Ogłoszenie |
Administracja Forum
|
Zamknięty przez: Nhadala Nie 02 Wrz, 2012 09:52 |
Problem z systemem pływania |
Autor |
Wiadomość |
Shadi
Preferowany:
Ranga RM:
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 51
|
Wysłany: Sro 29 Sie, 2012 16:56
|
|
Problem z systemem pływania
|
Witajcie. :)
Niedawno, postanowiłem zmienić w mojej grze system pływania. Dlaczego?
Stary system, polegał na tym, że na brzegu ustawiłem zablokowane przeźroczyste eventy i w momencie użycia ataku "pływanie" odpalał się common event, który ruszał graczem Through ON, aby mógł przejść przez te zablokowane eventy. Brzeg wody i sama woda, były oznaczone innymi terrain tagami. Kiedy gracz wchodził na Terrain tag samej wody to ustawiało go na Through OFF.
Teraz jednak uznałem że ten system nie jest dobry, ponieważ wówczas, gracz może wcale nie pójść do wody, tylko połazić sobie po budynkach itp, skoro blokada mu nie robi przeszkód.
Postanowiłem więc go zmienić. Zmiana miała polegać na tym, że po uruchomieniu przełącznika event uruchomiałaby się druga strona eventu. Na pierwszej event byłby zablokowany, a na drugiej nie. Dzisiaj próbowałem wdrożyć do gry nowy system, ale pojawił się problem - po użyciu ataku, zablokowane eventy się nie odblokowują. Ktoś wie co jest nie tak?
Jakby co, to daje kilka screenów:
Event"Blokada"
https://dl.dropbox.com/u/10678415/eventstrona1.png
https://dl.dropbox.com/u/10678415/eventstrona2.png
Pierwszy Common Event - który włącza/wyłącza pływanie:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/common1.png
Drugi Common Event - który sprawdza, kiedy gracz dojdzie na wodę( warunek terrain tagu) i wówczas włącza spowrotem blokadę:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/common2.png
Trzeci Common event - który sprawdza, kiedy gracz dojdzie na coś co nie jest ani wodą, ani brzegiem wody i wówczas włącza spowrotem blokadę:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/common3.png
Z góry dziękuję za pomoc. A! Napisałem zarówno tutaj jak i na rmxp.pl więc jakby ktoś z rmxp mi wcześniej pomógł to poinformuję. |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
|
|
|
Shadi
Preferowany:
Ranga RM:
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 51
|
Wysłany: Czw 30 Sie, 2012 09:20
|
|
|
Dzięki Ayene, ale ja już znam ten skrypt i on mi nie odpowiada, ponieważ on jedynie zmienia grafikę gracza na pływającą, kiedy ten wejdzie do wody. Mnie również zależy na tym żeby "granice wody" były zablokowane, a kiedy użyjemy pływania żeby się odblokowywały, po czym przejdziemy przez nie, znów się zablokowały. Tak samo jak wrócimy na ląd, żeby z powrotem się zablokowały.
Czemu to ma służyć? Temu, że na moich mapkach w pobliżu wody będą eventy poruszające się randomowo ( pokemony, ludzie na plaży).I nie chcę żeby miały możliwość wejścia do wody.
Woda nie może być zablokowona, bo wówczas gracz nie będzie mógł na nią wejść. Więc jaki sposób? Ustawić na linii brzegu zablokowane eventy, które pod wpływem przełącznika się oblokują.
Sęk w tym że system nie działa i chciałbym wiedzieć właśnie, jaki błąd popełniłem.
Może wyrażam sę zbyt stanowczo ale i tak jestem wdzięczny za pomoc, tylko chcę pokazać, że to nie o to chodzi. |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Czw 30 Sie, 2012 09:23
|
|
|
Czyli przekładając to na mój język, chcesz ustawić eventy, które będą chodzić np. tylko po wodzie tak? |
________________________
|
|
|
|
Shadi
Preferowany:
Ranga RM:
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 51
|
Wysłany: Czw 30 Sie, 2012 09:30
|
|
|
Można tak powiedzieć. Generalnie chodzi o przekroczenie granicy - żeby poza graczem eventy które są na wodzie- nie mogły wejść na ląd i eventy które są na lądzie - nie mogły wejść do wody.
Po prostu robię grę w realiach pokemonów, a tam to nie jest możliwe generalnie, a nie chcę żeby grający w moją grę ludzie doświadczyli przykrego rozczarowania, że jakiś koleś z "zewnątrz" po prostu łazi sobie po wodzie. |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Czw 30 Sie, 2012 10:06
|
|
|
OK, pomyślę nad tym wieczorkiem, bo w pracy nie mam rm-a. Możliwe że da radę pokombinować coś z komentarzami w zdarzeniu podobnie jak w tym skrypcie na VX-a http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2942 |
________________________
|
|
|
|
Leoś
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 45
|
Wysłany: Czw 30 Sie, 2012 13:46
|
|
|
Coś takiego przydałoby się do Xp. dotąd nie wiedziałem takiego skryptu. Chętnie skorzystam, jak się uda tobie zrobic Ayene. |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sob 01 Wrz, 2012 13:32
|
|
|
No OK, spróbuj tego skryptu. Wystarczy, że ustawisz terrain tag jakiegoś tile np. wody na 2 i na tej wodzie ustawisz zdarzenie, którego komentarz wpiszesz:
To samo możesz dać z wysoką trawą. Ustawiasz jej terrain tag 3 i w zdarzeniach w tej trawie wpisujesz komentarz:
Efekt będzie taki, że zdarzenia te będą poruszać się tylko na przyporządkowanych terenach.
W połączeniu z systemem pływania można uzyskać całkiem fajny efekt. |
________________________
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|