób objąć go całego? |
Wstaw na początku nazwy pliku $ żeby plik nazywał się np: "$Actor1" lub "$Monster1" powinno zadziałać (oczywiście napisz bez myślników ) |
________________________
|
|
|
|
Narfann
Preferowany:
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 20
|
Wysłany: Sro 29 Sie, 2012 23:47
|
|
|
Wielkie dzięki za tak szybkie odpowiedzi ( a szczególnie Amelanduil, choć kartograf Nhadala też warty zwrócenia uwagi, oraz za samo zainteresowanie Draconis 'a).
Pozdrawiam ;) Temat do zamknięcia. |
|
|
|
|